Тестування програмного забезпечення

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.04.E.130
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Захист інформації
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна

Тестування програмного забезпечення (курсова робота)

Спеціальність: Кібербезпека
Код дисципліни: 6.125.04.E.131
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Захист інформації
Лектор: к.ф.-м.н., доцент Червінка Костянтин Андрійович
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є ознайомлення студентів з теорією та практикою тестування програмного забезпечення, особливостями та вимогами до тестування на різних етапах життєвого циклу розробки програм, методиками формування тест-кейсів та інструментами автоматизації тестування.
Завдання: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях ЗК 2. Знання та розуміння предметної області та розуміння професії ЗК 3. Здатність професійно спілкуватися державною та іноземною мовами як усно, так й письмово ЗК 4. Вміння виявляти, ставити і вирішувати проблеми за професійним спрямуванням ЗК 5. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації фахові компетентності: ФКС 4.1. Володіння методологіями проведення оцінки ризиків та проактивного виявлення загроз, вміння ідентифікувати вразливості інформаційної безпеки та застосовувати ефективні інструменти для їх помягшення ФКС 4.3. Уміння працювати із інцидентами інформаційної безпеки, виконувати їх оцінку, визначати пріоритети та аналізувати інциденти. ФКС 4.8. Здатність забезпечувати захист інформації, що обробляється в системах кібербезпеки, здійснювати адміністрування таких систем та їх експлуатацію
Результати навчання: 1. володіти уявленнями про актуальні методики тестування сучасних програмних засобів різних видів на усіх етапах життєвого циклу розробки ПЗ; 2. вміти здійснювати аналіз вимог до проектованого програмного забезпечення для різних моделей розробки за ознаками повноти, коректності, здійсненності, необхідності, пріоритетності, несуперечливості тощо; 3. розуміти основні завдання різних видів тестування та вміти вибирати оптимальні схеми тестування для різних моделей розробки ПЗ; 4. знати основні методи функціональних видів тестування, аналізу й синтезу компонентів тестового інструментарію, основ статичного й динамічного тестування; 5. здійснювати виконання тестових випадків та формування звітності із оцінкою виявлених дефектів за необхідними ознаками; 6. за заданими технічними завданнями до розробки програмного забезпечення проектувати стислі чек-списки та набори тест-кейсів для поверхневого та глибокого тестування ПЗ.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Системи журналізації подій в комп’ютерних системах і мережах
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни включає основні поняття в області тестування програмного забез-печення, рівнів та видів тестування на різних етапах життєвого циклу розробки програмного забезпечення, методик та стратегій формування тестових наборів для різних категорій програмних продуктів. Вивчення дисципліни сприяє формуванню у студента системи знань та вмінь з використання сучасних методів, засобів, інструментів та технологій тестування програмного забезпечення. Розглянуто проблеми тестування безпеки програмного продукту з метою реалізації встановленої політики інформаційної та/або кібербезпеки.
Опис: Якість ПЗ. Моделі якості. Основи тестування. Цикл розробки програм. Види тестування. Інструменти тестування. Контрольні списки. Типи і рівні тестування. Статичне рецензування. Методи тестування. Управління тестуванням. Тестові результати. Аналіз тестів. Приймальне тестування.Тестування безпеки
Методи та критерії оцінювання: Поточне опитування та виконання лабораторних завдань - 30 %, екзамен - 70%(55% - письмова компонента, 15 % - усна компонента)
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторна робота Виконана та здана робота Контрольна робота Виконана контрольна робота Тестовий контроль Правильні відповіді на поставлені питання та вірно розв’язані задачі Усна компонента Правильна відповідь на поставлене питання
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Якість програмного забезпечення та тестування: базовий курс. Навчальний посібник / За ред. Крепич С.Я., Співак І.Я. / для бакалаврів галузі знань 12 «Інформаційні технології» спеціальності 121 «Інженерія програмного забезпечення». – Тернопіль: ФОП Паляниця В.А., 2020. – 478 с. 2. Certified Tester Advanced Level Syllabus Security Tester. Version 2016. ISTQB 3. Myers G.J. The Art Of Software Testing [Text] / G.J. Myers – New York: John Wiley & Sons, Inc., 2004. – 254 р. 4. Jorgensen, P. C. (2013). Software testing: a craftsman's approach. Auerbach Publications. 5. Foundation Level Syllabus. Version 2018 V3.1 6. Certified Tester Advanced Level Test Analyst (CTAL-TA) Version 2021 V3.1 7. Advanced Level Syllabus - Technical Test Analyst (CTAL-TTA) Version 2019 V1.0
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).