Соціальна відповідальність

Спеціальність: Міжнародна економіка
Код дисципліни: 7.292.01.O.008
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: к.е.н., професор Чернобай Ліана Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: РН 4. Приймати обґрунтовані рішення з проблем міжнародних економічних відносин за невизначених умов і вимог. РН7. Досліджувати й аналізувати моделі розвитку національних економік та обґрунтовувати заходи досягнення їх стратегічних цілей в умовах трансформації світогосподарських відносин. РН9. Здійснювати моніторинг, аналіз, оцінку діяльності глобальних фірм (корпорацій, стратегічних альянсів, консорціумів, синдикатів, трастів тощо) з метою ідентифікації їхніх конкурентних позицій та переваг на світових ринках. РН10. Розуміти закономірності та тенденції розвитку світового господарства і феномену нової економіки з урахуванням процесів інтелектуалізації, інформатизації та науково-технологічного обміну. РН 11. Розуміти сутність соціального виміру глобального економічного розвитку та імплементувати принципи соціальної відповідальності в діяльності суб’єктів міжнародних економічних відносин. ЗН 1. Концептуальні знання, набуті у процесі навчання та/або професійної діяльності на рівні новітніх досягнень, які є основою для оригінального мислення та інноваційної діяльності, зокрема в контексті дослідницької роботи. УМ 2 Провадження дослідницької та/або інноваційної діяльності АіВ 2. Відповідальність за розвиток професійного знання і ефективне застосування накопиченого практичного досвіду, оцінку стратегічного розвитку команди.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: глобальна економіка, міжнародний стратегічний менеджмент - кореквізит: управління міжнародною конкурентоспроможністю.
Короткий зміст навчальної програми: Соціальна відповідальність як чинник стійкого розвитку. Організаційно-економічне забезпечення управління соціальною відповідальністю. Формування та реалізація стратегії корпоративної соціальної відповідальності. Формування відносин роботодавців із працівниками на засадах соціальної відповідальності. Формування відносин підприємств із зовнішніми організаціями на засадах соціальної відповідальності. Екологічна компонента соціальної відповідальності підприємств. Моніторинг корпоративної соціальної відповідальності. Оцінювання ефективності корпоративної соціальної відповідальності.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (30%): робота у ВНС, виконання лабораторних робіт, усне опитування; виконання контрольних робіт (для ЗФН); - підсумковий контроль (70%): тестування (50%), усна відповідь (20%).
Рекомендована література: 1. Chernobay L. I., Malibroda S. B., Yasinska T. V. Evaluation of the level of social responsibility of the state in the field of employment. Online] // Economic Processes Management: International Scientific E-Journal. 2017. № 2. Available: http://epm.fem.sumdu.edu.ua/download/2017_2/epm2017_2_6.pdf 2. Chernobay L. I., Malibroda S. B., Yasinska T. V. Applied aspect of corporate social responsibility impact on company competitiveness (UNILEVER example). ПРЕДПРИЕМАЧЕСТВО. Югозападен университет “Неофит Рилски”, Стопански факултет. Брой 1, Година VIII, 2020. Университетско издателство “Неофит Рилски” Благоевград, 2020. - P. 32-44. 3. Leipziger, D. (2017) The corporate responsibility code book. Routledge. 4. Crane, A., McWilliams, A., Matten, D., Moon, J., & Siegel, D. S. (Eds.). (2008) The Oxford handbook of corporate social responsibility. Oxford University Press on Demand. 5. Idowu, S. O., & Louche, C. (2011) Theory and practice of corporate social responsibility Berlin: Springer -p. 284). 6. Werther Jr, W. B., & Chandler, D. (2010) Strategic corporate social responsibility: Stakeholders in a global environment. Sage.