Економіка та оподаткування інноваційної діяльності

Спеціальність: Управління інноваційною діяльністю
Код дисципліни: 7.073.10.O.001
Кількість кредитів: 8.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., професор Шпак Н.О.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни “Економіка та оподаткування інноваційної діяльності” є формування у студентів системи теоретичних знань та компетенцій і практичних навичків, необхідних до застосування у сфері економіки та оподаткування інноваційної діяльності, управління та економічного оцінювання інноваційної діяльності суб’єктів господарювання з урахуванням сучасних тенденцій інноваційного розвитку економіки.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог загальних: ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) ; фахових: СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; СК6. Здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми; СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість; СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом; СК10. Здатність до управління організаціями – суб’єктами інноваційної діяльності та їх розвитком, проводити комплексний аналіз їхньої інноваційної діяльності з позиції системного підходу на основі використання сучасних методик і комп’ютерних технологій, організовувати генерацію нових ідей та розробку нових продуктів, використовуючи креативні технології інноваційної діяльності та управління знаннями.
Результати навчання: • знати фундаментальні засади та сучасні тенденції функціонування та розвитку інноваційного підприємства; • вміти застосовувати наукові методи дослідження з метою формування економічно обґрунтованих прогнозів щодо розвитку інноваційної діяльності підприємства. У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПРН3. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах. ПРН4. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення. ПРН6. Обґрунтовувати та управляти проектами, генерувати підприємницькі ідеї. ПРН9. Організовувати та здійснювати ефективні комунікації всередині колективу, з представниками різних професійних груп та в міжнародному контексті. ПРН18. Прийняття рішень у складних і непередбачуваних умовах, що потребує застосування нових підходів та прогнозування. ПРН20. Здатність до подальшого навчання, яке значною мірою є автономним та самостійним.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Стратегічний менеджмент Фінансовий менеджмент Інтелектуальна власність
Короткий зміст навчальної програми: Поняття інноваційного підприємства та передумови його виникнення. Форми підприємницької діяльності в умовах інноваційного розвитку. Принципи управління інноваційним розвитком підприємства. Основний та оборотний капітал інноваційного підприємства. Людський капітал інноваційного підприємства. . Інформаційні та природні ресурси. Собівартість інноваційної продукції та цінова політика підприємства. Якість та конкурентоспроможність інноваційної продукції. Фінансові результати діяльності інноваційного підприємства. Антикризові аспекти діяльності інноваційного підприємства.
Опис: Поняття, сутність та види інноваційної діяльності (ІД). Сутність інноваційної діяльності. Парадигма інноваційного розвитку. Формування та фінансування інноваційних підприємств та проектів. ЖЦ Інноваційного підприємства, стартап та сучасні інновації. Керівництво інноваційною діяльністю та інноваційним розвитком. Особливості керівництва ІД. Інструменти керівництва ІД. Оцінювання результативності керівництва ІД. Формування витрат, доходів та прибутків від інноваційної діяльності. Витрати ІД за видами. Ефекти та ефективність ІД. Формування прибутку від ІД. Комплексне оцінювання ефективності інноваційної діяльності підприємств. Показники ефективності ІД. Податки: поняття і загальна характеристика. Класифікація податків Сутність і платники податків та зборів. Функції податків. Принципи оподаткування. Загальні засади встановлення податків і зборів. Класифікація податків й об’єктів оподаткування. Загальнодержавні податки і збори. Пряме оподаткування: податок на прибуток підприємств та податок на доходи фізичних осіб. Платники податків на прибуток та на доходи фізичних осіб. Об'єкти оподаткування та податкова база. Ставки податків. Порядок визначення доходів та їх склад. Склад витрат та порядок їх визнання. Порядок подання декларацій та сплати податків. Пільги з оподаткування прибутку. Спрощена система оподаткування, обліку та звітності. Групи платників єдиного податку. Доходи платників єдиного податку. Об’єкт та база оподаткування. Ставки єдиного податку. Порядок нарахування та строки сплати єдиного податку. Ведення обліку і складення звітності платниками єдиного податку. Порядок та строки подання податкової декларації. Загальнодержавні податки і збори. Непряме оподаткування. Платники податків. Визначення об'єктів та баз оподаткування. Ставки податків. Порядок обчислення податків. Строки сплати податків та подання декларацій. Податкове стимулювання інноваційної діяльності. Роль пільгового оподаткування у стимулюванні інноваційних процесів в Україні. Формування в Україні нормативно-правового забезпечення державної політики пільгового оподаткування інноваційної діяльності. Напрями податкового стимулювання інноваційної діяльності підприємств: українські реалії та зарубіжний досвід.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, робота у віртуальному навчальному середовищі Львівської політехніки (30%); • підсумковий контроль – іспит (70 %): письмово-усна форма (50% - письмова, 20% - усна).
Критерії оцінювання результатів навчання: протягом навчального курсу здобувач освіти може отримати бали на кожному лабораторному занятті, а здобувач освіти заочної форми навчання також за виконані контрольні роботи. На екзамені здобувач освіти отримує бали окремо за усну та письмову компоненти. У підсумку всі отримані бали сумуються викладачем і здобувачу виставляється підсумкова оцінка. Рівень знань на лабораторних заняттях оцінюється за 30-бальною шкалою: - 0-8 балів студент одержує в разі правильного обґрунтування відповідей на поставлені теоретичні питання, ґрунтовного розуміння змісту роботи і отримання результатів, вміння узагальненого представлення висновків, акуратного оформлення виконаних відповідно до завдання лабораторних робіт; - 9-16 балів студент одержує в разі, якщо він володіє теоретичним матеріалом, допускає певні неточності у формулюванні понять, категорій, критеріїв, методів, однак з допомогою викладача швидко орієнтується і знаходить правильні відповіді, відвідує лабораторні заняття, вчасно виконує завдання; - 17-23 бали студент одержує в разі, якщо він дає необґрунтовані, невичерпні відповіді, припускається помилок у розрахунках і тільки з допомогою викладача може виправити допущені помилки. При цьому враховується наявність конспекту лекцій, відвідування лекційних і практичних занять, вчасність виконання завдань; - 24-30 балів студент одержує в разі неправильної відповіді на 2-3 теоретичні питання за темою лабораторних робіт, не може пояснити змісту лабораторних робіт, припускається грубих помилок у розрахунках, використовує невідповідні методи, не має конспекту лекцій, не виконує лабораторних робіт вчасно. Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: - 88-100 балів –“відмінно” ·- 71-87 балів – “добре” - 50-70 балів – “задовільно” - 0-49 балів – “ не задовільно”.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: протягом навчального курсу здобувач освіти може отримати бали на кожному лабораторному занятті, а здобувач освіти заочної форми навчання також за виконані контрольні роботи. На екзамені здобувач освіти отримує бали окремо за усну та письмову компоненти. У підсумку всі отримані бали сумуються викладачем і здобувачу виставляється підсумкова оцінка. Рівень знань на лабораторних заняттях оцінюється за 30-бальною шкалою: - 0-8 балів студент одержує в разі правильного обґрунтування відповідей на поставлені теоретичні питання, ґрунтовного розуміння змісту роботи і отримання результатів, вміння узагальненого представлення висновків, акуратного оформлення виконаних відповідно до завдання лабораторних робіт; - 9-16 балів студент одержує в разі, якщо він володіє теоретичним матеріалом, допускає певні неточності у формулюванні понять, категорій, критеріїв, методів, однак з допомогою викладача швидко орієнтується і знаходить правильні відповіді, відвідує лабораторні заняття, вчасно виконує завдання; - 17-23 бали студент одержує в разі, якщо він дає необґрунтовані, невичерпні відповіді, припускається помилок у розрахунках і тільки з допомогою викладача може виправити допущені помилки. При цьому враховується наявність конспекту лекцій, відвідування лекційних і практичних занять, вчасність виконання завдань; - 24-30 балів студент одержує в разі неправильної відповіді на 2-3 теоретичні питання за темою лабораторних робіт, не може пояснити змісту лабораторних робіт, припускається грубих помилок у розрахунках, використовує невідповідні методи, не має конспекту лекцій, не виконує лабораторних робіт вчасно. Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: - 88-100 балів –“відмінно” ·- 71-87 балів – “добре” - 50-70 балів – “задовільно” - 0-49 балів – “ не задовільно”.
Рекомендована література: 1. Кузьмін О.Є. Економіка інноваційного підприємства: Навчальний посібник для студентів спеціальності 8.180100 "Управління інноваційною діяльністю" – 2-ге видання, доповнене і перероблене / О.Є.Кузьмін, І.Н.Пащенко, Л.І.Чернобай, А.О.Босак. – Львів: Міські інформаційні системи, 2011. – 390 с. 2. Інформаційний ресурс у ВНС Львівської політехніки з дисципліни «Економіка інноваційного підприємства» / Л.І.Чернобай, С.П.Чапран. – Львів: №00966. – Е41-236-387/2014 від 18.11.2014р. – 381с. 3. Odrekhivskyі M., Kohut U., Kostyuk*** U. Intelligent management system for ecological innovative enterprises // CEUR Workshop Proceedings. – 2021. – Vol. 2870 : Proceedings of the 5th International conference on computational linguistics and intelligent systems (COLINS 2021), Lviv, Ukraine, April 22–23, 2021. Volume I : main conference. – Р. 1527–1539. 4. Маркетинг і менеджмент інноваційного розвитку: Монографія/ За заг. ред. д.е.н., проф. С.М.Ілляшенка. – Суми: ВТД „Університетська книга”, 2006. – 728с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Економіка та оподаткування інноваційної діяльності (курсовий проєкт)

Спеціальність: Управління інноваційною діяльністю
Код дисципліни: 7.073.10.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., професор Шпак Н.О.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсового проекту є систематизація та закріплення теоретичних знань студентів з економіки та оподаткування інноваційної діяльності, їх теоретичних та практичних аспектів.
Завдання: Інтегральна компетентність (ІНТ): здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері менеджменту або у процесі навчання, що передбачають проведення досліджень та/або здійснення інновацій за невизначеності умов і вимог загальних: ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність) ; фахових: СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; СК6. Здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми; СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість; СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом; СК10. Здатність до управління організаціями – суб’єктами інноваційної діяльності та їх розвитком, проводити комплексний аналіз їхньої інноваційної діяльності з позиції системного підходу на основі використання сучасних методик і комп’ютерних технологій, організовувати генерацію нових ідей та розробку нових продуктів, використовуючи креативні технології інноваційної діяльності та управління знаннями.
Результати навчання: • знати і розуміти: нормативно-правові передумови організування та ведення діяльності інноваційного підприємства за допомогою сучасних економіко-математичних методів; види і напрямки інноваційної діяльності; інноваційні цикли та інноваційний потенціал підприємства; види організаційної структури управління діяльністю інноваційного підприємства; процес ідентифікування факторів зовнішнього та внутрішнього середовища; особливості ресурсного забезпечення діяльності підприємства; показники фінансово-економічної та інноваційної діяльностей; методи прогнозування розвитку інноваційної діяльності; процес розроблення управлінських рішень щодо покращення результатів інноваційної діяльності суб’єкта господарювання; антикризові аспекти діяльності; • вміти: досліджувати проблему формування інноваційної діяльності підприємства у сучасних умовах; проаналізувати результати діяльності інноваційного підприємства за допомогою сучасних економіко-математичних методів; проаналізувати та оцінити інноваційний потенціал підприємства; розрахувати показники виробничо-господарської та фінансово-економічної діяльності інноваційного підприємства; виявити вузькі місця та розробити заходи щодо їх усунення з обов’язковим економічним обґрунтуванням.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Економіка та оподаткування інноваційної діяльності, Стратегічний менеджмент
Короткий зміст навчальної програми: Характеристика виробничо-господарської та інноваційної діяльності підприємства. Огляд партнерів підприємства за географічним та асортиментним підходами. Науково обгрунтована побудова організаційної структури управління діяльністю інноваційного підприємства. Виявлення особливостей інноваційної діяльності підприємства. Дослідження результатів виробничо-господарської та фінансово-економічної діяльності з метою виявлення проблем інноваційної діяльності. Дослідження джерел фінансування інноваційної діяльності підприємства. Формування альтернативних заходів вирішення виявлених проблем. Розроблення ефективних управлінських рішень для забезпечення розвитку інноваційної діяльності.
Опис: Виявлення особливостей інноваційної діяльності підприємства. Дослідження результатів виробничо-господарської та фінансово-економічної діяльності з метою виявлення проблем інноваційної діяльності. Формування альтернативних заходів вирішення виявлених проблем. Розроблення ефективних управлінських рішень для забезпечення розвитку інноваційної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: підсумковий контроль – залік (100 %): письмово-усна форма.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів проводиться за результатами виконання курсового проекту та його захисту у вигляді усного опитування.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: 88-100 балів –“відмінно” 71-87 балів – “добре” 50-70 балів – “задовільно” 0-49 балів – “ не задовільно”. Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Студент має вірно відповісти на поставлені завдання і розв’язати завдання, допускаються незначні механічні помилки, які суттєво не спотворюють загальний результат задач. Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що в цілому володіючи матеріалом, студент правильно відповідає на більшість поставлених завдань і допускає незначні неточності та окремі помилки при розв’язанні задач. Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється студенту, який має суттєві недоліки при розв’язанні поставлених завдань та має прогалини у знаннях, але спробував розв’язати задачі, де міг допустити помилки. Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється студенту, який не виконав курсового проекту, не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Рекомендована література: 1. Економіка інноваційного підприємства: навчальний посібник. – 2-ге видання, доповнене і перероблене / О.Є. Кузбмін, І.Н. Пащенко, Л.І. Чернобай, А.О. Босак. – Львів: Міські інформаційні системи, 2011. – 390 с. 2. Odrekhivskyі M., Kohut U., Kostyuk U. Intelligent management system for ecological innovative enterprises // CEUR Workshop Proceedings. – 2021. – Vol. 2870 : Proceedings of the 5th International conference on computational linguistics and intelligent systems (COLINS 2021), Lviv, Ukraine, April 22–23, 2021. Volume I : main conference. – Р. 1527–1539. 3. Кучеренко В. Р. Бізнес-планування фірми / В. Р. Кучеренко. –К. : Знання, 2006. – 423 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).