Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей
Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.183.00.O.013
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: к.т.н., доц. Руда М.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ІНТ. Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері технологій захисту навколишнього середовища при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю й невизначеністю умов і вимог.
КЗ2. Здатність спілкуватися іноземною мовою.
фахові компетентності:
КС2. Здатність використовувати науково-обґрунтовані методи обробки результатів досліджень в галузі технологій захисту навколишнього середовища.
Результати навчання: ПР1. Використовувати сучасні комунікаційні, комп’ютерні технології у природоохоронній сфері, збирати, зберігати, обробляти і аналізувати інформацію про стан навколишнього середовища та виробничої сфери для вирішення завдань професійної діяльності.
ПР5. Ефективно працювати у команді та міжнародному колективі, мати лідерські навички.
ПР6. Здійснювати аналіз соціо-економіко-екологічного стану підприємств, населених пунктів, районів, областей та розробляти стратегії їх сталого розвитку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 1
Інноваційні екологічні технології
Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 2
Опрацювання та аналіз екологічної інформації
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей» є однією із складових у ході підготовки фахівців із спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» та спрямований на організацію науково-дослідної роботи магістрів за науковою темою дослідження та напрямами діяльності кафедри, а також опанування новими принципами та методами наукових досліджень. Дисципліна покликана засвідчити: рівень професійної підготовки здобувача вищої освіти; вміння застосовувати здобуті знання для розв'язання складних науково-практичних завдань; свідоме засвоєння знань та їх систематизацію; наявність у магістра навичок наукової роботи; здатність критично й креативно мислити; вміння аргументувати власну точку зору. В ході практичних занять особливої уваги приділено на важливості логічного та аргументованого викладу матеріалу, коректного використання методів наукового дослідження, вміння працювати з джерелами та літературою, володіння навичками узагальнення та формулювання висновків.
Курс інтерактивний, орієнтований на індивідуальні наукові інтереси кожного магістра (студентоцентрований підхід).
Опис: Науковий текст і вимоги до нього
Цитування та посилання
Основні види наукових досліджень
Наукове рецензування: його види та етапи
Основні вимоги до написання тез, доповіді, повідомлення як форми висвітлення підсумків наукової роботи
Методи та критерії оцінювання: Оцінювання знань здобувачів освіти з навчальної дисципліни здійснюється на основі результатів поточного та підсумкового контролів.
Поточний контроль (40%) здійснюється під час проведення занять: виконання практичних робіт; захист звітів з практичних занять.
Підсумковий контроль (60%) здійснюється під час проведення екзамену: письмова компонента (50%); усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття
Максимальна кількість балів за кожну практичну роботу № 1– 5 – 6 балів
Максимальна кількість балів за кожен звіт з практичну роботу № 1– 5 – 2 бала
Поточний контроль – 40
Заліковий контроль – 60
Разом за дисципліну – 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Навчально – методичне забезпечення
1. Практикум з дисципліни «Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей» для студентів другого (магістреського) рівня вищої освіти спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» / М.В. Руда – Львів: Редакційно-видавничий центр НЛТУ України, 20231. – с. 81.
2. Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни «Практикум з підготовки наукових публікацій, матеріалів конференцій та презентацій наукових доповідей» для студентів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальності 183 «Технології захисту навколишнього середовища» / М.В. Руда – Львів: Редакційно-видавничий центр НЛТУ України, 2023. – 6 с.
Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни розміщений за адресою: https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=16135
Рекомендована література
Базова
1. Ковальчук В.В. Основи наукових досліджень. Навч. посібник. – 5-е вид. / В.В. Ковальчук, Л.М.Моїсєєв. – К.: Професіонал, 2008. – 240 с.
2. Марцин В.С., Міценко Н.Г., Даниленко О.А. Основи наукових досліджень: Навчальний посібник. – Л.: Ромус-Поліграф, 2002. – 128 c.
3. Основи методології та організації наукових досліджень: Навч. Посібник для студентів / За ред. А.Є.Конверського. – Київ. Центр учбової літератури, 2010. – 352 с.
4. Шейко В.М., Кушнаренко Н.М. Організація та методика науководослідницької діяльності: Підручник для вищих навчальних закладів. – X:ХДАК, 1998. – 288 с.
5. Бірта, Г. О. Методологія і організація наукових досліджень : навч. посіб. для ВНЗ / Г. О. Бірта, Ю. Г. Бургу. – К. : «Центр учбової літератури», 2014. – 142 с.
Допоміжна
1. ДСТУ 3008–95. Документація. Звіти у сфері науки та техніки. – К. : Держстандарт України, 1995. – 37 с.
2. Системний підхід і моделювання в наукових дослідженнях [Текст] : підруч. / за заг. ред. М. П. Бутка. – К.: ЦУЛ, 2014. – 218 с.
3. Основи наукової діяльності: методологія, організація, оформлення результатів [Текст] : навч. посіб. / В. М. Головій, Є. Ю. Кузькін, Л. В. Піддубна. – К.: «Хай-Тек Пресс», 2010. – 344 с.
4. Захаркевич, О. В. Основи наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / О. В. Захаркевич, Г. С. Швець, О. М. Сарана. – Хмельницький : ХНУ, 2013. – 223 с.
5. Дегтярьов, А. В. Основи наукових досліджень [Текст] : навч. посіб. / А. В. Дегтярьов, М. Г. Кокодій, В. О. Маслов. – Харків : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2016. – 78 с.
Інформаційні ресурси
1. Ліцензований ресурс для перевірки на плагіат: unicheck.com/uk-ua
2. Етичний кодекс ученого України. URL: https://www.znu.edu.ua/etychnyj-kodexuchenogo-Ukrajiny.pdf
3. До питання уникнення проблем і помилок у практиках забезпечення академічної доброчесності. Лист МОН № 1/9-263 від 20.05.20. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa/do-pitannya-uniknennya-problem-i-pomilok-u-praktikahzabezpechennya-akademichnoyi-dobrochesnosti.
4. Вебінар «Все, що ви хотіли знати про плагіат» / Євген Ніколаєв. URL: https://www.youtube.com/watch?v=0qOrDesHH0Q.
5. Класифікатори ББК та УДК [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://library.tneu.edu.ua/index.php/uk/dovidka/pro-bbk-ta-udk
6. Індекси цитованості [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://library.tneu.edu.ua/index.php/uk/dovidka/indeksy-tsytovanosti
7. ДСТУ 3582-97 «Скорочення слів в українській мові у бібліографічному описі. Загальні вимоги та правила» [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://www.library.ukma.edu.ua/fileadmin/documents/Bibliography/26 _DCTU3582-97.pdf
8. ДСТУ 3008-95 «Документація. Звіти у сфері науки і техніки. Структура і правила оформлення» [Електронний ресурс] – Режим доступу : http:// www.sumdu.edu.ua/images/stories/scientific_inf/research/dstu_3008-95.pdf
9. Антиплагіат: онлайн перевірка унікальності тексту [Електронний ресурс] – Режим доступу : https://www.etxt.ru/antiplagiat/
10. Антиплагіат [Електронний ресурс] – Режим доступу : http://library.tneu. edu.ua/index.php/uk/servisy/antyplahiat
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).