Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 1

Спеціальність: Технології захисту навколишнього середовища (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.183.00.O.012
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Екологічна безпека та природоохоронна діяльність
Лектор: К.т.н., Доцент Шибанова А.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Навчальна дисципліна „ Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 1” належить до циклу дисциплін професійної та практичної підготовки спеціалістів та дає цілісне уявлення про методологію науково-дослідницької діяльності, оволодіння навичками дослідження під час написання магістерських робіт, тез доповідей та статей. Метою дисципліни є оволодіння теоретичними знаннями з питань методології проведення науково-дослідницької роботи та набуття практичних вмінь і навичок щодо складання алгоритму виконання дослідницьких завдань та написання тексту науково-дослідницької роботи.
Завдання: загальні компетентності: ІНТ Здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері технологій захисту навколишнього середовища при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій та характеризується комплексністю й невизначеністю умов і вимог. КЗ3. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; КЗ4. Здатність генерувати нові ідеї (креативність); КЗ5. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Спеціалізовано-професійні компетентності: ФКС1.2. Здатність до використання принципів, методів та організаційних процедур дослідницької та/або інноваційної діяльності; ФКС 2.1. Уміння аналізувати стан довкілля та системно його досліджувати; ФКС 2.2. Уміння дослідити явища, карти екологічних змін рельєфу під впливом небезпечних геодинамічних процесів, що виникають внаслідок техногенної діяльності; ФКС 2.4. Уміння дослідити та розробити рекомендації щодо впровадження нових екологічно чистих техногенно безпечних технологій і процесів, що сприяють збереженню і захисту довкілля
Результати навчання: УМ2.2. Розробляти системи екологічного управління з дотриманням вимог ISO 14004, встановлювати процедури та планувати і реалізовувати природоохоронні заходи впродовж всього життєвого циклу продукції. КОМ1. Ефективно працювати у команді та міжнародному колективі, мати лідерські навички. КОМ2. Уміння представляти та обговорювати отримані результати та здійснювати трансфер набутих знань. АіВ1.Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати рішення. АіВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. АіВ3. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технології захисту гідросфери та атмосфери Технології адаптацій до змін клімату
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна „ Спецкурс з наукових досліджень спеціальності, частина 1” належить до циклу дисциплін професійної та практичної підготовки спеціалістів та дає цілісне уявлення про методологію науково-дослідницької діяльності, оволодіння навичками дослідження під час написання магістерських робіт, тез доповідей та статей. Метою дисципліни є оволодіння теоретичними знаннями з питань методології проведення науково-дослідницької роботи та набуття практичних вмінь і навичок щодо складання алгоритму виконання дослідницьких завдань та написання тексту науково-дослідницької роботи.
Опис: Дослідницький компонент освітньо-професійних та освітньо-наукових програм підготовки у вищій школі. Професіографічні вимоги до фахівця- дослідника Загальне поняття про дослідницький метод у сучасній методології. Класифікація дослідницьких методів. Система дослідницьких методів Практична реалізація наукового задуму. Алгоритм виконання дослідницьких завдань і написання тексту науково-дослідницької роботи Загальне поняття про наукову експертизу. Основні вимоги до експертів. Внутрішня і зовнішня експертиза науково-дослідницьких робіт у вищій школі . Робота з рецензентами й опонентами Оформлення результатів експертизи дисертаційного дослідження. Підготовка та проведення захисту науково-дослідницьких робіт. Наукова дискусія як обов’язковий елемент прилюдного захисту дисертаційного дослідження
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (30%) — звіти з практичних робіт, усне опитування - Підсумковий контроль (70%) — диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: Практичні заняття - 30 балів Поточний контроль – 30 Заліковий контроль письмова компонента – 70 Разом за дисципліну – 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Погребенник В.Д. Методологія та організація наукових досліджень в екології. Конспект лекцій. Рукопис. – 2012. – 102 с. 2. Єремєєв І. С. Науково-дослідний семінар (Проблеми „вузьких місць”). Навч. посібник. – К.: ДАЖКГ. 2003, 150 с. 3. Єремєєв І.С. Основи наукових досліджень. Навч. посібник . – К.: ДАЖКГ, 2004, 72 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).