Інформаційно-управлінські системи в бізнес-структурах

Спеціальність: Управління інноваційною діяльністю
Код дисципліни: 7.073.10.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Одрехівський М.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни є: розуміння студентами сутності інформаційно-управлінських систем та їх значення в управлінні бізнес-структурами; володіння методологією побудови інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах; використання інформаційних ресурсів та технології для побудови інформаційно-управлінських систем; планування спрямованості інформаційних технологій в бізнес-структурах; формування структури інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах; обґрунтування необхідність та доцільність використання інтегрованих інформаційно-управлінських систем у бізнес-структурах.
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання : 1. Обґрунтувати сутність інформаційно-управлінських систем та їх значення в управлінні бізнес-структурами; 2. Проаналізувати сучасний стан та тенденції розвитку інформаційно-управлінських технологій; 3. Сформулювати методологію побудови інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах; 4. Використовувати інформаційні ресурси та технології для побудови інформаційно-управлінських систем; 5. Планувати стратегічну та оперативну спрямованість інформаційних технологій в бізнес-структурах; 6. Формувати структуру інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах; 7. Обґрунтувати необхідність та доцільність використання інтегрованих інформаційно-управлінських систем у бізнес-структурах. Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральних: здатність вирішувати спеціалізовані завдання інноваційного характеру та розв’язувати складні практичні проблеми у сфері менеджменту під час професійної та науково-навчальної діяльності, що передбачає застосування класичних і сучасних теорій та інструментів менеджменту і зокрема питань адміністрування бізнесу. загальних: 1) здатність спілкуватися українською та іноземною мовою в усній та письмовій формі з використанням сучасних інформаційних і комунікаційних технологій у сфері менеджменту; 2) здатність приймати обґрунтовані рішення у сфері менеджменту; 3) здатність діяти соціально відповідально, свідомо та на основі етичних міркувань (мотивів). фахових: 1) уміння реалізовувати конкретні види управління на засадах виконання загальних функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення управлінських рішень, здійснення керівництва; 2) уміння продемонструвати знання тенденцій науково-технічного прогресу та використовувати його результати у професійній діяльності у сфері менеджменту. фахові компетентності спеціалізації: 1) здатність продемонструвати уявлення про об'єктивні закономірності, умови, процеси та особливості створення підприємств, організування основних бізнес-процесів; 2) здатність використовувати сучасне програмне та інформаційно-комунікаційне забезпечення у сфері управління адміністрування бізнесу; 3) уміння здійснювати управління витратами в діяльності бізнес-структур на засадах пошуку напрямів та резервів їх оптимізування. Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: 1) здатність продемонструвати поглиблені знання і розуміння широкого спектру бізнес-операцій, форм та видів діяльності бізнес-структур, зокрема і в умовах міжнародних глобалізаційних процесів. 2) інтегрувати та застосовувати одержані теоретичні знання на практиці для розв’язання управлінських завдань у сфері бізнес-адміністрування; 3) визначати особливості застосування інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах; 4) працювати в середовищі міжнародної електронної комерції та створювати об’єкти міжнародної електронної комерції для ведення електронного-бізнесу; 5) здатність застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні технології для ефективного спілкування на професійному та суспільному рівнях.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен вміти: обґрунтувати сутність інформаційно-управлінських систем та їх значення в управлінні бізнес-структурами; проаналізувати сучасний стан та тенденції розвитку інформаційно-управлінських технологій; сформулювати методологію побудови інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах; використовувати інформаційні ресурси та технології для побудови інформаційно-управлінських систем; планувати стратегічну та оперативну спрямованість інформаційних технологій в бізнес-структурах; формувати структуру інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах; обґрунтувати необхідність та доцільність використання інтегрованих інформаційно-управлінських систем у бізнес-структурах; використовувати Інтернет в управлінській діяльності бізнес-структур; використовувати в управлінській діяльності бізнес-структур локальні та регіональні інформаційні мережі Інтранет та Екстранет; експлуатувати конкретні інформаційно-управлінські системи, що використовуються в бізнес-структурах; впроваджувати та розвивати в бізнес-структурах системи підтримки прийняття рішень; використовувати технології штучного інтелекту в управлінні бізнес-структурами; застосувати електронну комерцію у практичній діяльності бізнес-структур; здійснювати електронні платежі та забезпечувати їх безпеку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комунікаційний менеджмент Креативний менеджмент Системний аналіз та прийняття управлінських рішень в бізнес-структурах
Короткий зміст навчальної програми: Введення до інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах. Етапи розвитку та сутність інформаційно-управлінських систем. Планування розвитку інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах. Організаційно-методичні основи створення та функціонування інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах. Типологія інформаційно-управлінських систем. Організація інформаційної бази інформаційно-управлінських систем, бази та сховища даних. Інформаційне, технічне, математичне, програмне, правове та лінгвістичне забезпечення інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах.. Корпоративні інформаційні системи. Інформаційні ресурси глобальної мережі Інтернет. Локальні та регіональні інформаційні мережі в сучасних бізнес-структурах. Системи підтримки прийняття управлінських рішень. Інтелектуальні інформаційні системи. Електронна комерція. Віртуальні офіси та організації, віртуальний бізнес. Безпека інформаційно-управлінських систем.
Опис: 1. Введення до інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах. Етапи розвитку та сутність інформаційно-управлінських систем. 2. Планування розвитку інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах. Організаційно-методичні основи створення та функціонування інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах. 3. Типологія інформаційно-управлінських систем. Організація інформаційної бази інформаційно-управлінських систем, бази та сховища даних. 4. Інформаційне, технічне, математичне, програмне, правове та лінгвістичне забезпечення інформаційно-управлінських систем в бізнес-структурах. 5. Корпоративні інформаційні системи. Інформаційні ресурси глобальної мережі Інтернет. Локальні та регіональні інформаційні мережі в сучасних бізнес-структурах. 6. Системи підтримки прийняття управлінських рішень. Інтелектуальні інформаційні системи. 7. Електронна комерція. Віртуальні офіси та організації, віртуальний бізнес. 8. Безпека інформаційно-управлінських систем.
Методи та критерії оцінювання: - виконання та захист лабораторних робіт; - опитування; - тестування; - усна відповідь.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна оцінка в балах - 100 Поточний контроль (ПК) - захист звітів до лабораторних робіт Екзаменаційний контроль Разом за ПК письмова компонента усна компонента разом за дисципліну 30 40 30 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: • за виконання і захист лабораторних робіт (2 робіт по 10 балів, 2 робіт – 5 балів) – 30 балів; • екзаменаційний контроль - 70 балів; • Підсумкова семестрова оцінка у 100-бальній шкалі переводиться у державну оцінку відповідно до прийнятої в Університеті системи: • 88-100 балів –“відмінно”; • 71-87 балів – “добре”; • 50-70 балів – “задовільно”; • 0-49 балів – “ не задовільно”. • Оцінка “відмінно” (88-100 балів) виставляється за повні, систематизовані знання. Студент має повністю виконати поставлені завдання щодо виконання лабораторної роботи, при екзаменаційному контролі має вірно відповісти на поставлені запитання, однак допускаються незначні неточності. • Оцінка “добре” (71-87 балів) передбачає, що студент повністю виконав поставлене завдання щодо виконання лабораторної роботи, а при екзаменаційному контролі правильно відповідає на більшість поставлених запитань, допускає незначні неточності та помилки. • Оцінка “задовільно” (50-70 балів) виставляється студенту, який повністю виконав поставлене завдання щодо виконання лабораторної роботи, а при екзаменаційному контролі міг допустити окремі помилки. • Оцінка “незадовільно” (менше 50 балів) виставляється студенту, який повністю виконав поставлене завдання щодо виконання лабораторної роботи, а при екзаменаційному контролі не розуміє суті поставлених питань, не знає основних понять з предмету і не вірно на них відповів.
Рекомендована література: 1. Батюк А.Є. та ін. Інформаційні системи в менеджменті: Навч. посібник / Батюк А.Є., Двуліт З.П., Обельовська К.М., Огородник І.М., Фабрі Л.П. – Львів: Національний університет „Львівська політехніка”, „Інтелект-Захід”, 2004. – 520 с. 2. Вовчак І.С. Інформаційні системи та комп’ютерні технології в менеджменті. Навч. посібник. – Тернопіль: Карт-Бланш, 2001. – 354 с. 3. Годин В.В., Корнеев И.К. Информационное обеспечение управленческой деятельности: Учебник. – М.: Мастерство; Высшая школа, 2001. – 240 с. 4. Гордієнко І.В. Інформаційні системи і технології в менеджменті: Навчально-методичний посібник для самостійного вивчення дисципліни. – 2-ге вид., перероб. і доп. – К.: КНЕУ, 2003. – 259 с. 5. Горфинкель В.Я., Торопцов В.С., Швандар В.А. Коммуникации и корпоративное управление: Учебное пособие. – М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2005. – 127 с. 6. Гужва В.М., Постєвой А.Г. Інформаційні системи в міжнародному бізнесі: Навч. посібник. Вид. 2-ге, доп. і перероб. – К.: КНЕУ, 2002. – 458 с. 7. Дубчак Л.В. Інформаційні системи та технології на підприємствах: Навч. посібник / Нац. акад. держ. податкової служби України. – Ірпінь, 2006. – 83 с. 8. Журавлева О.Б., Крук Б.И., Соломина Е.Г. Управление Интернет-обучением в высшей школе. 2-е издание. М.: Горячая Линия – Телеком, 2007. – 224 с. 9. Згадзай О.Э., Казанцев С.Я., Оболенский Р.М.Правовое обеспечение информационной безопасности. 2-е изд. – М.: ACADEMIA, 2007. – 240 с. 10. Ивасенко А.Г. Информационные технологии в экономике и управлении: учебное пособие / А.Г. Ивасенко, А.Ю. Гридасов, В.А. Павленко. – 2-е изд., стер. – М.: КНОРУС, 2007. – 160 с. 11. Інформаційні системи в менеджменті: Навчальний посібник / Глівенко С.В., Лапін Є.В., Павленко О.О. та ін. – Суми: ВТД «Університетська книга», 2005. – 407 с. 12. Інформаційні системи і технології в економіці: Посібник для студентів вищих навч. закл. / За ред. Пономаренка В.С. – К.: Видавничий центр “Академія”, 2002. – 544 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).