Проектування кузовів та їх систем

Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Код дисципліни: 7.133.01.O.003
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Дмитрів Василь Тарасович, д.т.н., професор
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення студентами теоретичних основ проектування кузовів і їх систем, набуття знань, необхідних при проектуванні як корпусу кузова, так і систем, агрегатів та вузлів кузова. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати результати навчання: знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання; здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні; аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності. СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку. СКЗ. Здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії. Фахові компетентності спеціалізації (ФКС): 1.2. Здатність використовувати та впроваджувати нові методи і системи автоматизованого проектування машин. 1.5. Здатність проводити комп’ютерне моделювання та симуляцію роботи технологічного обладнання та машин. 1.7. Здатність розраховувати та конструювати, як окремі вузли і механізми технологічного обладнання, так і технологічні машини в цілому. 1.10. Здатність ефективно використовувати системи автоматизованого проектування та розрахунків в галузі.
Результати навчання: РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання. РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні. РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Автоматизація проектування Опір матеріалів
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь проектування кузовів автотранспортних засобів та його складових частин засобами сучасних CAD систем та комп’ютерної техніки. В межах курсу він проектує в середовищі CAD систем окремі деталі, вузли та одиниці технологічного обладнання, яке застосовується в в каркасах кузова автомобіля. Практичною частиною курсу передбачено проектування засобами САПР тривимірних та двовимірних моделей складових елементів кузовів автомобіля з отриманням їх складань в готові вузли.
Опис: Історія автомобільного кузовобудування. Класифікація кузовів. Конструкція кузова, його основні вузли, агрегати і системи. Основні навантаження на транспортні засоби та їх оцінка. Розрахунок навантаження на каркас кузова. Повздовжні навантаження. Навантаження лінійного руху автомобіля. Бічні навантаження та їх розрахунок. Комбінації варіантів навантаження та їх розрахунок. Дорожні авантаження. Основні вимоги до жорсткості та міцності. Метод простих структурних поверхонь (ППС). Каркас кузова – стандартний седан. Навантаження на вигин для стандартного седана (салону). Навантаження на згин. Торсіонна вантажопідйомність стандартного седана. Бокове навантаження каркасу кузова седану.Структура поверхні та поверхні решітчаті. Приклад застосування методу ППС до існуючої конструкції автомобіля. Приклади конфігурації профілів, які використовуються в конструкціях кузовів і рам автомобіля. Конструювання і розрахунок рам автомобілів.
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування теоретичного матеріалу за темою практичної роботи та методикою проведення розрахунків. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень (40 балів) Екзаменаційний контроль письмова компонента 40 балів усна компонента 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дмитрів В. Системи автоматизованого проектування. AUTODESK INVENTOR: навчальний посібник / В. Дмитрів, І. Дмитрів, Р. Городняк, М. Карп, Е. Клімов. – Львів: «Сполом», 2022. – 284 c. 2. Артюх О. М., Дударенко О. В., Кузьмін В. В та ін. Автомобільні кузови. Частина 2 : навч. посіб. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. – 264 с. 3. David A. Crolla. Automotive Engineerin. 2009.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проектування кузовів та їх систем (курсова робота)

Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Код дисципліни: 7.133.01.O.006
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: Дмитрів Василь Тарасович, д.т.н., професор
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення студентами теоретичних основ проектування кузовів і їх систем, набуття знань, необхідних при проектуванні як корпусу кузова, так і систем, агрегатів та вузлів кузова. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент набуває здатності продемонструвати результати навчання: знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання; здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні; аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК8. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язування інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності. СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку. СКЗ. Здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії. Фахові компетентності спеціалізації (ФКС): 1.2. Здатність використовувати та впроваджувати нові методи і системи автоматизованого проектування машин. 1.5. Здатність проводити комп’ютерне моделювання та симуляцію роботи технологічного обладнання та машин. 1.7. Здатність розраховувати та конструювати, як окремі вузли і механізми технологічного обладнання, так і технологічні машини в цілому. 1.10. Здатність ефективно використовувати системи автоматизованого проектування та розрахунків в галузі.
Результати навчання: РНЗ. Знати і розуміти процеси галузевого машинобудування, мати навички їх практичного використання. РН4. Здійснювати інженерні розрахунки для вирішення складних задач і практичних проблем у галузевому машинобудуванні. РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси та методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Автоматизація проектування Опір матеріалів
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни студент набуває теоретичних знань та практичних умінь проектування кузовів автотранспортних засобів та його складових частин засобами сучасних CAD систем та комп’ютерної техніки. В межах курсу він проектує в середовищі CAD систем окремі деталі, вузли та одиниці технологічного обладнання, яке застосовується в в каркасах кузова автомобіля. Практичною частиною курсу передбачено проектування засобами САПР тривимірних та двовимірних моделей складових елементів кузовів автомобіля з отриманням їх складань в готові вузли.
Опис: Історія автомобільного кузовобудування. Класифікація кузовів. Конструкція кузова, його основні вузли, агрегати і системи. Основні навантаження на транспортні засоби та їх оцінка. Розрахунок навантаження на каркас кузова. Повздовжні навантаження. Навантаження лінійного руху автомобіля. Бічні навантаження та їх розрахунок. Комбінації варіантів навантаження та їх розрахунок. Дорожні авантаження. Основні вимоги до жорсткості та міцності. Метод простих структурних поверхонь (ППС). Каркас кузова – стандартний седан. Навантаження на вигин для стандартного седана (салону). Навантаження на згин. Торсіонна вантажопідйомність стандартного седана. Бокове навантаження каркасу кузова седану.Структура поверхні та поверхні решітчаті. Приклад застосування методу ППС до існуючої конструкції автомобіля. Приклади конфігурації профілів, які використовуються в конструкціях кузовів і рам автомобіля. Конструювання і розрахунок рам автомобілів.
Методи та критерії оцінювання: 1. Опитування теоретичного матеріалу за темою практичної роботи та методикою проведення розрахунків. 2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень (40 балів) Екзаменаційний контроль письмова компонента 40 балів усна компонента 20 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дмитрів В. Системи автоматизованого проектування. AUTODESK INVENTOR: навчальний посібник / В. Дмитрів, І. Дмитрів, Р. Городняк, М. Карп, Е. Клімов. – Львів: «Сполом», 2022. – 284 c. 2. Артюх О. М., Дударенко О. В., Кузьмін В. В та ін. Автомобільні кузови. Частина 2 : навч. посіб. Запоріжжя : НУ «Запорізька політехніка», 2022. – 264 с. 3. David A. Crolla. Automotive Engineerin. 2009.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).