Проєктування електронних приладів та систем

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 7.171.03.O.001
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: К.т.н., доц. Кучмій Галина Любомирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Проектування електронних пристроїв та систем є спеціальною фаховою дисципліною для підготовки магістрів електронної техніки. Основою дисципліни є: • Поглиблений розгляд сучасних методів досліджень, які дозволяють моделювати, прогнозувати та отримувати матеріали та мікроструктури із заданими властивостями на основі прогресивних високих технологій. • Орієнтація спеціаліста-науковця у наявності передових методик досліджень, їх конкретної інформативності.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК 4. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК 6.Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності: СК2. Здатність планувати і реалізовувати інноваційні проекти у сфері електроніки, захищати права та інтелектуальну власність. СК4. Здатність використовувати інформаційні , комп’ютерні і мультимедійні технології, методи моделювання, інтелектуалізації, штучного інтелекту, експериментальні для дослідження та аналізу процесів в електронних компонентах, пристроях та системах. СК5. Здатність забезпечувати ефективність та якість вимірювань в електронних компонентах, пристроях і системах. СК8. Здатніcть оцінювати проблемні ситуації у сфері розробки, конструювання, налагодження , функціонування та експлуатації електронних компонентів, пристроїв та систем , формулювати пропозиції щодо вирішення проблем.
Результати навчання: Р1. Реалізовувати проекти модернізації виробництва і технологій у сфері електроніки, впровадження новітніх інформаційних, комунікаційних та мультимедійних технологій. Р6. Забезпечувати професійний розвиток членів колективу з урахуванням світового рівня наукових та інженерних досягнень в сфері обробки та експлуатації електронних компонентів , пристроїв та систем. Р10. Обирати оптимальні методи досліджень модифікувати, адаптувати та розробляти нові методи. Р12. Узагальнювати сучасні наукові знання в галузі електроніки та застосовувати їх розв’язання складних науково-технічних задач, доведення отриманих рішень до рівня конкурентноспоможних розробок, втілення результатів у бізнес-проектах. К2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Системи автоматизованого проектування. Програмно-керовані апаратні засоби електронної техніки.
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни “Проектування електронних пристроїв та систем” укладена для студентів інституту телекомунікацій, радіоелектроніки та електронної техніки, які навчаються за спеціальністю Електроніка. Навчальна дисципліна присвячена вивченню методів проектування заданих пристроїв та вузлів електронної техніки. Проаналізовані фізичні принципи розробки структур, а також можливості та межі їх застосування.
Опис: Загальні поняття про процес проектування. Основні етапи, процедури та операції проектування. Особливості проектування електронних пристроїв та систем. Основні етапи проектування електронної апаратури. Особливості проектування сучасних засобів електронної техніки. Системний підхід в проектуванні ЕА. Основні принципи системного підходу. Учасники процесу проектування. Послідовність проведення проектно-конструкторських робіт. Технічне завдання. Ескізне проектування. Технічне проектування. Конструкторське проектування. Технологічне проектування. Характер і вид проектних робіт і організація творчої роботи. Мозковий штурм. Синектика. Морфологічний аналіз. Стандартизація конструювання ЕА. Єдина система конструкторської документації. Вимоги до технічної документації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: виконання індивідуальних домашніх завдань. Підсумковий контроль: екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (30%): виконання практичних робіт (20%); виконання індивідуального завдання (10%). Підсумковий контроль (70%): екзамен письмова компонента (50%), усна компонента (20%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Василенко О.В. Моделювання електронних сиcтем. Конспект лекцій. Запоріжжя: ЗДІА, 2008. – 84 с. 2. А.В. Переверзєв, О.В. Василенко. Моделювання в електроніці. – Запоріжжя, ЗДІА, 2003. – 160 с. 3. Нікітчін О.М. Автоматизоване проектування радіоелектронних засобів. Навчальний посібник. Київ, КНУ ім. Т. Шевченка, 2014. – 330 с. 4. Світанько М.В., Верьовкін В.В., Кісельов Є.М. Автоматизація схемо технічного проектування. Навчальний посібник. Запоріжжя, ЗДІА, 2012. - 120 с. 5. О.М. Юрченко, Ж.О. Кормош, О.В. Парасюк. Онови матеріознавства/ Конспект лекцій. – Луцьк. -2018. – 44 с. 6. Основи наукових досліджень / Навчальний посібник за ред.. д.ф.-м.н., проф. Т.В. Гончарука – Тернопіль, 2014 – 272 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Проєктування електронних приладів та систем (курсовий проєкт)

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 7.171.03.O.005
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: К.т.н., доц. Кучмій Галина Любомирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою курсового проекту є поглиблення теоретичних знань і практичних навиків, набутих під час вивчення теоретичних та практичних курсів, володіння сучасними методами наукових досліджень, здобуття навиків самостійного пошуку необхідних літературних даних, збору та обробки матеріалів.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК 4. Здатність до проведення досліджень на відповідному рівні. ЗК 6.Здатність генерувати нові ідеї (креативність). Фахові компетентності: СК2. Здатність планувати і реалізовувати інноваційні проекти у сфері електроніки, захищати права та інтелектуальну власність. СК4. Здатність використовувати інформаційні , комп’ютерні і мультимедійні технології, методи моделювання, інтелектуалізації, штучного інтелекту, експериментальні для дослідження та аналізу процесів в електронних компонентах, пристроях та системах. СК5. Здатність забезпечувати ефективність та якість вимірювань в електронних компонентах, пристроях і системах. СК8. Здатніcть оцінювати проблемні ситуації у сфері розробки, конструювання, налагодження , функціонування та експлуатації електронних компонентів, пристроїв та систем , формулювати пропозиції щодо вирішення проблем.
Результати навчання: Р1. Реалізовувати проекти модернізації виробництва і технологій у сфері електроніки, впровадження новітніх інформаційних, комунікаційних та мультимедійних технологій. Р6. Забезпечувати професійний розвиток членів колективу з урахуванням світового рівня наукових та інженерних досягнень в сфері обробки та експлуатації електронних компонентів , пристроїв та систем. Р10. Обирати оптимальні методи досліджень модифікувати, адаптувати та розробляти нові методи. Р12. Узагальнювати сучасні наукові знання в галузі електроніки та застосовувати їх розв’язання складних науково-технічних задач, доведення отриманих рішень до рівня конкурентноспоможних розробок, втілення результатів у бізнес-проектах. К2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективного спілкування на професійному та соціальному рівнях. АВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Системи автоматизованого проектування. Програмно-керовані апаратні засоби електронної техніки.
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект покликаний сформувати та розвинути вміння та навички розроблення технічного завдання та формування результатів системотехнічного, схемо технічного, конструкторського та технологічного проектування. Пояснювальна записка до курсового проекту повинна містити текстовий та ілюстративний матеріал. Термін виконання роботи – один семестр . Нормативний час, який виділяється студенту для виконання роботи, становить 90 годин.
Опис: Курсовий проект покликаний сформувати та розвинути вміння та навички розроблення технічного завдання та формування результатів системотехнічного, схемо технічного, конструкторського та технологічного проектування. Пояснювальна записка до курсового проекту повинна містити текстовий та ілюстративний матеріал. Термін виконання роботи – один семестр. Етапи виконання курсової роботи: 1. Ознайомлення з завданням, методологією виконання курсового проекту та уточнення варіанту завдання. 2. Написання теоретичного розділу. 3. Розроблення та моделювання схеми системою керування заданим пристроєм дослідження. 4. Обгрунтування вибору обладнання. 5. Захист курсового проекту.
Методи та критерії оцінювання: 1. Поточний контроль у формі перевірки викладачем частин курсового проекту згідно з описом етапів виконання курсового проекту. 2. Підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль у формі захисту курсового проекту. • Поточний контроль - 20%. • Перевірка тексту і графічної частини курсового проекту – 40%. • Захист курсової проекту – 40%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Василенко О.В. Моделювання електронних сиcтем. Конспект лекцій. Запоріжжя: ЗДІА, 2008. – 84 с. 2. А.В. Переверзєв, О.В. Василенко. Моделювання в електроніці. – Запоріжжя, ЗДІА, 2003. – 160 с. 3. Нікітчін О.М. Автоматизоване проектування радіоелектронних засобів. Навчальний посібник. Київ, КНУ ім. Т. Шевченка, 2014. – 330 с. 4. Світанько М.В., Верьовкін В.В., Кісельов Є.М. Автоматизація схемо технічного проектування. Навчальний посібник. Запоріжжя, ЗДІА, 2012. - 120 с. 5. О.М. Юрченко, Ж.О. Кормош, О.В. Парасюк. Онови матеріознавства/ Конспект лекцій. – Луцьк. -2018. – 44 с. 6. Основи наукових досліджень / Навчальний посібник за ред.. д.ф.-м.н.,проф. Т.В.Гончарука – Тернопіль, 2014 – 272 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).