Project Analysis

Major: IT Project Management
Code of subject: 7.126.03.O.008
Credits: 5.00
Department: Information Systems and Networks
Lecturer: Doctor of Sciences., Professor Burov Yevhen Victorovitch
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Мета вивчення дисципліни: know the main concepts and methods of project analysis for assessing benefits and costs in a project;
Завдання: ability to apply methods of project analysis in real world projects;
Learning outcomes: • know the main concepts and methods of project analysis for assessing benefits and costs in a project; • ability to apply methods of project analysis in real world projects;
Required prior and related subjects: • Calendar and Resource Planning for a Project,
Summary of the subject: Main concepts and definitions of project analysis. Costs and benefits in a project. Financial and non formal criteria in project decision making. The analysis of project’s profitability and risks. Marketing, technical, institutional, ecological, social and financial analysis
Опис: Financial and non formal criteria in project decision making. The analysis of project’s profitability and risks. Marketing, technical, institutional, ecological, social and financial analysis
Assessment methods and criteria: • Current control (100%): written reports on laboratory work, oral examination;
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 points - certified with an “excellent” grade - High level: the student demonstrates an in-depth mastery of the conceptual and categorical apparatus of the discipline, systematic knowledge, skills and abilities of their practical application. The mastered knowledge, skills and abilities provide the ability to independently formulate goals and organize learning activities, search and find solutions in non-standard, atypical educational and professional situations. The applicant demonstrates the ability to make generalizations based on critical analysis of factual material, ideas, theories and concepts, to formulate conclusions based on them. His/her activity is based on interest and motivation for self-development, continuous professional development, independent research activities, implemented with the support and guidance of the teacher. 87-71 points - certified with a grade of “good” - Sufficient level: involves mastery of the conceptual and categorical apparatus of the discipline at an advanced level, conscious use of knowledge, skills and abilities to reveal the essence of the issue. Possession of a partially structured set of knowledge provides the ability to apply it in familiar educational and professional situations. Aware of the specifics of tasks and learning situations, the student demonstrates the ability to search for and choose their solution according to the given sample, to argue for the use of a particular method of solving the problem. Their activities are based on interest and motivation for self-development and continuous professional development. 70-50 points - certified with a grade of “satisfactory” - Satisfactory level: outlines the mastery of the conceptual and categorical apparatus of the discipline at the average level, partial awareness of educational and professional tasks, problems and situations, knowledge of ways to solve typical problems and tasks. The applicant demonstrates an average level of skills and abilities to apply knowledge in practice, and solving problems requires assistance, support from a model. The basis of learning activities is situational and heuristic, dominated by motives of duty, unconscious use of opportunities for self-development. 49-00 points - certified with a grade of “unsatisfactory” - Unsatisfactory level: indicates an elementary mastery of the conceptual and categorical apparatus of the discipline, a general understanding of the content of the educational material, partial use of knowledge, skills and abilities. The basis of learning activities is situational and pragmatic interest.
Recommended books: 1. Митяй О.В. Проектний аналіз: навч. посіб. / О.В. Митяй. – К.: Знання, 2011. — 311 с. 2. Чорна М. В. Проектний аналіз - Харків: Консум, 2003. Рис. 17. Табл. 27. Бібліогр.: 37 назв. — 228 с. 3. John Weiss. Current Issues in Project Analysis for Development/John Weiss (Author, Editor), David Potts (Author, Editor).- Edward Elgar Pub, 2014.- - P.296. 4. David Potts. Project Planning and Analysis for Development/ David Potts.- Lynne Rienne Publishers, 2002- P.377

Project Analysis (курсова робота)

Major: IT Project Management
Code of subject: 7.126.03.O.009
Credits: 2.00
Department: Information Systems and Networks
Lecturer: Doctor of Sciences., Professor Burov Yevhen Victorovitch
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Мета вивчення дисципліни: know the main concepts and methods of project analysis for assessing benefits and costs in a project;
Завдання: ability to apply methods of project analysis in real world projects;
Learning outcomes: • know the main concepts and methods of project analysis for assessing benefits and costs in a project; • ability to apply methods of project analysis in real world projects;
Required prior and related subjects: • Calendar and Resource Planning for a Project,
Summary of the subject: Main concepts and definitions of project analysis. Costs and benefits in a project. Financial and non formal criteria in project decision making. The analysis of project’s profitability and risks. Marketing, technical, institutional, ecological, social and financial analysis
Опис: Financial and non formal criteria in project decision making. The analysis of project’s profitability and risks. Marketing, technical, institutional, ecological, social and financial analysis
Assessment methods and criteria: • Current control (100%): written reports on laboratory work, oral examination;
Критерії оцінювання результатів навчання: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 points - certified with an “excellent” grade - High level: the student demonstrates an in-depth mastery of the conceptual and categorical apparatus of the discipline, systematic knowledge, skills and abilities of their practical application. The mastered knowledge, skills and abilities provide the ability to independently formulate goals and organize learning activities, search and find solutions in non-standard, atypical educational and professional situations. The applicant demonstrates the ability to make generalizations based on critical analysis of factual material, ideas, theories and concepts, to formulate conclusions based on them. His/her activity is based on interest and motivation for self-development, continuous professional development, independent research activities, implemented with the support and guidance of the teacher. 87-71 points - certified with a grade of “good” - Sufficient level: involves mastery of the conceptual and categorical apparatus of the discipline at an advanced level, conscious use of knowledge, skills and abilities to reveal the essence of the issue. Possession of a partially structured set of knowledge provides the ability to apply it in familiar educational and professional situations. Aware of the specifics of tasks and learning situations, the student demonstrates the ability to search for and choose their solution according to the given sample, to argue for the use of a particular method of solving the problem. Their activities are based on interest and motivation for self-development and continuous professional development. 70-50 points - certified with a grade of “satisfactory” - Satisfactory level: outlines the mastery of the conceptual and categorical apparatus of the discipline at the average level, partial awareness of educational and professional tasks, problems and situations, knowledge of ways to solve typical problems and tasks. The applicant demonstrates an average level of skills and abilities to apply knowledge in practice, and solving problems requires assistance, support from a model. The basis of learning activities is situational and heuristic, dominated by motives of duty, unconscious use of opportunities for self-development. 49-00 points - certified with a grade of “unsatisfactory” - Unsatisfactory level: indicates an elementary mastery of the conceptual and categorical apparatus of the discipline, a general understanding of the content of the educational material, partial use of knowledge, skills and abilities. The basis of learning activities is situational and pragmatic interest.
Recommended books: 1. Митяй О.В. Проектний аналіз: навч. посіб. / О.В. Митяй. – К.: Знання, 2011. — 311 с. 2. Чорна М. В. Проектний аналіз - Харків: Консум, 2003. Рис. 17. Табл. 27. Бібліогр.: 37 назв. — 228 с. 3. John Weiss. Current Issues in Project Analysis for Development/John Weiss (Author, Editor), David Potts (Author, Editor).- Edward Elgar Pub, 2014.- - P.296. 4. David Potts. Project Planning and Analysis for Development/ David Potts.- Lynne Rienne Publishers, 2002- P.377