Навчально-дослідницька практика

Спеціальність: Міжнародна інформація (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.291.02.O.017
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Міжнародна інформація
Лектор: Юськів Христина
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Практика спрямована на поглиблення і розширення комплексу професійних компетентностей та якостей магістрів, необхідних для майбутньої самостійної науково-дослідної діяльності, узагальнення, систематизацію, розширення і закріплення теоретичних знань і практичних навичок, самостійне упорядкування накопичених матеріалів та даних завдяки їх використанню у практичній підготовці.
Завдання: Завдання практики: здобуття, закріплення та поглиблення теоретичних знань відповідно до обраної освітньо-професійної програми; формування професійних навичок у галузі міжнародних відносин і проблем міжнародної інформації; розвиток вміння використовувати набуті знання, розуміти предметну область та професію на практиці, бути відкритим до застосування знань з урахуванням конкретних ситуацій; ознайомлення з основами організації та проведення науководослідної роботи у провідних профільних науково-дослідних установах України; надбання практичних умінь і навичок у визначенні мети та формулюванні завдань окремих видів наукової діяльності політичних аналітиків; оцінювати та аналізувати міжнародні та зовнішньополітичні проблеми та ситуації, пропонувати підходи до вирішення таких проблем; збір та аналіз інформації з визначеної для дослідження проблематики, підготовка аналітичних записок та звітів; проводити підготовку, розробку та реалізацію проектів прикладних досліджень міжнародних відносин, зовнішньої та світової політики.
Результати навчання: - Аналізувати та оцінювати проблеми міжнародної та національної безпеки, міжнародні та інтернаціоналізовані конфлікти, підходи, способи та механізми забезпечення безпеки у міжнародному просторі та у зовнішній політиці держав. - Збирати, обробляти та аналізувати інформацію про стан міжнародних відносин, світової політики та зовнішньої політики держав. - Визначати, оцінювати та прогнозувати політичні, дипломатичні, безпекові, суспільні й інші ризики у сфері міжнародних відносин та глобального розвитку. - Оцінювати та аналізувати міжнародні та зовнішньополітичні проблеми та ситуації, пропонувати підходи до вирішення таких проблем. - Здійснювати професійний усний та письмовий переклад з/на іноземну мову, зокрема, з фахової тематики міжнародного співробітництва, зовнішньої та світової політики. - Формулювати задачі моделювання, створювати і досліджувати моделі об’єктів і процесів міжнародних відносин, зовнішньої політики, суспільних комунікацій та регіональних студій. - Планувати та здійснювати дослідження проблем міжнародних відносин, суспільних комунікацій та регіональних студій з використанням сучасних наукових методів, збирати та аналізувати необхідну інформацію, аргументувати висновки, презентувати результати. - Оцінювати міжнародні події, процеси в сфері міжнародного співробітництва та міжнародної безпеки, стан взаємодії та конфлікту в міжнародних системах. - Планувати і проводити навчальні заняття зі спеціальних дисциплін, розробляти їх методичне забезпечення. - Розробляти та реалізовувати проекти прикладних досліджень міжнародних відносин, зовнішньої та світової політики. - Оцінювати результати власної роботи і відповідати за особистий професійний розвиток.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Виконання магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Підготовка фахівців, здатних розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми професійної діяльності у сфері міжнародних відносин, зовнішньої політики та міжнародних комунікацій, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, передбачають проведення досліджень та/або запровадження інновацій.
Опис: Індивідуальне завдання полягає у більш глибокій розробці питань, що пов’язані, як правило, зі специфікою міжнародної діяльності бази практики чи іншої установи, причетної до організації, здійснення чи регулювання міжнародних відносин. Індивідуальне завдання студента під час практики складається з таких видів діяльності: ознайомлення зі специфікою діяльності установи, закладу, що є базою практики; планування наукової роботи, з метою збору та обробки інформації з тематики написання магістерської роботи; отримання завдань та консультації з керівником практики від бази практики; обговорення проміжних результатів своєї роботи з іншими студентами-практикантами тощо.
Методи та критерії оцінювання: Звіт про проходження практики за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи. Опублікування статті у фаховому журналі. Оцінювання проводиться у балах: 88-100 балів - "відмінно" 71-87 балів - "добре" 50-70 балів - "задовільно"
Критерії оцінювання результатів навчання: Формою контролю результатів захисту звіту з практики є диференційований залік. Оцінка за практику вноситься у бланк «Завдання та результати проведення практики», залікову відомість і в залікову книжку студента та засвідчується підписами членів комісії. Оцінювання проводиться у балах: 88-100 балів – «відмінно», 71-87 балів – «добре», 50-70 балів – «задовільно». Студент, який не виконав програми практики без поважних причин або отримав оцінку “незадовільно” за результатами захисту звіту з практики, відраховується з університету за невиконання навчального плану.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Загальні положення та правила складання ДСТУ 8302:2015. URL: http://lib.pnu.edu.ua/files/dstu-8302-2015.pdf. 2. Основні вимоги до дисертацій та авторефератів дисертацій. Бюлетень ВАК України. 2007. № 6. С. 10. 3. Положення про атестацію здобувачів вищої освіти та роботу екзаменаційної комісії Національного університету «Львівська політехніка». Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2015. 37 с. 4. Методичні рекомендації до виконання, подання до захисту та захист магістерських кваліфікаційних робіт зі спеціальності 08.03.020401 «Міжнародна інформація» (проект) / укл.: Ю. О. Лунь, В. В. Гулай, М. І. Густі, А. П. Крап та ін. Львів: Національний університет «Львівська політехніка», 2012. 32 с. 5. Положення про організацію та проведення державної атестації студентів / Укл.: А. Г. Загородній, Р. О. Корж, Г. М. Лисяк, О. Ю. Лозинський, Б. В. Моркляник, В. А. Павлиш, Л. М. Пилипенко. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. 40 с. 6. Тимчасове положення про оцінювання знань та визначення рейтингу студентів у кредитно-модульній системі організації навчального процесу / Упор. О. Ю. Лозинський, В. А. Павлиш, А. Г. Загородній. Львів: Поліграфічний центр видавництва НУ «Львівська політехніка», 2008. 57 с. 7. Шейко В. М., Кушнаренко Н. М. Організація та методика науково-дослідницької діяльності: підручник. Київ: Знання, 2008. 310 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).