Педагогічна практика
Спеціальність: Філософія
Код дисципліни: 8.033.00.O.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Філософія
Лектор: Д-р. філос. наук, доц. Ігор Карівець
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті проходження педагогічної практики аспірант повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
знати:
- особливості навчального процесу, його методологічно-психологічні основи;
- дидактику дисципліни «Філософія»;
- нові методи проведення лекцій та практичних занять з дисципліни «Філософія»;
- особливості організації самостійної роботи студентів та розвитку їхнього логічно-творчого мислення;
- логіку укладання навчальної програми з дисципліни «Філософія» та методологію її викладання.
вміти:
- організовувати та аналізувати педагогічну діяльність;
- планувати лекції та практичні заняття з дисципліни «Філософія» згідно з планами робочої навчальної програми та розробляти їхню стратегію;
- урізноманітнювати дидактичні форми з метою кращого засвоєння студентами навчального матеріалу, враховуючи їхній рівень підготовки;
- логічно, ясно, доступно викладати лекційний матеріал, спираючись на життєвий досвід студентів та враховуючи їхній рівень підготовки;
- відбирати відповідні першоджерела з філософії і використовувати їх під час проведення практичних занять, залучаючи студентів до їхнього аналізу;
- аналізувати сучасну фахову літературу та використовувати її у своїй викладацькій та педагогічній діяльності;
- організовувати навчальну діяльність студентів, керувати нею та оцінювати її результати;
- використовувати методики об’єктивного оцінювання знань студентів, вносити певні корективи в процес вивчення дисципліни «Філософія», враховуючи його результати;
- створювати й підтримувати відповідну навчальну атмосферу, в якій би студенти відчували потребу у вивченні дисципліни «Філософія»;
- зацікавити студентів дисципліною «Філософія», встановити й розвивати зв’язки зі студентами під час лекцій та практичних занять з дисципліни «Філософія».
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Історія української культури, філософія, соціологія
Кореквізити: Філософія і методологія науки, гносеологія та епістемологія, професійна педагогіка.
Короткий зміст навчальної програми: Підготовка і специфіка проведення лекцій з філософії у технічній вищій школі. Підготовка і специфіка проведення практичних занять з філософії у технічній вищій школі. Особливості оцінювання знань студентів з філософських дисциплін. Проведення лекції. Проведення практичного заняття.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка проведених занять (лекції та практичного заняття): 50%
Звіт педагогічної практики - 50%
Залік - 100%
Рекомендована література: 1. Вихрущ В.О. Психодидактика вищої школи: інноваційні методи навчання. – Тернопіль: Крок, 2017
2. Ортинський В. Педагогіка вищої школи. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017
3. Нагаєв В. М. Методика викладання у вищій школі: Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007.
4. Методологічний семінар АПН України 22 листопада 2000 р. // Зб. наук. праць. Вип. 3 / Під заг. ред. В.Андрущенка. – Київ, 2000. II методологічний семінар «Філософія освіти XXI століття: проблеми і перспективи» 30 листопада 2001 р. // "Філософія у вищих навчальних закладах України: проблеми викладання". – Київ, 2001.
5. Мистецтво бути викладачем: Практ. посіб. / А. Брінклі, Б. Десанте, М. Флегм та ін. За ред. О.І. Сидоренка. – К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні». – 2003.
6. П’янзін С. Д. Філософська пропедевтика: навчально-методичний посібник. – Черкаси: Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Навчально-науковий інститут історії та філософії, 2016.
7. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник. – К.: Академвидав, 2014
8. Шляхтун П. П. Методика викладання соціально-гуманітарних дисциплін: навч. посібник. – К.: ВЦ «Академія», 2011. – (Серія «Альма-матер»)