Маркетинговий менеджмент у малому і середньому бізнесі

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.01.E.031
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доц. Кулиняк І.Я.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування системи теоретичних знань, а також набуття практичних навичок управління маркетинговою діяльністю підприємств малого і середнього бізнесу.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; 2. Навички використання інформаційних та комунікаційних технологій; 3. Здатність генерувати нові ідеї (креативність); 4. Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту. фахові компетентності: 1. Здатність застосовувати отримані поглиблені знання класичної та сучасної теоретико-методологічної та методико-прикладної бази управління організаціями різних видів економічної діяльності та адміністрування; 2. Уміння досліджувати ринки, здійснювати порівняльно-аналітичний моніторинг конкурентів, діагностувати та підвищувати конкурентоспроможність підприємств і організацій.
Результати навчання: 1. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; 2. Вміти спілкуватись в професійних і наукових колах державною та іноземною мовами; 3. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач; 4. Вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом); 5. Продемонструвати поглиблені знання та розуміння класичних і сучасних підходів до менеджменту організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності), принципів, законів, технології, методів менеджменту організацій, процесу прийняття управлінських рішень, стилів лідерства та керівництва, особливостей розв'язання конфліктів в процесі вирішення завдань професійної діяльності; 6. Ухвалювати обґрунтовані стратегічні маркетингові рішення, поєднувати різноманітні економіко-математичні методи та моделі планування, організування та оцінювання результативності господарської діяльності підприємств і організацій; 7. Ухвалювати обґрунтовані стратегічні маркетингові рішення, поєднувати різноманітні економіко-математичні методи та моделі планування, організування та оцінювання результативності господарської діяльності підприємств і організацій; 8. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. Методи навчання і викладання: Лекції, лабораторні заняття - інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний та екзаменаційний контроль. Методи оцінювання знань: захист звітів з лабораторних робіт; оцінка активності, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Екзамен – письмове опитування, тестовий контроль
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: Електронна комерція. Економіка бізнесу. Стратегічний менеджмент. Супутні і наступні дисципліни: Маркетинговий менеджмент у малому і середньому бізнесі (курсовий проект). Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна спрямована на формування системи спеціальних теоретико-методологічних знань та практичних навичок у сфері маркетингового менеджменту у малому і середньому бізнесі.
Опис: Сутність і особливості маркетингового менеджменту підприємств малого і середнього бізнесу. Методологія маркетингового менеджменту підприємств малого і середнього бізнесу. Сегментація ринку і позиціонування товарів. Маркетингове планування підприємств малого і середнього бізнесу. Організування маркетингового менеджменту підприємств малого і середнього бізнесу. Маркетинговий контроль підприємств малого і середнього бізнесу. Управління товарним асортиментом у системі маркетингового менеджменту. Ціноутворення в системі маркетингового менеджменту. Управління збутом підприємств малого і середнього бізнесу. Управління маркетинговими комунікаціями підприємств малого і середнього бізнесу. Цифрові та інтернет-технології маркетингового менеджменту.
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль – виконання лабораторних завдань; – підсумковий контроль – письмовий екзаменаційний контроль (письмова форма – тестування); усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Критерії оцінювання результатів навчання студентів: Лабораторні роботи – 40 балів; Екзаменаційний контроль (письмова компонента) – 50 балів Екзаменаційний контроль (усна компонента) – 10 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Рекомендована література 1. Белявцева М.І., Воробйова В.Н. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. К.: ЦНЛ, 2016. 407с. 2. Бондаренко В.М., Поліщук І.І., Шарко В.В. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. Вінниця: Видавничо-редакційний відділ ВТЕІ КНТЕУ, 2016. 224 с. 3. Карий О.І., Лісовська Л.С., Кулиняк І.Я., Галаз Л.В., Бондаренко Ю.Г. Менеджмент та інновації: теорія і практикум: Навчальний посібник. Львів: Видавництво «Растр-7», 2020. 298 с. 4. Князєва Т.В., Колбушкін Ю.П., Петровська С. В. та ін. Міжнародний маркетинг: навч. посібник. К. : НАУ, 2019. 164 с. 5. Котлер Ф. Маркетинг: від А до Я. Альпіна Паблішер Україна. 2021. 252 с. 6. Крикавський Є.В., Дейнега І.О., Дейнега О.В., Лорві І.Ф. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 380 с. 7. Маркетинговий менеджмент: Навчальний посібник / Є.В. Крикавський, І.О. Дейнега, О.В. Дейнега, І.Ф. Лорві. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 380 с. 8. Старостіна А.О., Кравченко В.А., Пригара О.Ю., Ярош-Дмитренко Л.О. Маркетинг: навчальний посібник. К.: НВП «Інтерсервіс. 2018. 216 с. 9. Управління маркетинговою діяльністю: ситуаційні вправи: навчальний посібник / Левків Г.Я., Подра О.П., Леськів Г.С., Гинда С.М. Львів: ЛьвДУВС, 2019. 190 с. Навчально-методичне забезпечення 1. Навчально-методичний комплекс з дисципліни «Маркетинговий менеджмент у малому і середньому бізнесі» (укладачі: Кулиняк І.Я.). Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=195. 2. Дубодєлова А.В. Маркетинговий менеджмент: Конспект лекцій для студентів денної та заочної форми навчання спеціальності 8.03060101 “Менеджмент організацій та адміністрування” / А.В. Дубодєлова, Л.С. Лісовська, О.В. Юринець. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2013. 89 с. 3. Маркетинговий менеджмент у малому і середньому бізнесі: Методичні вказівки для самостійного вивчення дисципліни для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент» спеціалізації 073.1 «Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)» / Укл.: Кулиняк І.Я., Гвоздь М.Я. Львів, 2018. 60 с. 4. Маркетинговий менеджмент у малому і середньому бізнесі: Методичні вказівки до виконання контрольних робіт (№ 1-2) для студентів заочної форми навчання другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації 073.1 «Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)» / Укл.: Кулиняк І.Я., Гвоздь М.Я. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 26 с. 5. Маркетинговий менеджмент у малому і середньому бізнесі: Методичні вказівки до виконання лабораторних робіт для студентів спеціальності 073 «Менеджмент», спеціалізації 073.1 «Менеджмент організацій і адміністрування (за видами економічної діяльності)» / Укл.: Кулиняк І.Я. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017. 42 с. Інформаційні ресурси 1. Журнал “Маркетинг в Україні”. – http://uam.in.ua/rus/projects/marketing-in-ua/arhive.php. 2. Журнал “Маркетинг і менеджмент інновацій”. – http://mmi.fem.sumdu.edu.ua. 3. Інтернет-портал для управлінців. – http://www.management.com.ua. 4. Офіційний сайт Української Асоціації Маркетингу. – http://uam.in.ua/ukr.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Маркетинговий менеджмент у малому і середньому бізнесі (курсова робота)

Спеціальність: Менеджмент (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.073.01.E.033
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна