САПР в автомобілебудуванні

Спеціальність: Колісні та гусеничні транспортні засоби
Код дисципліни: 7.133.01.O.004
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: к.т.н., доц. Попович Віталій Васильович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсу “САПР в автомобілебудуванні” поглибити знання студентів та розвинути практичні навики з основних питань конструювання та розрахунку автомобіля з використанням сучасних програм автоматизованого проектування.
Завдання: ЗК1. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології. ЗК2. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. ЗК3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність). ЗК7. Здатність виявляти, ставити та вирішувати проблеми. СК1. Здатність створювати, удосконалювати та застосовувати кількісні математичні, наукові й технічні методи та комп’ютерні програмні засоби, застосовувати системний підхід для розв’язання інженерних задач галузевого машинобудування, зокрема, в умовах технічної невизначеності. СК2. Критичне осмислення передових для галузевого машинобудування наукових фактів, концепцій, теорій, принципів та здатність їх застосовувати для розв’язання складних задач галузевого машинобудування і забезпечення сталого розвитку. СК3. Здатність створювати нові техніку і технології в галузі механічної інженерії. СК4. Усвідомлення перспективних завдань сучасного виробництва, спрямованих на задоволення потреб споживачів, володіння тенденціями інноваційного розвитку технологій в галузі.
Результати навчання: РН1. Знання і розуміння засад технологічних, фундаментальних та інженерних наук, що лежать в основі галузевого машинобудування відповідної галузі. РН5. Аналізувати інженерні об’єкти, процеси і методи.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Основи автоматизованого проектування • Конструювання і розрахунок автомобілів • Комп’ютерний дизайн в автомобілебудуванні
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти набуває теоретичних та практичних знань з проектування вузлів і деталей автомобіля засобами сучасних CAD систем. На лабораторних заняттях передбачено проектування тривимірних моделей двигуна внутрішнього згоряння, трансмісії, елементів підвіски та кермового керування автомобілів.
Опис: Автоматизовані систем проектування в автомобілебудуванні. Тривимірне геометричне моделювання. Моделювання основних конструктивних елементів деталей автомобіля. Системи керування даними про виріб. Стандарти обміну даними між системами САПРу. Електронна документація. Спеціальне устаткування. Керування життєвим циклом виробу.
Методи та критерії оцінювання: • звіти з лабораторних робіт, РГР (60%) • підсумковий контроль (40 %, контрольний захід, залік): письмово-усна форма (40%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами: 1. Захист звітів до лабораторних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень. 2. Проведення письмової залікової роботи за результатами вивчення дисципліни, який складається з практичного завдання. 3. Проведення усної компоненти за результатами написання залікової роботи, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. САПР в автомобиле- и тракторостроении: Учебник для студ. высш. учеб. заведений / Ю.В.Деменьев, Ю.С.Щетинин; Под общ. ред. В.М.Шари-пова. ? М.: Издательский центр «Академия», 2004. ? 224 с. 2. САПР в автомобиле- и тракторостроении. Лабораторный практикум. / Ю.А.Дьячков ? Пенза: ПГУ, 2012 ? 164 с. 3. Д. Мюррей. Solid Works. Перевод с английского. – М.: «ЛОРИ», 2003.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).