Державний фінансовий контроль в секторі загального державного управління

Спеціальність: Облік і оподаткування
Код дисципліни: 7.071.01.E.025
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: Яструбський Михайло Ярославович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни «Державний фінансовий контроль в секторі загального державного управління» полягає у набутті студентами навиків вміло застосовувати теоретичні знання з державного фінансового контролю на практиці, кваліфіковано використовувати методичні прийоми контролю для оцінки законності, обґрунтованості та ефективності використання державних коштів, систематизації, узагальнення, оформлення і реалізації результатів контрольно-ревізійної роботи щодо різних суб’єктів і об’єктів державного фінансового контролю. Особлива увага у процесі навчання відводиться питанням проведення ревізії на таких ділянках роботи підприємства як розрахунки з бюджетом, з постачальниками, з робітниками і службовцями і т.д. Вивчення дисципліни базується на знанні студентом як основних загальнотеоретичних, так і загальноекономічних дисциплін, в першу чергу – бухгалтерського обліку, податкового обліку і звітності тощо.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: – базові знання в галузі управління та адміністрування, необхідні для освоєння контрольно-ревізійної роботи; – здатність до застосування знань для проведення контрольно-ревізійних робіт; – здатність здійснювати пошук облікової інформації та аналізувати її на предмет достовірності облікових даних та відповідності законодавчим вимогам; – навички використання інформаційних та комунікативних технологій; фахові компетентності: – уміння обирати і практично застосовувати адекватні конкретній прикладній області обліку, аналізу та оподаткування методи наукового пізнання; – здатність до формування робочого плану ревізії фінансово-господарської діяльності суб’єкта господарювання, відображення результатів контрольно-ревізійної роботи у робочому зошиті ревізора, актах ревізії фінансово-господарської діяльності бюджетної установи; уміння визначати напрями максимізації ефективності процесу формування, розподілу та контролю за використанням фінансових та інших майнових ресурсів установ бюджетної сфери.
Результати навчання: 1) здатність продемонструвати знання теорії, методології, практики формування обліково-аналітичного забезпечення для вирішення задач управління підприємством; 2) знання порядку проведення оподаткування юридичних і фізичних осіб; 3) уміння проводити розрахунки за податками і зборами й подавати звітність; 4) уміння структурувати інформацію з оподаткування й звітності; 5) уміння звітуватись за результатами проведення розрахунків з оподаткування; 6) системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Облік у державному секторі економіки Облік та фінансова звітність за МСБО державного сектора
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 15 тем, що розкривають особливості державного фінансового контролю в секторі загального державного управління. Розкриття предмета дисципліни через розгляд напрямків проведення державного фінансового контролю Навчальні матеріали дисципліни розкривають особливості здійснення державного фінансового контролю бюджетних установ. Застосування процедур державного фінансового контролю розглядається з прив’язкою до об’єктів контролю. Контроль в секторі загального державного управління здійснюється представниками відповідних державних органів на підставі норм Законів України, інших нормативних актів.
Опис: Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 15 тем, що розкривають особливості державного фінансового контролю в секторі загального державного управління. Розкриття предмета дисципліни через розгляд напрямків проведення державного фінансового контролю Навчальні матеріали дисципліни розкривають особливості здійснення державного фінансового контролю бюджетних установ. Застосування процедур державного фінансового контролю розглядається з прив’язкою до об’єктів контролю. Контроль в секторі загального державного управління здійснюється представниками відповідних державних органів на підставі норм Законів України, інших нормативних актів.
Методи та критерії оцінювання: усні відповіді на практичних заняттях 6 балів; виконання та захист контрольної роботи 24 бали; письмове тестування 70 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування, виконання розрахункових завдань на практичних заняттях, захист контрольних робіт і письмове тестування
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Державний фінансовий контроль в секторі загального державного управління: конспект лекцій для студентів спеціальності 071 «Облік і оподаткування» освітнього рівня «магістр» / М.Я. Яструбський, Т.П. Руда, А.С. Мороз – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 182 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).