Системи колісних та гусеничних машин

Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Код дисципліни: 7.133.01.O.005
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна

Системи колісних та гусеничних машин (курсова робота)

Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Код дисципліни: 7.133.01.O.007
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: д.т.н., проф. Зінько Роман Володимирович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування знань, вмінь та навичок, необхід-них для технологічних та конструктивних розрахунків різних систем колісних і гусеничних машин, проектування їх основних вузлів і деталей із всебічним ураху-ванням їх технологічності; раціонального вибору матеріалу для деталей, визна-чення надійності та довговічності системи, що проектується; знайомство студентів з перспективами розвитку конструкцій різних систем колісних і гусеничних ма-шин.
Завдання: Загальних: 1. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предмет¬ній області та ін-тегрувати їх із уже наявними (ЗК2). 2. Здатність продукувати нові ідеї, проявляти креативність, здатність до сис-темного мислення (ЗК6). 3. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різ¬них джерел (ЗК7). 4. Набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій (ЗК9). 5. Уміння розв’язувати поставлені задачі та приймати відповідні обґрунто-вані рішення (ЗК11). 6. Уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або пред-ставляючи звіти) нові продукти в обраній галузі, вибирати належні напрями і від-повідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси (ЗК12). 7. Уміння працювати самостійно і в команді, здатність комунікувати з коле-гами по галузі щодо наукових досяг¬нень, як на загальному рівні, так і на рівні спеціалістів (ЗК13). 8. Знання та розуміння предметної області та розуміння фаху (ЗК14). Фахових: 1. Здатність складати, оформлювати і оперувати машинобудівною доку¬мен-тацією під час формування та реалізації машинобудівного про¬дукту (ФК5). 2. Здатність організовувати проектно-конструкторську діяльність та процес створення та розвитку машинобудівного підприємства (ФК7). 3. Здатність застосовувати професійно-профільовані знання й практичні на-вички для розв’язання типових задач у галузі виробництва колісних та гусенич-них транспортних засобів (ФК10). 4. Уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу, пов’язану з проектно-конструкторською діяльністю, шляхом використання аналі¬тич¬них мето-дів і методів моделювання (ФК11). 5. Здатність визначати технічні протиріччя в інженерному об’єкті та методи їх подолання (ФК13).
Результати навчання: 1. Отримання знань для організації та формування автомобілебудівного ви-робництва за допомогою сучасних інформаційних, комунікаційних та інновацій-них технологій (ЗН2). 2. Знання і розуміння наукових принци¬пів, що лежать в основі проектування та розрахунку колісних і гусеничних транспортних засобів (ЗН4). 3. Здобуття адекватних знань та розумінь, що відносяться до спеціальності 133 «Галузеве машинобудування» (ЗН11). 4. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку автомобілебудівної промисловості, використовую-чи відомі методи (УМ1). 5. Застосовувати знання для вирішення задач синтезу та аналізу в системах, які характерні автомобілебудівній галузі (УМ2). 6. Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей в сфері автомобілебудування (УМ3). 7. Застосовувати знання технічних характеристик автомобілів, технологіч-них особливостей реалізації проектного задуму (УМ4). 8. Здійснювати пошук інформації в різних джерелах для вирішення задач автомобілебудування (УМ6). 9. Критично оцінювати отримані результати діяльності, та аргументовано захищати прийняті рішення (УМ11). 10. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію україн-ською та іноземною мовами (КОМ1). 11. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інфор-маційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях (КОМ2).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни Деталі машин Конструкція автомобілів і тракторів Теорія автомобілів і тракторів Конструювання і розрахунок автомобілів Супутні і наступні навчальні дисципліни САПР в автомобілебудуванні Прикладна теорія автомобіля Експериментальні дослідження колісної техніки і систем Теорія та розрахунок агрегатів і систем автомобіля
Короткий зміст навчальної програми: Проектування сучасних автотранспортних засобів вимагає від інженера-конс-труктора широких і глибоких знань про функціонування, конструкції, особливос-ті роботи та вибір різних систем колісних і гусеничних машин. При цьому важли-ве значення має вміння проаналізувати і практично оцінити різні зразки, дати їм оцінку з точки зору застосування на проектованому транспортному засобі та ви-брати найбільш раціональні варіанти. Даний курс саме дає можливість студентові ознайомитися із розрахунками різних конструкціями окремих систем колісних і гусеничних машин, робочими процесами, що протікають в них, оцінити переваги та недоліки окремої конструк-ції, вибрати конкретну схему для проектованого автотранспортного засобу і здій-снити проектування і конструювання щодо відповідної системи (вибрати матеріа-ли основних деталей системи, провести розрахунок системи та її основних деталей на міцність, жорсткість, продуктивність тощо).
Опис: Тема: Підсилювачі приводів зчеплень. Характеристика приводів вимикання зчеплення. Особливості РП сервопідсилювача вимикання, гідропідсилювача вимикання, пневмопідсилювачів вимикання зчеплення. Основи розрахунку підсилювачів приводів зчеплень. Автоматичні приводи керування зчеплення. Тема: Зчеплення спеціальних типів. Вимоги до конструкцій, переваги використання, особливості конструкцій і робочі процеси гідромуфт, основи ії розрахунку. Електромагнітні зчеплення. Тема: Автоматичні коробки передач. Особливості робочих процесів ГМП. Особливості конструкції та основи розрахунку ГМП. Керування ступеневою КП ГМП. Тема: Диференціали підвищеного тертя Призначення диференціалів, їх типові конструкції та основні показники. Зубчасті конічні диференціали з малим внутрішнімтертям. Конічні, кулачкові, червячні диференціали. Тема: Бортові і колісні редуктори. Класифікація, переваги та недоліки, основні кінематичні схеми бортових і колісних редукторів. Особливості конструкцій. Основи розрахунку бортових і колісних редукторів. Тема: Комбіновані та пневматичні підвіски автомобілів. Пневматичні пружні елементи,їх характеристики, класифікація та особливості конструкції. Основи розрахунку пневматичних пружних елементів. Тема: Гальмові системи. Призначення, нормативні параметри стоянкової гальмівної системи. Пневматичні гальмівні приводи. Розрахунок механічного приводу стоянкового гальма. Підсилювач приводів гальм, розрахунок.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у студентів відбувається за такими методами: 1. Проведення екзамену за результатами вивчення дисципліни, який склада-ється з трирівневих теоретичних завдань. 2. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питан-ня якої ґрунтуються на змісті теоретичних та практичних завдань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (ПК) 30 Екзаменаційний контроль Письмова компонента 60 Усна компонента 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дубянський О.В. Системи колісних та гусеничних машин. Конспект лекцій для студентів базового напрямку підготовки 6.050503 "Машинобудування" за фа-ховим скеруванням 7.090211 "Колісні та гусеничні транспортні засоби" – Львів: Видавництво Львівсь¬кої політехніки, 2014 - 120 с. 2. Дубянський О.В., Горбай О.З. Методичні вказівки до виконання практичних робіт з курсу "Системи колісних та гусеничних машин". Львів: Видавництво Національного університету "Львівсь¬ка політехніка”, 2012 – 40 с. 3. В.В. Осепчугов, А.К. Фрумкин. Автомобиль. Анализ конструкций, элементы расчёта. – М.: Машиностроение, 1989. 4. Автомобили. Конструкции, конструирование и расчет. Трансмиссия. / Под ред А.И.Гришкевича. – Минск: Вышєйшая школа, 1985. – 240 с¬. 5. Автомобили. Конструкции, конструирование и расчет. Системы управления и ходовая часть. / Под ред А.И.Гришкевича. – Минск: Вышєйшая школа, 1987 – 200 с. 6. А.С. Антонов, В.К. Голяк, М.М. Запрягаев и др. Часть І, ІІ. Армейские авто-мобили. Конструкция и расчет. Воениздат, Москва, 1970 – 537 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).