Організація баз даних та знань

Спеціальність: Системна інженерія (Інтернет речей)
Код дисципліни: 6.122.09.O.018
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Комп'ютеризовані системи автоматики
Лектор: Павельчак Андрій Геннадійович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування ґрунтовних знань в області моделювання баз даних (БД), мови структурованих запитів SQL, реляційних систем керування базами даними (РСКБД).
Завдання: загальні компетентності: – базові знання загально-професійних дисциплін, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін в галузі інформаційних технологій; – здатність до застосування знань на практиці. – здатність до аналізу та синтезу; – здатність до організації і планування; – здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; – відповідальність за якість виконуваної роботи – уміння працювати як індивідуально, так і в команді; фахові компетентності: – здатність використовувати методології та технології проектування, застосування і супроводу програмного забезпечення, підтримка їхнього життєвого циклу; – здатність розробляти структури реляційних і нереляційних баз даних, обирати систему баз даних для реалізації поставленої задачі, виконувати базові функції адміністрування систем керування базами даних;
Результати навчання: ПР1. Застосовувати знання основних форм і законів абстрактно-логічного мислення, основ методології наукового пізнання, форм і методів вилучення, аналізу, обробки та синтезу інформації в предметній області комп'ютерних наук. ПР11 Володіти навичками управління життєвим циклом програмного забезпечення, продуктів і сервісів інформаційних технологій відповідно до вимог і обмежень замовника, вміти розробляти проектну документацію (техніко-економічне обґрунтування, технічне завдання, бізнес-план, угоду, договір, контракт).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Аглоритмізація та програмування
Короткий зміст навчальної програми: Будь-яке сучасне програмне забезпечення має в своїй основі бази даних. Тому їхнє знання, розуміння та вміння застосувати є критично необхідним для розробника програмного забезпечення в будь-якій галузі. Оволодіння даним предметом дасть можливість майбутньому інженеру створювати якісні, швидкі та ефективні програмні рішення в будь-якому напрямку. Навчальна дисципліна є інструментальною основою для виконання аналітичної частини подальших дисциплін, а також курсових робіт. Навчальна дисципліна СК18 «Організація баз даних та знань» відноситься до циклу професійної підготовки навчальної програми бакалавра за спеціальністю 122 Комп’ютерні науки та інформаційні технології (спеціалізація Системна інженерія (інтернет речей)).
Опис: Тема 1. Вступ (основні поняття). Тема 2. Реляційна модель даних. Тема 3. Мова структурованих запитів SQL. Тема 4. Нормалізація БД. Тема 5. Структури пам’яті та індексні структури. Тема 6. Технологія об’єктно-реляційного відображення. Hibernate. Тема 7. JDBC та Spring Boot. Тема 8. ER-діаграми баз даних. Тема 9. Керування транзакціями
Методи та критерії оцінювання: 1. Виконання лабораторних та їх захист. 2. Іспит.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи – 45 балів; Екзамен – 55 балів. Разом – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Coronel C., Morris S. Database Systems: Design, Implementation, and Management. 12th ed. – Cengage Learning, 2017. – 818 p. 2. Connolly T.M., Begg C.E. Database Systems: A Practical Approach to Design, Implementation and Management: Global Edition. – 6th Edition. – Pearson Education, 2015. – 1440 p. 3. Kroenke D.M., Auer D.J. Database Processing: Fundamentals, Design, and Implementation. 14th ed. – Pearson Education Ltd., 2016. – 638 p. 4. Elmasri R., Navathe S.B. Fundamentals of Database Systems. 7th ed. – Addison Wesley, 2016. – 1272 p. 5. Foster E.C., Godbole S. Database Systems: A Pragmatic Approach. Second Edition. – Apress, 2016. – 619 p. 6. Powell G. Beginning Database Design. – Wrox, 2006. – 500 p. 7. Bagui S., Earp R. Database Design Using Entity-Relationship Diagrams. 2nd ed. – CRC Press, 2011. – 362 p. 8. Hernandez M.J. Database Design for Mere Mortals. 3rd Edition. – Addison-Wesley Professional, 2013. – 672 p. 9. Dewson R. Beginning SQL Server for Developers. 4th ed. – Apress, 2015. – 670 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).