Стартапи в інноваційному бізнес-середовищі

Спеціальність: Управління інноваційною діяльністю
Код дисципліни: 7.073.10.E.022
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Литвин І.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Розуміння технології створення стартапів
Завдання: Вивчення теоретичних положень і прикладних рекомендацій щодо формування системи управління стартапами
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: - розуміти сутність основних понять інвестиційного та венчурного менеджменту; вивчити класифікації видів венчурних підприємств та венчурних фондів, ознайомитись із організаційними формами венчурного підприємництва; - вивчити механізми взаємодії венчурних інвесторів, венчурних капіталістів та інноваторів; - знати особливості планування та організування внутрішніх, зовнішніх і "незалежних" венчурів на підприємствах; - вивчити передумови розвитку венчурного бізнесу в Україні та світі; - розвинути навички для написання бізнес-презентацій та бізнес-планів для венчурних інвесторів; - сформувати вміння пошуку, оцінювання та вибору потенційних індивідуальних та інституційних інвесторів менеджерами інноваційних підприємств; - освоїти навички оцінювання економічної ефективності венчурного фінансування проектів і критерії прийняття рішень про доцільність реалізації проектів венчурних інвесторів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Немає.
Короткий зміст навчальної програми: Інвестиційний та венчурний менеджмент. Планування венчурної діяльності: пошук венчурних інвесторів, написання бізнес-плану венчурного проекту, планування фінансового забезпечення та виходу з венчурного бізнесу. Організування венчурної діяльності: схеми венчурного інвестування та форми венчурних організацій. Мотивування, контроль та регулювання венчурної діяльності: схеми мотивування, напрями та ключові індикатори контролювання за етапами венчурної діяльності. Оцінювання ефективності венчурної діяльності.
Опис: ТЕМА 1. Роль венчурного бізнесу у створенні інновацій та інноваційного розвитку країн та регіонів. ТЕМА 2. Інноваційна діяльність та інноваційні процеси на підприємствах: сутність, особливості управління ТЕМА 3. Джерела фінансування інноваційної діяльності. Традиційні та нові альтернативні методи фінансування інноваційних підприємств у період глобалізації. ТЕМА 4. Процес венчурного інвестування стартап-проектів. ТЕМА 5. Типи фірм з венчурним капіталом та стадії їх життєвого циклу. ТЕМА 6. Стартапи – нове явище в інноваційному підприємництві. ТЕМА 7. Суть та об’єкти інноваційної інфраструктури, їх роль в забезпеченні інноваційних процесів залежно від етапу розвитку підприємства. ТЕМА 8. Венчурна інфраструктура: класифікація, особливості формування. ТЕМА 9. Венчурні інвестори та їх типи . ТЕМА 10. Венчурна діяльність та стартап-проекти: суть та особливості управління. ТЕМА 11. Бізнес-моделювання: основні шаблони та процеси бізнес-моделювання стартапів. ТЕМА 12. Особливості розробки презентації та бізнес-плану стартап-проекту. ТЕМА 13. Системи державної і недержавної підтримки та розвитку інноваційної венчурної діяльності провідних країн світу. ТЕМА 14. Основні тенденції розвитку стартап-індустрії у світі. ТЕМА 15. Стан та перспективи розвитку стратап-підприємництва в Україні.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%): усне опитування, лабораторні роботи. - підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумкова семестрова оцінка за вивчення дисципліни формується за 100-бальною шкалою і з переведенням у національну шкалу: • оцінка «відмінно» (88-100 балів) виставляється за глибокі знання навчального матеріалу, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їх взаємозв’язку і розвитку, чітко, лаконічно, логічно послідовно відповідати на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язуванні практичних завдань; • оцінка «добре» (80-87 балів) виставляється за міцні знання навчального матеріалу, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені питання, вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних завдань; • оцінка «добре» (71-79 балів) виставляється за міцні знання навчального матеріалу, включаючи розрахунки, аргументовані відповіді на поставлені питання, які, однак, містять певні (несуттєві) неточності, за вміння застосовувати теоретичні положення при розв’язанні практичних завдань; • оцінка «задовільно» (61-70 балів) виставляється за посередні знання навчального матеріалу, мало аргументовані відповіді, слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних завдань; • оцінка «задовільно» (50-60 балів) виставляється за слабкі знання навчального матеріалу, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності його викладання, за слабке застосування теоретичних положень при розв’язанні практичних завдань; • оцінка «незадовільно» з можливістю повторного складання екзамену (26-49 балів) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу, суттєві помилки у відповідях на питання, невміння застосувати теоретичні положення при розв’язанні практичних завдань; • оцінка «незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням модуля (навчальної дисципліни) (00-25 балів) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу, суттєві помилки у відповідях на питання, невміння орієнтуватися при розв’язанні практичних завдань, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. David Gladstone, Laura Gladstone. Venture Capital Handbook: An Entrepreneur's Guide to Raising Venture Capital, Revised and Updated Edition. New Jersey: Prentice Hall PTR, 2002. – 424p. 2. Kuzmin O.E., Lytvyn I.V., Ossik Yu.I. Venturing: teaching manual. – Karaganda, 2015. – 312 p. 3. Кузьмін О.Є., Литвин І.В., Сухоребська О.Я. Особливості функціонування та контролювання діяльності венчурних організацій: [монографія] / О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин, О.Я. Сухоребська // Видавництво «Ліга-Прес» - 2013. – 182 с. 4. Кузьмін О.Є. Венчурний бізнес: [навч. посібник з грифом МОН]. /О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин. - К: «Знання», 2012. - 350 с. 5. Кузьмін О.Є. Венчурний бізнес: теоретичні аспекти та практика: [навч. посібник-практикум] /О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. - 168 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Стартапи в інноваційному бізнес-середовищі (курсова робота)

Спеціальність: Управління інноваційною діяльністю
Код дисципліни: 7.073.10.E.024
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., доц. Литвин І.В.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: --
Завдання: --
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: - сформувати навички використання різних схем венчурного фінансування проектів; - розвинути здібності при складанні ефективних бізнес-пропозицій та цільового написання бізнес-планів для потенційних венчурних інвесторів; - вивчити напрями пошуку венчурного капіталу для розвитку підприємницької діяльності; - розвинути навички з пошуку, оцінювання та вибору потенційних індивідуальних та інституційних інвесторів, навичок укладання угод щодо залучення венчурного капіталу, формування структури капіталу венчурного підприємства відповідно до існуючих підходів венчурного інвестування у світі; - сформувати навички оцінювання економічної ефективності венчурного фінансування проектів, визначення ефективності капітальних вкладень венчурного капіталу для всіх суб'єктів венчурного підприємництва.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Немає.
Короткий зміст навчальної програми: Характеристика бізнес-середовища підприємства, що планує залучати венчурний капітал. Опис інноваційного старт-апу та його інноваційної діяльності. Визначення потреби та джерел залучення венчурного капіталу. Фінансове забезпечення та реалізація інноваційного проекту венчурного старт-апу.
Опис: --
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль (100%): виконання і презентація курсової роботи (80%), захист - усна відповідь (20%)
Критерії оцінювання результатів навчання: --
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. David Gladstone, Laura Gladstone. Venture Capital Handbook: An Entrepreneur's Guide to Raising Venture Capital, Revised and Updated Edition. New Jersey: Prentice Hall PTR, 2002. – 424p. 2. Kuzmin O.E., Lytvyn I.V., Ossik Yu.I. Venturing: teaching manual. – Karaganda, 2015. – 312 p. 3. Кузьмін О.Є., Литвин І.В., Сухоребська О.Я. Особливості функціонування та контролювання діяльності венчурних організацій: [монографія] / О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин, О.Я. Сухоребська // Видавництво «Ліга-Прес» - 2013. – 182 с. 4. Кузьмін О.Є. Венчурний бізнес: [навч. посібник з грифом МОН]. /О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин. - К: «Знання», 2012. - 350 с. 5. Кузьмін О.Є. Венчурний бізнес: теоретичні аспекти та практика: [навч. посібник-практикум] /О.Є. Кузьмін, І.В. Литвин. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2011. - 168 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).