Основи сенсорної техніки

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 6.171.01.E.051
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: К.т.н., доц. Кучмій Галина Любомирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета викладання дисципліни полягає у вивченні фізичних принципів функціонування первинних перетворювачів, вивченні конструктивних особливостей побудови сенсорів, вивченні технології виготовлення первинних перетворювачів електронної техніки, ознайомленні з особливостями застосування сучасних вимірювальних приладів та пристроїв, створених на основі первинних перетворювачів, у провідних галузях електроніки.
Завдання: Спеціальні (фахові, предметні) компетентності: СК2. Здатність виконувати аналіз предметної області та нормативної документації, необхідної для проектування та застосування приладів, пристроїв та систем електроніки. СК4. Здатність враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні та комерційні міркування, що впливають на ефективність та результати інженерної діяльності в галузі електроніки. Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.3.Використовувати інформаційні та комунікаційні технології, прикладні та спеціалізовані програмні продукти для вирішення задач проектування та налагодження електронних систем.
Результати навчання: Програмні результати навчання: Р 4. Оцінювати характеристики та параметри матеріалів електронної техніки, розуміти основи твердотільної електроніки, електротехніки, аналогової та цифрової схемотехніки, перетворювальної та мікропроцесорної техніки. Р 7. Аналізувати складні цифрові та аналогові інформаційно-вимірювальні системи з розширеною архітектурою комп’ютерних та телекомунікаційних мереж з урахуванням специфікації вибраних технічних засобів електроніки та відповідної технічної документації. К4. Вдосконалення особистісної комунікативної компетентності на основі навичок і вмінь міжособистісної комунікації на основі навичок і вмінь міжособистісної комунікації з урахуванням соціальних, культурних, релігійних та особистісних факторів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Фізика. Фізичні основи електронної техніки. Кореквізити: Мікросхемотехніка. Матеріали та структури наноелектроніки.
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни "Основи сенсорної техніки" укладена для студентів інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки, які навчаються за спеціальністю Електроніка. Навчальна дисципліна присвячена аналізу та вивченню основних проблем та систематизації напрямів математичного моделювання, конструювання та технології виготовлення електронних сенсорів фізичних величин.
Опис: Розвиток сучасної сенсорики. Аналіз математичного моделювання, конструювання та техногії виготовлення електронних сенсорів. Напівпровідникові термодавачі. Напівпровідникові тензоперетворювачі. Фізичні основи, технологія, методи включення та термокомпенсації інтегральних тензоперетворювачів. Фотоперетворювачі, гальваномагнітні, термоелектричні, п’єзоелектричні, оптоелектронні, рідкокристалічні, багатофункціональні та інтелектуальні сенсори.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль: виконання практичних робіт, виконання самостійного завдання. • Підсумковий контроль: екзаменаційна контрольна робота.
Критерії оцінювання результатів навчання: • практичні роботи, усне опитування (30%) • підсумковий контроль (70 %, контрольний захід, іспит): письмово-усна форма (70%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мікроелектронні сенсори фізичних величин. Наук.-навч. вид. В 3-х т./ За ред.З.Ю. Готри – Львів: Ліга-Прес, 2007. 2. Елементи теорії мікроелектронних сенсорів / За ред. З.Ю.Готри. – Львів: Ліга-Прес, 2001 – 636 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).