Педагогічна практика

Спеціальність: Філософія
Код дисципліни: 8.033.00.O.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Філософія
Лектор: Д-р. філос. наук, доц. Ігор Карівець
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті проходження педагогічної практики аспірант повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знати: - особливості навчального процесу, його методологічно-психологічні основи; - дидактику дисципліни «Філософія»; - нові методи проведення лекцій та практичних занять з дисципліни «Філософія»; - особливості організації самостійної роботи студентів та розвитку їхнього логічно-творчого мислення; - логіку укладання навчальної програми з дисципліни «Філософія» та методологію її викладання. вміти: - організовувати та аналізувати педагогічну діяльність; - планувати лекції та практичні заняття з дисципліни «Філософія» згідно з планами робочої навчальної програми та розробляти їхню стратегію; - урізноманітнювати дидактичні форми з метою кращого засвоєння студентами навчального матеріалу, враховуючи їхній рівень підготовки; - логічно, ясно, доступно викладати лекційний матеріал, спираючись на життєвий досвід студентів та враховуючи їхній рівень підготовки; - відбирати відповідні першоджерела з філософії і використовувати їх під час проведення практичних занять, залучаючи студентів до їхнього аналізу; - аналізувати сучасну фахову літературу та використовувати її у своїй викладацькій та педагогічній діяльності; - організовувати навчальну діяльність студентів, керувати нею та оцінювати її результати; - використовувати методики об’єктивного оцінювання знань студентів, вносити певні корективи в процес вивчення дисципліни «Філософія», враховуючи його результати; - створювати й підтримувати відповідну навчальну атмосферу, в якій би студенти відчували потребу у вивченні дисципліни «Філософія»; - зацікавити студентів дисципліною «Філософія», встановити й розвивати зв’язки зі студентами під час лекцій та практичних занять з дисципліни «Філософія».
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Історія української культури, філософія, соціологія Кореквізити: Філософія і методологія науки, гносеологія та епістемологія, професійна педагогіка.
Короткий зміст навчальної програми: Підготовка і специфіка проведення лекцій з філософії у технічній вищій школі. Підготовка і специфіка проведення практичних занять з філософії у технічній вищій школі. Особливості оцінювання знань студентів з філософських дисциплін. Проведення лекції. Проведення практичного заняття.
Методи та критерії оцінювання: Оцінка проведених занять (лекції та практичного заняття): 50% Звіт педагогічної практики - 50% Залік - 100%
Рекомендована література: 1. Вихрущ В.О. Психодидактика вищої школи: інноваційні методи навчання. – Тернопіль: Крок, 2017 2. Ортинський В. Педагогіка вищої школи. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2017 3. Нагаєв В. М. Методика викладання у вищій школі: Навчальний посібник. – К.: Центр учбової літератури, 2007. 4. Методологічний семінар АПН України 22 листопада 2000 р. // Зб. наук. праць. Вип. 3 / Під заг. ред. В.Андрущенка. – Київ, 2000. II методологічний семінар «Філософія освіти XXI століття: проблеми і перспективи» 30 листопада 2001 р. // "Філософія у вищих навчальних закладах України: проблеми викладання". – Київ, 2001. 5. Мистецтво бути викладачем: Практ. посіб. / А. Брінклі, Б. Десанте, М. Флегм та ін. За ред. О.І. Сидоренка. – К.: Навчально-методичний центр «Консорціум із удосконалення менеджмент-освіти в Україні». – 2003. 6. П’янзін С. Д. Філософська пропедевтика: навчально-методичний посібник. – Черкаси: Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, Навчально-науковий інститут історії та філософії, 2016. 7. Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи: Навчальний посібник. – К.: Академвидав, 2014 8. Шляхтун П. П. Методика викладання соціально-гуманітарних дисциплін: навч. посібник. – К.: ВЦ «Академія», 2011. – (Серія «Альма-матер»)