Методологія прикладних досліджень міжнародних систем та глобального розвитку

Спеціальність: Міжнародна інформація (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.291.02.E.022
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Міжнародна інформація
Лектор: Тарас Польовий
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає в засвоєнні студентами знань про роль, значення та механізми функціонування міжнародних організацій. Вивчення дисципліни дозволяє осмислити природу та особливості функціонування міжнародних організацій, історію та умови їх виникнення, дослідити їх роль в регулюванні сучасних міжнародних відносин
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - навички організації та проведення наукового експерименту - вміти аналізувати та прогнозувати міжнародні відносини в інформаційному, політичному, безпековому, правовому, економічному та культурному контекстах; - знати стан теоретичних та прикладних досліджень міжнародних відносин, зовнішньої політики та міжнародної інформації та тенденції.
Результати навчання: - Критично осмислювати та аналізувати глобальні процеси та їх вплив на міжнародні відносини. - Збирати, обробляти та аналізувати інформацію про стан міжнародних відносин, світової політики та зовнішньої політики держав. - Визначати, оцінювати та прогнозувати політичні, дипломатичні, безпекові, суспільні й інші ризики у сфері міжнародних відносин - Здійснювати професійний усний та письмовий переклад з/на іноземну мову, зокрема, з фахової тематики міжнародного співробітництва, зовнішньої та світової політики. - Планувати та здійснювати дослідження проблем міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій з використанням сучасних наукових методів, збирати та аналізувати необхідну інформацію, аргументувати висновки, презентувати результати. - Оцінювати міжнародні події, процеси в сфері міжнародного співробітництва та міжнародної безпеки, стан взаємодії та конфлікту в міжнародних системах. - Планувати і проводити навчальні заняття зі спеціальних дисциплін, розробляти їх методичне забезпечення. - Застосовувати методи інформаційно-аналітичної діяльності для виконання прикладних задач у сфері міжнародних відносин, включаючи виявлення та аналіз маніпулятивних технологій в міжнародних відносинах і суспільних комунікаціях. - Вільно спілкуватися державною та іноземними мовами усно і письмово, з професійних і наукових питань. - Готувати аналітичні довідки, звіти та інші документи про стан міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій та регіональних студій. - Оцінювати результати власної роботи і відповідати за особистий професійний розвиток.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кореквізити: Методологія дослідження інформаційних прав людини Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Міжнародні системи як об'єкт дослідження Глобалізація та глобальний розвиток як об?єкт дослідження Методологія системного та постсистемного підходів Теоретико-прикладні методи пізнання міжнародних систем та глобального розвитку Прикладні методики аналізу міжнародних ситуацій і процесів Експертні методики оцінки міжнародних систем та глобального розвитку Статистичні методи аналізу міжнародних систем та глобального розвитку Прогностичні методи моделювання міжнародних систем та глобального розвитку
Опис: Міжнародні системи як об'єкт дослідження Глобалізація та глобальний розвиток як об?єкт дослідження Методологія системного та постсистемного підходів Теоретико-прикладні методи пізнання міжнародних систем та глобального розвитку Прикладні методики аналізу міжнародних ситуацій і процесів Експертні методики оцінки міжнародних систем та глобального розвитку Статистичні методи аналізу міжнародних систем та глобального розвитку Прогностичні методи моделювання міжнародних систем та глобального розвитку
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування та оцінювання письмових робіт 40% Екзаменаційний контроль 60%
Критерії оцінювання результатів навчання: Порядок та критерії виставляння балів та оцінок Досконале знання матеріалу, опрацювання обов’язкових та додаткових джерел, висока активність, точні та повні відповіді – 3 бали. Достатнє знання матеріалу, опрацювання обов’язкових джерел, загалом правильні відповіді на запитання – 2 бали. Поверхове знання матеріалу, опрацювання не усіх обов’язкових джерел, недостатня активність – 1 бал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Арабаджиєв Д. Ю. Прикладні методи політичних досліджень у структурі громадського моніторингу виборчого процесу / Д. Ю. Арабаджиєв // Грані. - 2015. - № 7. - С. 53-56. 2. Беззуб’як М. Контент-аналіз у політичній науці: питання залучення і застосування / М. Беззуб’як // Антологія творчих досягнень. - К.: ІСЕМВ НАН України, 2004. - Вип. 1. - С. 206-210. 3. Беззуб’як М. Й. Політико-теоретичні імплікації контент-аналізу / М. Й. Беззуб’як // Наукові праці МДГУ. Серія політичні науки. – 2005. – Вип. 31, т. 44. – С. 24-26. 4. Білорус О. Г. Глобалізація і національна стратегія / О. Г. Білорус. - К.: ВО «Батьківщина», 2001. - 300 с. 5. Воронкова В. Г. Філософія глобалізації: соціоантропологічні, соціоекономічні та соціокультурні виміри: Монографія / В. Г. Воронкова. - Запоріжжя: видавництво ЗДІА, 2010. - 272 с. 6. Гальчинський А. С. Глобальні трансформації: концептуальні альтернативи: методологічні аспекти / А. С. Гальчинський. - К.: Либідь, 2006. -310 с. 7. Гелд Д. Глобальні трансформації. Політика, економіка, культура / Д. Гелд, Е. МакГрю, Д. Перратон / Пер. з англ. Переднє слово Ю. Павленка. - К.: Фенікс, 2003. - 584 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).