Галузеве машинобудування
9.133.00.00 Галузеве машинобудування
Кваліфікація: Доктор філософії з галузі Механічна інженерія за спеціальністю Галузеве машинобудування
Рік вступу: 2024
Форма навчання: денна
Тривалість програми: 4 роки
Інститут: Відділ докторантури та аспірантури
Кількість кредитів: 43 кредитів ЄКТС освітньої складової освітньо-наукової програми
Рівень кваліфікації відповідно до Національної рамки кваліфікацій, Європейської рамки кваліфікацій для навчання впродовж життя: Восьмий рівень НРК (третій цикл РК ЄПВО, восьмий рівень ЄРК)
Галузь знань: Механічна інженерія
Особливі умови вступу: Програма фахових вступних випробувань для осіб, що здобули попередній рівень вищої освіти за іншими спеціальностями, передбачає перевірку набуття особою компетентностей та результатів навчання, що визначені стандартом вищої освіти зі спеціальності 133 Галузеве машинобудування для другого (магістерського) рівня вищої освіти.
Конкретні механізми визнання попереднього навчання: За умови, що попередній рівень отримано в іншій країні, необхідна нострифікація, яка проводиться Львівською політехнікою.
Вимоги та правила щодо отримання кваліфікації, вимоги щодо виконання навчальної програми: Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії є самостійним розгорнутим дослідженням, що пропонує розв’язання комплексної проблеми в царині галузевого машинобудування або на її межі з іншими спеціальностями, результати якого мають наукову новизну, теоретичне та практичне значення. Дисертація не повинна містити академічного плагіату, фальсифікації, фабрикації.
Характеристика освітньої програми: Освітньо-наукова програма базується на нормативних положеннях та результатах сучасних наукових досліджень з галузевого машинобудування, методики проектування, експериментальних досліджень, моделювання, параметричної оптимізації конструкцій, контролю параметрів та діагностики за забезпечення надійності машин, яці розв’язують актуальні проблеми і задач у галузі машинобудування: проектування, розрахунків, виготовлення, експлуатації та ремонту механізмів і машин, створення раціональних конструкцій, підвищення якості та ефективності їх роботи; розробки та вдосконалення технологічних процесів виробництв та технологічного обладнання; дослідження динамічних процесів в енергетичних, технологічних, транспортних та інших машинах, приладах і апаратах, створення методів оцінки їх конструкційної міцності, довговічності та надійності на стадіях проектування, виробництва та експлуатації та спрямовує здобувача на розв’язання актуальних задач і проблем у галузевому машинобудуванні.
Освітньо-наукова програма забезпечує загальнонаукові, фахові, мовні компетентності та універсальні навики дослідника, а також глибинні знання за обраною спеціальністю.
Програмні результати навчання: 1. Здатність продемонструвати змістовні знання з відповідної галузі галузевого машинобудування та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію у галузі механічної інженерії.
2. Здатність продемонструвати глибинні знання та розуміння класичної та сучасної методологічно-методичної бази досліджень у вибраній області наукових досліджень для успішної організації та проведення наукових досліджень у відповідній галузі галузевого машинобудування, успішного прилюдного захисту їх результатів на наукових семінарах та спеціалізованих вчених радах;
3. Здатність продемонструвати достатні знання іноземної мови, необхідні для усного та письмового представлення результатів наукових досліджень, ведення фахового наукового діалогу, повного розуміння англомовних наукових текстів.
4. Здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності.
5. Здатність самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення. Здатність планувати і ставити завдання дослідження, вибирати методи експериментальної роботи, інтерпретувати і представляти результати наукових досліджень, давати практичні рекомендації по їх впровадженню у виробництво.
6. Здатність оцінити технологічну систему на предмет її моделювання та імітації її як об’єкту дослідження; вміти вибрати відповідні методи дослідження та моделювання, принципи побудови моделей; застосувати отримані моделі для проектування процесів і обладнання; визначення оптимальних схем процесів та режимів роботи обладнання; оптимізувати управління процесами виробництва.
7. Знання моделей відмов, які використовують для опису механічних пристроїв та систем основних показників надійності; шляхів забезпечення показників надійності. Здатність розраховувати імовірнісні характеристики моделей відмов для окремих елементів механічних пристроїв та систем; розраховувати показники надійності для невідновлюваних та відновлюваних механічних пристроїв та систем; вибирати необхідний тип резервування та кількість резервних елементів.
8. Здатність у виборі методів і засобів технічного контролю параметрів технологічних машин; здатність оцінити точність вимірювання; знання процедури виявлення достовірної інформації про об’єкт, яка включає в себе математичну та (або) логічну обробку результатів контролю; здатність аналізувати вплив основних параметрів елементів на функціональні показники обладнання.
9. Здатність кваліфіковано і обґрунтовано використовувати математичний апарат для розв’язування галузевих задач;
10. Здатність використовувати різноманітні периферійні пристрої, прийоми та способи ефективного використання апаратних засобів інформаційних систем для вирішення практичних задач.
11. Здатність продемонструвати глибинні знання історичних та сучасних тенденцій, наукового доробку та практичного досвіду при розробці мехатронних систем керування агрегатами і системами автомобіля на основі аналізу використовуваних концептуально-методологічних та методичних засад.
Академічна мобільність: У рамках програми ЄС Еразмус+ на основі двосторонніх договорів між Національним університетом «Львівська політехніка» та навчальними закладами країн-партнерів.
Практика/стажування: Педагогічна практика
Керівник освітньої програми, контактна особа: Дмитрів Василь Тарасович
Професійні профілі випускників: Працевлаштування на посадах наукових і науково-педагогічних працівників в наукових установах і закладах вищої освіти, а також на посадах працівників найвищої кваліфікації у
дослідницьких, проектних, конструкторських установах і підрозділах підприємств.
Інші особливості програми: Освітня складова програми реалізується упродовж 4-х семестрів, тривалістю 43 кредитів і має дисципліни у відповідних 3 циклах, які забезпечують: мовні компетенції, універсальні навики дослідника, знання за обраною спеціальністю, дисципліни вільного вибору здобувача.