Технології перероблення та утилізації відходів

Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.183.00.O.007
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: К.т.н., Доцент Шибанова А.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни “ Технології перероблення та утилізації відходів” є забезпечення майбутніх фахівців знаннями та уміннями, необхідними при розв’язуванні інженерних задач, для прийняття вірних проектних та технологічних рішень та для успішного виконання у майбутньому своїх функціональних обов’язків. Отже, основною метою навчального предмету є опанування основ сучасних методів перероблення та утилізації відходів.
Завдання: ІНТ Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері технологій захисту навколишнього середовища при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю й невизначеністю умов і вимог. КЗ3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; КЗ4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність); КЗ5. Здатність приймати обґрунтовані рішення. КС2. Здатність використовувати науково-обґрунтовані методи обробки результатів досліджень в галузі технологій захисту навколишнього середовища; КС4. Здатність розробляти нові та використовувати відомі способи утилізації, знезараження та рециклінгу побутових і промислових відходів.
Результати навчання: Аналізувати складні системи, розуміти їх взаємозв’язки та організаційну структуру. Використовувати сучасні комунікаційні, комп’ютерні технології у природоохоронній сфері, збирати, зберігати, обробляти і аналізувати інформацію про стан навколишнього середовища та виробничої сфери для вирішення завдань професійної діяльності. Обгрунтовувати рішення направлені на мінімізацію екологічних ризиків господарської діяльності на загальнодержавному, регіональному й локальному рівнях. Уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології захисту гідросфери та атмосфери Технології адаптацій до змін клімату
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Технології перероблення та утилізації відходів» вивчає сутності процесів перероблення та утилізації відходів, зокрема, класифікації відходів, законодавчу та нормативну базу поводження з відходами. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати основні види твердих промислових відходів, які утворюються на Україні, їх об'єми; знати особливості зберігання, перероблення чи утилізації, вплив на довкілля, сучасні підходи щодо організації їх знешкодження; знати основні напрямки утилізації основних видів промислових і побутових відходів; вміти визначити основні параметри накопичення відходів, уміти вибрати технологію їх утилізації; вміти розрахувати концентрації шкідливих речовин, проводити аналіз складових відходів; вміти визначати можливі шляхи використання відходів як вторинного (або потенційного вторинного) матеріального ресурсу.
Опис: Відходи: класифікація, законодавча база. Методи утилізації відходів. Утилізація відходів у різних галузях промисловості. Інноваційні технології утилізації відходів. Утилізація твердих побутових відходів. Рециклінг відходів. Засоби комплексного використання вторинних ресурсів.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30 %) — практичні заняття, усне опитування, - Підсумковий контроль (70%) — диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття - 30 балів Поточний контроль – 30 Екзаменаційний контроль письмова компонента – 60 усна компонента – 10 Разом за дисципліну – 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Інтегроване управління та поводження з твердими побутовими відходами у Вінницькій області. Під ред. В.Г. Петрука. – Вінниця: УНІВЕРСУМ–Вінниця, 2007. – 160 с. 2. Митрохин Н.Н. Утилизация и рециклинг автомобилей: учеб. пособие /Н.Н. Митрохин, А.П. Павлов. – М.: МАДИ, 2015. – 120 с. 3. М. Е. Краснянский. Утилизация и рекуперация отходов: Учебное пособие, издание 2-е, исправленное и дополненное. – Харків: Бурун Книга, 2007. – 265 с. Допоміжна 1. Гринин A.О, Новиков B.H. Промышленные и бытовые отходы: Хранение, утилизация, переработка / A.C Гринин, B.H. Новиков. - М.: ФAИР- ПРЕСС, 2002. - 336 с. 2. Чобан A. Утилізація та рекуперація відходів: метод. посібник. - Чернівці: Рута, 2008. - 98 с. 3. Бригінець К. Д. Утилізація промислових відходів. Основи утилізації відходів: конспект лекцій (для студентів 3 курсу денної та 5 курсу заочної форм навчання напряму підготовки 6.040106 „Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування ”) / К. Д. Бригінець, К. О. Aбашина; Харк. нац. акад. міськ. госп- ва. - Х.: ХНЛМГ, 2012 - 58 с. 9. Інформаційні ресурси 1. http://ir.nmu.org.ua/jspui/bitstream/123456789/146681/1/CD541.pdf 2. chrome-extension://mhjfbmdgcfjbbpaeojofohoefgiehjai/index.html 3. http://vtorothodi.ru/klassy-otxodov/metody-pererabotki-i-utilizacii-otxodov 4. http://nbuviap.gov.ua/index.php?option=com content&view=artide&id=517:utiHzatsiya- nebezpechnikh-pobutovikh-vidkhodiv-v-ukrajini&catid=8&Itemid=350 5. http://elearning.sumdu.edu.ua/free content/lectured:849bcd2398ba037ea461a9c6106b735dc8 d43406/latest/260070/index.html 6. http://nltu.edu.ua/nv/Archive/2013/23 12/159 Chr.pdf 7. chrome-extension://mhjfbmdgcfjbbpaeojofohoefgiehjai/index.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Технології перероблення та утилізації відходів (курсовий проєкт)

Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.183.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: К.т.н., Доцент Шибанова А.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою дисципліни “ Технології перероблення та утилізації відходів” є забезпечення майбутніх фахівців знаннями та уміннями, необхідними при розв’язуванні інженерних задач, для прийняття вірних проектних та технологічних рішень та для успішного виконання у майбутньому своїх функціональних обов’язків. Отже, основною метою навчального предмету є опанування основ сучасних методів перероблення та утилізації відходів.
Завдання: ІНТ Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері технологій захисту навколишнього середовища при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю й невизначеністю умов і вимог. КЗ3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; КЗ4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність); КЗ5. Здатність приймати обґрунтовані рішення. КС2. Здатність використовувати науково-обґрунтовані методи обробки результатів досліджень в галузі технологій захисту навколишнього середовища; КС4. Здатність розробляти нові та використовувати відомі способи утилізації, знезараження та рециклінгу побутових і промислових відходів.
Результати навчання: Аналізувати складні системи, розуміти їх взаємозв’язки та організаційну структуру. Використовувати сучасні комунікаційні, комп’ютерні технології у природоохоронній сфері, збирати, зберігати, обробляти і аналізувати інформацію про стан навколишнього середовища та виробничої сфери для вирішення завдань професійної діяльності. Обгрунтовувати рішення направлені на мінімізацію екологічних ризиків господарської діяльності на загальнодержавному, регіональному й локальному рівнях. Уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології захисту гідросфери та атмосфери Технології адаптацій до змін клімату
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Технології перероблення та утилізації відходів» вивчає сутності процесів перероблення та утилізації відходів, зокрема, класифікації відходів, законодавчу та нормативну базу поводження з відходами. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати основні види твердих промислових відходів, які утворюються на Україні, їх об'єми; знати особливості зберігання, перероблення чи утилізації, вплив на довкілля, сучасні підходи щодо організації їх знешкодження; знати основні напрямки утилізації основних видів промислових і побутових відходів; вміти визначити основні параметри накопичення відходів, уміти вибрати технологію їх утилізації; вміти розрахувати концентрації шкідливих речовин, проводити аналіз складових відходів; вміти визначати можливі шляхи використання відходів як вторинного (або потенційного вторинного) матеріального ресурсу.
Опис: Відходи: класифікація, законодавча база. Методи утилізації відходів. Утилізація відходів у різних галузях промисловості. Інноваційні технології утилізації відходів. Утилізація твердих побутових відходів. Рециклінг відходів. Засоби комплексного використання вторинних ресурсів.
Методи та критерії оцінювання: Семестровий контроль (100%): залік (тестові завдання (90%); усна компонента (10%)).
Критерії оцінювання результатів навчання: Заліковий контроль - 100 балів Тестовий контроль (Захист КП) - 90 Усна компонента - 10
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Інтегроване управління та поводження з твердими побутовими відходами у Вінницькій області. Під ред. В.Г. Петрука. – Вінниця: УНІВЕРСУМ–Вінниця, 2007. – 160 с. 2. Митрохин Н.Н. Утилизация и рециклинг автомобилей: учеб. пособие /Н.Н. Митрохин, А.П. Павлов. – М.: МАДИ, 2015. – 120 с. 3. М. Е. Краснянский. Утилизация и рекуперация отходов: Учебное пособие, издание 2-е, исправленное и дополненное. – Харків: Бурун Книга, 2007. – 265 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).