Програмно-керовані апаратні засоби електронної техніки

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 7.171.03.E.018
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: К.т.н., доц. Іванюк Христина Богданівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у вивченні основних принципів побудови інформаційно-обчислювальних систем керування, електронно-обчислювальних пристроїв на базі мікропроцесорної техніки, вбудованих систем, отримання практичних навичок побудови апаратного забезпечення таких систем і програмування систем реального часу.
Завдання: Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.1. Уміння вибирати компоненти та засоби електронної техніки для виконання заданих функцій. ФКС1.3. Здатність до розрахунку та проектування структур і пристроїв електронної техніки. ФКС2.2. Вміти обробляти біомедичну інформацію, створювати та експлуатувати медичні бази даних, експертні, моніторні системи. ФКС2.4. Здатність використовувати методи тестування медичних приладів і систем, розрахунків основних вузлів електронних і мікропроцесорних систем медичного призначення.
Результати навчання: Р14.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку електронної техніки, використовуючи відомі методи. Р14.3. Застосовувати знання технічних характеристик, фізичних та технологічних особливостей створення та вдосконалення приладів електроніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Проектування електронних приладів та систем. Системи автоматизованого проектування. Кореквізити: Автоматизація вимірювань та діагностика електронних пристроїв та систем.
Короткий зміст навчальної програми: Програма курсу " Програмно-керовані апаратні засоби електронної техніки " розглядає взаємозв'язок апаратного та програмного забезпечення та інформаційної складової у вбудованих системах та кіберсистемах. Практичні навички, здобуті під час вивчення курсу забезпечать вміння розробляти системи автоматизації виробничих потоків підприємства та координації роботи технологічних і організаційно-економічних комплексів; проводити побудови багаторівневої розподіленої автоматизованої системи управління технологічними процесами та створювати системи, що інтегрують функції управління технологічними та організаційно-економічними процесами.
Опис: Роль і місце вбудованих систем. Кібер-фізичний підхід. Піраміда автоматизованих систем управління. Програмне забезпечення та інструментальні засоби вбудованих систем. Програмовані логічні контролери. Особливості програмування ПЛК. Архітектура системи команд та пам’ять. Характеристики запам'ятовуючих пристроїв внутрішньої пам'яті. Блокова організація основної пам'яті. Організація шин. Системна шина. Шина адреси. Шина даних. Шина керування. Інтерфейс UART та інтерфейс SPI. Характеристика та структура інтерфейсів. Регістри інтерфейсів. Інтерфейс I2C. Приклад конфігурації шини I2C. Підключення I2С-пристроїв до шини. Пересилка біта даних. Підтвердження та синхронізація. Інтерфейс 1-Wire. Протокол обміну даними.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль: контрольні роботи. • Підсумковий контроль: залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі Поточний контроль: Лабораторні заняття - 40 балів Контрольна робота - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова література: 1. Розподілені мікропроцесорні системи: конспект лекцій [Електронний ресурс]: для підготовки докторів філософії в галузі знань 17 Електроніка та телекомунікація за спеціальністю 171 Електроніка за спеціалізацією «Електронні системи» / КПІ ім. Ігоря Сікорського ; уклад.: Т. О. Терещенко – Електронні текстові данні (1 файл:5544 кбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2018. – 192 с. 2. Гоголюк П.Ф., Гречин Т.М.С Теорія автоматичного керування: Підручник. – Львів: Видавництво Національного університету "Львівська політехніка", 2018. – 285 с. 3. Абраменко І.Г., Абраменко Д. І. Теорія автоматичного керування. –Харків: ХНАМГ, 2018. – 178 с. 4. Цифрова схемотехніка: підручник для студ. техн. вузів і коледжів: / Л. Л. Верьовкін, МВ. Світанько, Є. М. Кісельов, С. Л. Хрипко; ЗДІА. –Запоріжжя: ЗДІА, 2016. – 213 c. Допоміжна література: 1. Бобух А.О., Подустов М.О. та ін. Автоматизація технологічних процесів і виробництв. – Харків: НТУ «ХПІ», 2019. – 92 с. 2. Технології інтернету речей. Навчальний посібник [Електронний ресурс]: навч. посіб. для студ. спеціальності 126 «Інформаційні системи та технології», спеціалізація «Інформаційне забезпечення робототехнічних систем» / Б. Ю. Жураковський, І.О. Зенів; КПІ ім. Ігоря Сікорського. –Електронні текстові дані (1 файл: 12,5 Мбайт). – Київ: КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2021. – 271 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).