Педагогічна практика
Спеціальність: Галузеве машинобудування
Код дисципліни: 8.133.00.O.010
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Проектування машин та автомобільного інжинірингу
Лектор: доцент Топільницький Володимир Григорович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК4. Комунікативні навички. Здатність ефективно спілкуватися із спеціальною та загальною аудиторіями, представляти складну інформацію у зручний та зрозумілий спосіб усно і письмово, використовуючи відповідну технічну лексику та методи. Здатність комунікуватиз колегами з галузі механічної інженерії щодо наукових досягнень, як на загальному рівні, так і на рівні науковця професіонала.
ЗК 7. Викладацькі здатності. Набуття універсальних навичок дослідника, зокрема, організації та проведення навчальних занять, застосування сучасних інформаційних технологій (робота з ВНС, Microsoft Teams, Zoom тощо). Компетентність навчати студентів бакалаврського рівня на практичних та лабораторних заняттях.
ЗК 10. Соціальні здатності. Здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними. Уміння планувати та керувати часом. Уміння діяти з соціальною відповідальністю та громадянською свідомістю. Визначеність та наполегливість при виконанні отриманих завдань та відповідальність за якість виконуваної роботи. Орієнтація на захист і збереження природного довкілля. Уміння адаптуватися
та працювати в нових ситуаціях, оцінювати та підтримувати якість виконаної роботи, мотивувати людей та рухатися до спільної мети.
Фахові компетентності:
ФК 6. Викладацькі здатності. Здатність організовувати науково-педагогічну діяльність у відповідній галузі галузевого машинобудування. Здатність застосовувати науково-педагогічні знання і практичні навики для розв'язання науково-прикладних задач у сфері механічної інженерії. Здатність ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу, пов'язану з науково-педагогічною діяльністю у відповідній галузі галузевого машинобудування, шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання машин, їх елементів та виробничих процесів в відповідного виробництва.
Результати навчання: ЗН 4. Здатність продемонструвати знання та розуміння філософської методології наукового пізнання, психолого-педагогічних аспектів професійно-наукової діяльності, власний науковий світогляд та морально-культурні цінності.
УН 4. Уміння вести наукову бесіду та дискусію українською та іноземною мовою на належному фаховому рівні, презентувати результати наукових досліджень в усній та письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття.
УН 5. Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій.
КОМ 1. Уміння спілкуватись діловою науковою та професійною мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний словниковий запас.
КОМ 2. Уміння застосовувати сучасні інформаційно-комунікаційні інструменти і технології для забезпечення ефективних наукових та професійних комунікацій.
АіВ 2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань;
АіВ 3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фахові дисципліни за спеціальністю 133 "Галузеве машинобудування" другого освітнього рівня (магістр)
Короткий зміст навчальної програми: Під час вивчення цієї навчальної дисципліни здобувач набуває навиків володіння методами та методиками забезпечення навчального процесу та ефективної передачі знань та вмінь студентам спеціальності 133 «Галузеве машинобудування».
Опис: Розроблення робочої програми дисципліни (за вибором)
Відвідування лекційних, практичних та лабораторних занять, що проводять провідні фахівці кафедри. Відвідування виховної години.
Розроблення плану та структури лекцій
Розроблення плану та структури практичного заняття
Розроблення плану та структури лабораторного заняття
Розроблення плану та структури виховної години
Читання пробної лекції
Проведення практичного заняття
Проведення лабораторного заняття
Проведення виховної години
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань у здобувачів освіти відбувається за такими методами:
1. Захист звіту з практикуму.
2. Проведення лекцій з рецензуванням їх провідними педагогами кафедри.
3. Проведення практичних занять з рецензуванням їх провідними педагогами кафедри
4. Проведення лабораторних занять з рецензуванням їх провідними педагогами кафедри.
5. Проведення виховних годин з рецензуванням їх провідними кураторами кафедри.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист звіту з педагогічної практики
(50 балів);
Оцінки за проведення лекційного , практичного, лабораторного занять та виховної години
(50 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Беседіна Л.М. Педагогічна майстерність, активні методи навчання та методична робота у навчальних закладах: метод. Посібник/Л.М.Бесєдіна - 2-ге вид., перероб. І доп.-К.:Логос,2009.-560 с.
2. Волкова Н.П. Педагогіка: посібник. Для студентів вищих навчальних закладів. - К.: Видавничий центр «Академія», 2002.-576 с.
3. Гура О.І.Педагогіка вищої школи: вступ до спеціальності: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл./Щ.І.Гура.- К.: Центр навчальної літератури,2005.-224с.
4. Нагаєв В.М. Методика викладання у вищій школі: для студ. вищ. навч. закл./ В.М.Нагаєв.- К.: Центр навчальної літератури,2006.-241 с.
5. Туркот Т.І. Психологія і педагогіка вищої школи в запитаннях і відповідях: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл./ Т.І. Туркот. - К.: Кондор, 2011.-6238 с.
6. Дмитриченка. - К. : Знання України, 2007. - 318 с. - (5 кн./ Гаврилов Е. В., Дмитриченко М. Ф., Доля В. К. таїн.; кн. 2).
Допоміжна
1. Михайличенко О.В. Методика викладання суспільних дисциплін у вищій школі: навч. посібник/ О.В.Михайличенко - Суми: СумДПУ,2009.-122 с.
2. Міхеєв В.В. Методика навчання інформатики: метод. Посібник для студ. Вищих пед. навч. закл./ В.В.Міхеєв. - Житомир Поліграфічний центр ЖДУім. І.
Франка, 2004.-186 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).