Аналітичні та чисельні методи досліджень в механічній інженерії
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 8.133.00.O.003
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Матеріалознавство та інженерія матеріалів
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Аналітичні та чисельні методи досліджень в механічній інженерії
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 8.133.00.O.004
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: доцент Велика Оксана Тарасівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Фахові компетентності:
ФК1. Дослідницькі здатності. Здобуття змістовних знань з галузевого
машинобудування, зокрема засвоєння основних концепцій розвитку механічної інженерії, розуміння теоретичних та практичних проблем, що стоять перед сучасним машинобудуванням, історії розвитку та сучасного стану наукових досліджень в цій галузі. Здатність виконувати оригінальні дослідження в галузевому машинобудуванні та досягати нових результатів, які створюють нові знання із звертанням особливої уваги до актуальних задач(проблем та використанням новітніх методів. Володіти знаннями в галузі механічної інженерії та фундаментальних наук , необхідними для засвоєння дисциплін, забезпечують знання за обраною спеціальністю та дисциплін вільного вибору аспіранта.
ФК4. Здатності до аналізу даних. Здатність аналізувати дані теоретичних
та експериментальних даних в відповідній галузі галузевого машинобудування, які можуть вимагати застосування відповідних обчислювальних ресурсів.
Набуття навичок реєстрації інтелектуальної власності
Результати навчання: ЗН1Здатність продемонструвати змістовні знання з відповідної галузі
галузевого машинобудування та розуміння філософської методології наукового пізнання, психологопедагогічних аспектів професійно-наукової
діяльності, власний науковий світогляд та морально культурні цінності, що дасть можливість критично аналізувати ситуацію у галузі механічної інженерії.
ЗН6.Здатність оцінити технологічну систему на предмет її моделювання та
імітації її як об’єкту дослідження; вміти вибрати відповідні методи
дослідження та моделювання, принципи побудови моделей; застосувати отримані моделі для проектування процесів та обладнання; визначення
оптимальних схем процесів та режимів роботи обладнання; оптимізувати
управління процесами виробництва .
ЗН9. Здатність кваліфіковано і обґрунтовано використовувати
математичний апарат для розв’язування галузевих задач.
УМ2. Уміння застосовувати уміння та знання для розв’язування задач синтезу та аналізу елементів та систем, характерних обраній області наукових досліджень.
УМ3. Уміння інтегрувати та застосовувати одержані знання з різних
міжпредметних сфер у процесі розв’язання теоретико-прикладних
завдань у конкретній області дослідження.
УМ9. Уміння застосовувати одержані знання з різних предметних сфер галузевого машинобудування длz формулювання та обґрунтування нових
теоретичних положень і практичних рекомендацій у досліджуваній проблематиці наукового пошуку.
УМ10. Уміння правильного вибору теоретично обґрунтованих і емпірично
провірених спрощень динамічних і статистичних процесів у агрегатах і
системах колісних транспортних засобів для коректного застосування
методологій та інструментарію наукового дослідження.
УМ 11.Уміння застосовувати одержані знання для формулювання та
обґрунтування нових теоретичних положень і практичних рекомендацій у
конкретній області дослідження .
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Вища математика
Методи математичної обробки експериментальних досліджень
Методи дослідження в галузевому машинобудуванні
Короткий зміст навчальної програми: Програма навчальної дисципліни «Аналітичні та чисельні методи досліджень в механічній інженерії» включає розгляд та класифікацію методів досліджень технологічних процесів та систем, а також числових методів, які забезпечують наукові дослідження в галузі
Опис: Особливості та характеристики чисельних методів. Основні поняття теорії похибок. Чисельні методи розв’язання нелінійних рівнянь. Аналітичний та графічний метод відокремлення кореня. Чисельні методи розв’язування систем нелінійних рівнянь. Метод простої ітерації . Метод Ньютона. Прямі та ітераційні методи розв’язання системи лінійних рівнянь. Чисельно-аналітичні методи розв’язання диференціальних рівнянь. Різницеві однокрокові та багатокрокові методи. Основи статистики та аналізу даних. Статистична перевірка гіпотез про розподіл.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами:
1. Захист звітів до практичних робіт в усній формі шляхом опитування теоретичного матеріалу за темою роботи та методикою проведення досліджень.
2. Проведення письмового екзамену за результатами вивчення дисципліни, який складається з тестових завдань.
3. Проведення усної компоненти за результатами написання екзамену, питання якої ґрунтуються на змісті практичних завдань
Критерії оцінювання результатів навчання: письмові звіти з практичних робіт, усне опитування (40%)
підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Бахвалов Н. С. Численные методы . Т. И. Анализ, алгебра, обычные диференциальные уравнения. – М.: Наука, 1975. – 631 с
2..Вища математика: Означення, приклади та задачі.Ч1. . Під ред.Г.Л.Кулініча,К.:В-во "Либідь" при КНУ ім.Т.Г.Шевченка,1992. .
3. Вища математика: Означення, приклади та задачі. Ч.2. Під ред. В.В.Василь-ченко,К.:В-во"Либідь" при КНУ ім.Т.Г.Шевченка, 1992.
4..Дифференциальное и интегральное нечисленне для втузов.-М.: Наука,1990,-т. 1,2. .
5.. Інтегральне числення. Укладачі: Рудавський Ю.К., Костробій П.П., Уханська 6.В. та інші, 1990.
6..Пальчевський Б.О. Дослідження технологічних систем (моделювання, проектування, оптимізація): Навч. посібник. - Львів: світ, 2001.- 232 с.
7.. Самойленко Л.М., Кривошея С.А., Перестюк М. О. Диференційні рівняння у прикладах і задачах. Київ, "Вища школа", 1994.
8. Стоцько 3. А. Моделювання технологічних систем. / Навчальний посібник. НВК ВО при Міністерстві освіти України, 2014
1. «Принципи розв’язання задач, що зводяться до нелінійних рівнянь». Методичні вказівки до практичних робіт з курсу «Математичне забезпечення наукових досліджень в галузі». Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”2018р/Укл. Велика О.Т.,Бойко М.В., Топільницький В.Г., Лясковська С.Є.р
2.Рудавський Ю.К., Костробій П.П. та ін. Математичний аналіз: Навчальний посібник.- Ч.І.-Львів: В-во НУ "Львівська політехніка",2003.-404с.
3.Диференціальне числення функцій однієї змінної та його застосування. Укладачі: Колісник В.М., Барвінський А.Ф., Томецька СІ. та інші., 1997
1. Велика О.Т. «Методи моделювання систем і процесів в галузі». Навчально- методичний комплекс. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка». Сертифікат № 04002. Адреса: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10684.
2. Велика О.Т. «Математичне забезпечення наукових досліджень в галузі». Навчально- методичний комплекс. Віртуальне навчальне середовище НУ «Львівська політехніка. сертифікат № 03116 http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=7996
3. .http://www.mif.pu.if.ua/attachments/article/24-02-11/Chys_metody_Voznjak_Sharyn.pdf
4. .http://www.repository.hneu.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/8310/1/%D0%A7%D0%98%D0%A1%D0%95%D0%9B%D0%AC%D0%9D%D0%86%20%D0%9C%D0%95%D0%A2%D0%9E%D0%94%D0%98.pdf
5. http://dls.ksu.kherson.ua/DLS/Library/LibdocView.aspx?id=bbd94fad-a930-49da-952c-df2838670a5b
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Аналітичні та чисельні методи досліджень в механічній інженерії
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 8.133.00.O.005
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна