Техногенні загрози та засоби захисту

Спеціальність: Промислова безпека і охорона праці
Код дисципліни: 7.263.01.E.019
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: Канд. фіз.-мат. н. , доцент Качан Степан Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладення дисципліни. - навчити студентів ідентифікувати техногенні загрози та обирати адекватні заходи і засоби захисту населення; основам організації і проведення рятувальних та інших невідкладних робіт при ліквідації наслідків аварій, катастроф, стихійних лих; засобам підвищення стійкості роботи об'єктів господарської діяльності
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ЗК5 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Фахові компетентності: ФК2 Здатність до превентивного і оперативного (аварійного) планування, управління заходами безпеки професійної діяльності. ФК6 Здатність застосовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, спеціалізоване програмне забезпечення у сфері професійної діяльності. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКПС): ФКПС 1.2 - Здатність застосовувати нові підходи (методи) до аналізування техногенних 4 небезпек, стану об'єктів та прогнозування можливих причин виникнення надзвичайних ситуацій з метою впровадження заходів та засобів захисту.
Результати навчання: Результати навчання РН01. Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки для розв’язання наукових і прикладних задач у сфері цивільної безпеки. РН02. Ефективно управляти складними робочими процесами у сфері цивільної безпеки, у тому числі непередбачуваними та такими, що потребують нових стратегічних підходів, об’єктивно оцінювати результати діяльності персоналу та колективу. РН03. Інтегрувати знання з різних галузей для розв’язування теоретичних та/або практичних задач і проблем у сфері цивільної безпеки. РН04. Розробляти і реалізовувати соціально-значущі проекти у сфері цивільної безпеки та дотичні до неї міждисциплінарні проекти з урахуванням соціальних, економічних, технічних та правових аспектів. РН05. Розробляти та реалізувати ефективні заходи, спрямовані на регулювання та забезпечення цивільної безпеки. РН07. Використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, спеціалізовану програмне забезпечення під час розв’язування практичних та/або наукових задач. РН12. Визначати показники та характеристики продукції, процесів, послуг щодо їх відповідності вимогам стандартів під час розв’язування практичних та/або наукових задач. РН13. Оцінити відповідність правових, організаційних, технічних заходів по забезпеченню техногенної безпеки та безпеки праці вимогам законодавства під час професійної діяльності. РН14. Здійснювати прогнозування, оцінка ризику під час професійної діяльності та можливості відповідних підрозділів щодо реагування на надзвичайні ситуації та події. РН15. Аналізувати та оцінити стан забезпечення цивільного захисту, техногенної та виробничої безпеки об’єктів, будівель, споруд, інженерних мереж. РН16. Приймати ефективні рішення у складних непередбачуваних умовах, визначати цілі та завдання, аналізувати і порівнювати альтернативи, оцінювати ресурси. Результати навчання професійного спрямування (РНПС): РНПС 1.2. Вирішувати конкретні задачі з аналізу техногенних загроз у сфері цивільної безпеки та приймати ефективні рішення з вибору засобів захисту. Комунікація (КОМ) КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. КОМ 2. Спілкуватися іноземною мовою усно і письмово в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності. Автономія і відповідальність (АіВ) АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань та практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів. АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Безпека життєдіяльності Безпека експлуатації будівель та споруд Безпечна експлуатація інженерних систем і мереж Супутні і наступні навчальні дисципліни: Безпека технологічних процесів Гігієна праці та професійні захворювання Страхування професійних ризиків
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Техногенні загрози та засоби захисту » об’єднує систему знань і навиків з питань безпеки під час виконання професійних обов’язків персоналом об’єктів господарювання. Глобальні техногенні аварії і катастрофи стають останнім часом, як це не парадоксально, звичним явищем нашого повсякденного життя. Мало не щодня ми є свідками, а нерідко, на жаль, учасниками та жертвами «рукотворних» катаклізмів –пожеж, масштабних залізничних, авіа- й автомобільних катастроф, масових захворювань і отруєнь людей. Донедавна все це сприймалося як неминуче й неприборкане лихо, а отже, боролися швидше не з ним, а його важкими, подекуди трагічними наслідками. Чимало аргументованих відповідей на ці та інші вкрай актуальні запитання можна знайти у спецкурсі «Техногенні загрози та засоби захисту». В курсі розглянуті основи цивільного захисту як комплекс організаційних, інженерно-технічних, санітарно-гігієнічних та інших заходів, котрі реалізують державні органи виконавчої влади, підприємства, установи й організації, зокрема, громадські, аби запобігти виникненню надзвичайних ситуацій і ліквідувати їх наслідки. Власне, спецкурс дає студентові змогу чітко зорієнтуватися у з’ясуванні причин виникнення та характеру тих чи інших надзвичайних ситуацій, а надалі – прийняти вчасні й адекватні заходи захисту та усунення їх наслідків. Також, в спецкурсі «Техногенні загрози та засоби захисту» подана розгорнута схема функціонування систем державного управління безпекою у цій сфері та нагляду.
Опис: Дисципліна розглядає правові норми, структурно-функціональну схему та органи управління безпекою і захистом у надзвичайних ситуаціях в Україні. Також висвітлюються превентивні та ситуаційні норми в умовах надзвичайних ситуацій, компенсаційні та регламентні норми і процедури їхнього застосування. Висвітлюється порядок моніторингу НС та його здійснення, захисні бар’єри і види цивільного захисту. Важливе місце займає управління, прийняття рішень та інформаційна підтримка в умовах надзвичайних ситуацій, а також програми підготовки населення до дій в НС.
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного та семестрового контролів використовуються наступні методи контролю результатів навчання здобувачів освіти: тестування , бліц-опитування , усне опитування. Оцінювання рівня освоєння студентами теоретичного матеріалу курсу відбувається у вигляді проходження тесту у ВНС ( тести на достовірність, відповідність, впізнання) по завершенню вивчення лекційного розділу. Лектор призначає дату та час проходження тестування. На виконання практичних робіт за індивідуальними завданнями (розрахункові завдання, аналіз виробничої ситуації) ? оцінка якості і повноти виконання індивідуальних завдань, усне опитування. Контрольна робота ? оцінювання на основі аналізу наступних факторів: правильність виконання розрахункової частини роботи; правильність виконання ілюстративного матеріалу; дотримання вимог щодо оформлення та структури роботи. Диференційований залік визначається за сумою балів по усіх видах робіт. Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Формою семестрового контролю навчальної дисципліни «Техногенні загрози та засоби захисту» є диференційований залік, тому семестрова оцінка виставляється як сумарна за результатами поточного контролю усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою , а саме: - max 60 балів за засвоєння теоретичного матеріалу 15 лекцій (тестування у ВНС; кількість балів за кожну з лекцій обумовлена складністю навчального матеріалу, об’ємом навчального матеріалу, винесеного на самостійне опрацювання); -max 40 балів за виконання практичних робіт (4роботи - max 10 балів за роботу, з яких 8 балів - за правильність виконання індивідуального завдання, 2 бали - за систематичність роботи та рівень знань, продемонстрований в усних відповідях); Заочники виконують дві контрольні роботи (по 20 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Формою семестрового контролю навчальної дисципліни «Техногенні загрози та засоби захисту» є диференційований залік, тому семестрова оцінка виставляється як сумарна за результатами поточного контролю усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою , а саме: ? max 60 балів за засвоєння теоретичного матеріалу 15 лекцій (тестування у ВНС; кількість балів за кожну з лекцій обумовлена складністю навчального матеріалу, об’ємом навчального матеріалу, винесеного на самостійне опрацювання); ? max 40 балів за виконання практичних робіт (4роботи - max 10 балів за роботу, з яких 8 бали ? за правильність виконання індивідуального завдання, 2 бали ? за систематичність роботи та рівень знань, продемонстрований в усних відповідях); Заочники виконують дві контрольні роботи (по 20 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до дипломного проектування з розділу «Цивільна оборона» для студентів хімічного профілю/ Укл. С.М. Орел., та інш.– Львів: «Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2002.– 64 с. 2. Оцінка обстановки у надзвичайних ситуаціях. Навчальний посібник. В.Є. Гончарук, С.І. Качан, С.М. Орел, В.І. Пуцило.– Львів: «Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2004.– 184 с. 3. Стеблюк В.Г. Цивільна оборона. Київ. Урожай, 1994 р.-228с. 4. Шоботов В.М. Цивільна оборона: Навчальний посібник.– Київ: «Центр навчальної літератури», 2004.– 438 с. 5. Основи цивільного захисту. Навчальний посібник. Васійчук В.О., Гончарук В.Є., Качан С.І., Мохняк С.М.– Львів: «Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2010.– 380 с. 6. Довідник для виконання розрахунково-графічних робіт з «Безпеки життєдіяльності» і «Цивільного захисту» для всіх спеціальностей і форм навчання / Укл.: Качан С. І., Мохняк С.М., Васійчук В.О., Гончарук В.Є., Гіщак Х.Я. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011. - 29 с. 87.Качан С.І., Орел С.М., Пуцило В.І. Оцінка радіаційного стану під час аварій на атомних енергетичних станціях. Методичні вазівки до розрахункових робіт з дисципліни “Безпека життєдіяльеості” і “Цивільна оборона” для студентів усіх спеціальностей. - ДУ “Львівська політехніка” .-Львів 2000.- 24 с. 8. Методичні вказівки до виконання розділу «Безпека у надзвичайних ситуаціях» в дипломному проекті (роботі) для студентів енергетичного профілю навчання / Укл.: Качан С.І., Васійчук В.О., Гіщак Х.Я., Мохняк С.М., Гончарук В.Є. - Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. - 65 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Техногенні загрози та засоби захисту (курсова робота)

Спеціальність: Промислова безпека і охорона праці
Код дисципліни: 7.263.01.E.020
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Цивільна безпека
Лектор: Канд. фіз.-мат. н. , доцент Качан Степан Іванович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладення дисципліни. - навчити студентів ідентифікувати техногенні загрози та обирати адекватні заходи і засоби захисту населення; основам організації і проведення рятувальних та інших невідкладних робіт при ліквідації наслідків аварій, катастроф, стихійних лих; засобам підвищення стійкості роботи об'єктів господарської діяльності
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Загальні компетентності: ЗК5 Здатність оцінювати та забезпечувати якість виконуваних робіт. Фахові компетентності: ФК2 Здатність до превентивного і оперативного (аварійного) планування, управління заходами безпеки професійної діяльності. ФК6 Здатність застосовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, спеціалізоване програмне забезпечення у сфері професійної діяльності. Фахові компетентності професійного спрямування (ФКПС): ФКПС 1.2 - Здатність застосовувати нові підходи (методи) до аналізування техногенних 4 небезпек, стану об'єктів та прогнозування можливих причин виникнення надзвичайних ситуацій з метою впровадження заходів та засобів захисту.
Результати навчання: Результати навчання РН01. Застосовувати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки для розв’язання наукових і прикладних задач у сфері цивільної безпеки. РН02. Ефективно управляти складними робочими процесами у сфері цивільної безпеки, у тому числі непередбачуваними та такими, що потребують нових стратегічних підходів, об’єктивно оцінювати результати діяльності персоналу та колективу. РН03. Інтегрувати знання з різних галузей для розв’язування теоретичних та/або практичних задач і проблем у сфері цивільної безпеки. РН04. Розробляти і реалізовувати соціально-значущі проекти у сфері цивільної безпеки та дотичні до неї міждисциплінарні проекти з урахуванням соціальних, економічних, технічних та правових аспектів. РН05. Розробляти та реалізувати ефективні заходи, спрямовані на регулювання та забезпечення цивільної безпеки. РН07. Використовувати сучасні інформаційні та комунікаційні технології, спеціалізовану програмне забезпечення під час розв’язування практичних та/або наукових задач. РН12. Визначати показники та характеристики продукції, процесів, послуг щодо їх відповідності вимогам стандартів під час розв’язування практичних та/або наукових задач. РН13. Оцінити відповідність правових, організаційних, технічних заходів по забезпеченню техногенної безпеки та безпеки праці вимогам законодавства під час професійної діяльності. РН14. Здійснювати прогнозування, оцінка ризику під час професійної діяльності та можливості відповідних підрозділів щодо реагування на надзвичайні ситуації та події. РН15. Аналізувати та оцінити стан забезпечення цивільного захисту, техногенної та виробничої безпеки об’єктів, будівель, споруд, інженерних мереж. РН16. Приймати ефективні рішення у складних непередбачуваних умовах, визначати цілі та завдання, аналізувати і порівнювати альтернативи, оцінювати ресурси. Результати навчання професійного спрямування (РНПС): РНПС 1.2. Вирішувати конкретні задачі з аналізу техногенних загроз у сфері цивільної безпеки та приймати ефективні рішення з вибору засобів захисту. Комунікація (КОМ) КОМ 1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема, до осіб, які навчаються. КОМ 2. Спілкуватися іноземною мовою усно і письмово в науковій, виробничій та соціально-суспільній сферах діяльності. Автономія і відповідальність (АіВ) АіВ 1. Управління робочими або навчальними процесами, які є складними непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів. АіВ 2. Відповідальність за внесок до професійних знань та практики та/або оцінювання результатів діяльності команд та колективів. АіВ 3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Безпека життєдіяльності Безпека експлуатації будівель та споруд Безпечна експлуатація інженерних систем і мереж Супутні і наступні навчальні дисципліни: Безпека технологічних процесів Гігієна праці та професійні захворювання Страхування професійних ризиків
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Техногенні загрози та засоби захисту » об’єднує систему знань і навиків з питань безпеки під час виконання професійних обов’язків персоналом об’єктів господарювання. Глобальні техногенні аварії і катастрофи стають останнім часом, як це не парадоксально, звичним явищем нашого повсякденного життя. Мало не щодня ми є свідками, а нерідко, на жаль, учасниками та жертвами «рукотворних» катаклізмів –пожеж, масштабних залізничних, авіа- й автомобільних катастроф, масових захворювань і отруєнь людей. Донедавна все це сприймалося як неминуче й неприборкане лихо, а отже, боролися швидше не з ним, а його важкими, подекуди трагічними наслідками. Чимало аргументованих відповідей на ці та інші вкрай актуальні запитання можна знайти у спецкурсі «Техногенні загрози та засоби захисту». В курсі розглянуті основи цивільного захисту як комплекс організаційних, інженерно-технічних, санітарно-гігієнічних та інших заходів, котрі реалізують державні органи виконавчої влади, підприємства, установи й організації, зокрема, громадські, аби запобігти виникненню надзвичайних ситуацій і ліквідувати їх наслідки. Власне, спецкурс дає студентові змогу чітко зорієнтуватися у з’ясуванні причин виникнення та характеру тих чи інших надзвичайних ситуацій, а надалі – прийняти вчасні й адекватні заходи захисту та усунення їх наслідків. Також, в спецкурсі «Техногенні загрози та засоби захисту» подана розгорнута схема функціонування систем державного управління безпекою у цій сфері та нагляду.
Опис: Дисципліна розглядає правові норми, структурно-функціональну схему та органи управління безпекою і захистом у надзвичайних ситуаціях в Україні. Також висвітлюються превентивні та ситуаційні норми в умовах надзвичайних ситуацій, компенсаційні та регламентні норми і процедури їхнього застосування. Висвітлюється порядок моніторингу НС та його здійснення, захисні бар’єри і види цивільного захисту. Важливе місце займає управління, прийняття рішень та інформаційна підтримка в умовах надзвичайних ситуацій, а також програми підготовки населення до дій в НС.
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного та семестрового контролів використовуються наступні методи контролю результатів навчання здобувачів освіти: тестування , бліц-опитування , усне опитування. Оцінювання рівня освоєння студентами теоретичного матеріалу курсу відбувається у вигляді проходження тесту у ВНС ( тести на достовірність, відповідність, впізнання) по завершенню вивчення лекційного розділу. Лектор призначає дату та час проходження тестування. На виконання практичних робіт за індивідуальними завданнями (розрахункові завдання, аналіз виробничої ситуації) ? оцінка якості і повноти виконання індивідуальних завдань, усне опитування. Курсова робота - оцінювання на основі аналізу наступних факторів: правильність виконання розрахункової частини роботи; правильність виконання ілюстративного матеріалу; дотримання вимог щодо оформлення та структури роботи. Диференційований залік визначається за сумою балів по усіх видах робіт. Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Формою семестрового контролю навчальної дисципліни «Техногенні загрози та засоби захисту» є диференційований залік, тому семестрова оцінка виставляється як сумарна за результатами поточного контролю усіх видів обов’язкових робіт, передбачених робочою програмою , а саме: - max 60 балів за засвоєння теоретичного матеріалу 15 лекцій (тестування у ВНС; кількість балів за кожну з лекцій обумовлена складністю навчального матеріалу, об’ємом навчального матеріалу, винесеного на самостійне опрацювання); -max 40 балів за виконання практичних робіт (4роботи - max 10 балів за роботу, з яких 8 балів - за правильність виконання індивідуального завдання, 2 бали - за систематичність роботи та рівень знань, продемонстрований в усних відповідях); Заочники виконують дві контрольні роботи (по 20 балів).
Критерії оцінювання результатів навчання: Формою семестрового контролю курсової роботи з навчальної дисципліни «Техногенні загрози та засоби захисту» є диференційований залік, тому семестрова оцінка виставляється як сумарна за результатами поточного контролю усіх видів завдань, передбачених робочою програмою , а саме: - max 100 балів за виконання практичних робіт (4роботи - max 25 балів за роботу, з яких 80 балів- за правильність виконання індивідуального завдання, 20 балів - за систематичність роботи та рівень знань, продемонстрований в усних відповідях);
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до дипломного проектування з розділу «Цивільна оборона» для студентів хімічного профілю/ Укл. С.М. Орел., та інш.– Львів: «Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2002.– 64 с. 2. Оцінка обстановки у надзвичайних ситуаціях. Навчальний посібник. В.Є. Гончарук, С.І. Качан, С.М. Орел, В.І. Пуцило.– Львів: «Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2004.– 184 с. 3. Стеблюк В.Г. Цивільна оборона. Київ. Урожай, 1994 р.-228с. 4. Шоботов В.М. Цивільна оборона: Навчальний посібник.– Київ: «Центр навчальної літератури», 2004.– 438 с. 5. Основи цивільного захисту. Навчальний посібник. Васійчук В.О., Гончарук В.Є., Качан С.І., Мохняк С.М.– Львів: «Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2010.– 380 с. 6. Довідник для виконання розрахунково-графічних робіт з «Безпеки життєдіяльності» і «Цивільного захисту» для всіх спеціальностей і форм навчання / Укл.: Качан С. І., Мохняк С.М., Васійчук В.О., Гончарук В.Є., Гіщак Х.Я. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2011. - 29 с. 87.Качан С.І., Орел С.М., Пуцило В.І. Оцінка радіаційного стану під час аварій на атомних енергетичних станціях. Методичні вазівки до розрахункових робіт з дисципліни “Безпека життєдіяльеості” і “Цивільна оборона” для студентів усіх спеціальностей. - ДУ “Львівська політехніка” .-Львів 2000.- 24 с. 8. Методичні вказівки до виконання розділу «Безпека у надзвичайних ситуаціях» в дипломному проекті (роботі) для студентів енергетичного профілю навчання / Укл.: Качан С.І., Васійчук В.О., Гіщак Х.Я., Мохняк С.М., Гончарук В.Є. - Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. - 65 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).