Світові тенденції розвитку адміністративно-правової науки
Спеціальність: Право
Код дисципліни: 8.081.00.M.042
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративне та інформаційне право
Лектор: Остапенко О.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК1. Здатність методологічного осмислення і творчого пошуку шляхів вирішення актуальних світоглядних та прикладних проблем - юридичної науки і практики.
ФК4. Здатність аналізувати та прогнозувати розвиток окремих елементів системи права у межах юридичних процедур обраної спеціалізації з урахуванням норм національного законодавства та міжнародно-правових документів, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, судових рішень.
ФК8. Здатність виробляти правові позиції для розв'язання правових проблем і практичних ситуацій.
ФК11. Здатність здійснювати розробку правових актів та тлумачення права, надавати рекомендації щодо їх удосконалення.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
ЗН 1. Показати фундаментальні знання, набуті у процесі навчання в межах обраної спеціалізації щодо теоретичних основ складових елементів права, їх правової природи, основ методології, функцій, принципів, структури, форм реалізації.
УН 1. Збирати, обробляти та аналізувати значний обсяг інформації про структурні елементи системи права у межах обраної спеціалізації.
УН 2. Оцінювати та аналізувати практичні юридичні питання та практичні правові ситуації, пропонувати варіанти побудови аргументації.
КОМ 4. Доносити до фахівців та широкого загалу інформацію, ідеї, проблеми, рішення та власний досвід з актуальних питань права.
АіВ 2. Демонструвати здатність до подальших наукових досліджень з високим рівнем автономності (формулювати власні авторські висновки, пропозиції та рекомендації).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: проблеми адміністративного права та процесу; практикум з науково-дослідної роботи в галузі адміністративного права
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення курсу передбачає ознайомлення з функціями держави і державного управління, функціонуванням основних гілок влади, державною службою і тенденціями розвитку адміністративно-правової науки Польщі, Чехії, Франції, словаччини, Німеччини, Швейцарії, США, Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії.
Опис: Тема 1. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Польщі.
Тема 2. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Чехії.
Тема 3. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Франції.
Тема 4. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Словаччини.
Тема 5. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Німеччини.
Тема 6. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Швейцарії.
Тема 7. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Сполучених Штатів Америки.
Тема 8. Тенденції розвитку адміністративно-правової науки Сполученого Королівства Великобританії і Північної Ірландії.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами діагностики знань є:
- усне опитування,
- письмова та практична перевірка,
- стандартизований контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота в малих групах, доповіді та науково-дослідницькі дискусії - 40 балів.
Екзамен - 60 балів.
Разом за дисципліну - 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Khomutenko O. Methodology of the electronic government evaluation of the European union countries based on taksonometric method. 33rd IBIMA Conference: 10-11 April 2019. Granada, Spain. 2019. Р. 505–516.
2. Державне управління: підручник: у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України; ред. кол.: Ю. В. Ковбасюк (голова), К. О. Ващенко (заст. голови), Ю. П. Сурмін (заст. голови) та ін. К.; Дніпропетровськ: НАДУ, 2019. Т. 2. 324 с.
3. Жерліцин Д.К. Деякі аспекти практики надання якісних публічних послуг органами влади у США, Великій Британії, Канаді, Польщі, Японії, Швеції, Франції. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgibin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM =2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IM AGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_ name=PDF/DeBu_2010_2_35.pdf
4. Орлова Н.С. Підготовка фахівців з публічного управління в умовах євроінтеграції України. Зовнішня торгівля: економіка, фінанси, право. 2019. № 3. С. 139–150.
5. Орлова Н.С., Майло В.В. Розвиток стратегічних комунікацій в органах публічної влади. Вчені записки ТНУ імені В.І. Вернадського. 2020. № 1. Т. 31(70). С. 63–68.
6. Світові моделі державного управління: досвід для України у 2 ч. / за заг. ред. Ю. В. Ковбасюка, С.В. Загороднюка, П.І. Крайніка, Х.М. Дейнеги. 2- ге вид. Київ: НАДУ, 2018. Ч. 1. 612 с.
7. Світові моделі державного управління: досвід для України у 2 ч. / за заг. ред. Ю. В. Ковбасюка, С.В. Загороднюка, П.І.Крайніка, Х.М.Дейнеги. 2- ге вид. К.: НАДУ, 2015. Ч. 2. 520 с.
8. Методологія публічного управління: навч. посібн. / уклад. І. В. Шпекторенко. Дніпро, ДРІДУ НАДУ, 2018. 120 с.
9. Нагаєв В. М. Публічне адміністрування: електронний навчальний посібник. Х.: ХНАУ, 2018. 278 с.
10. Чечель А.О. Суспільна вартість адміністративних послуг як критерій оцінки діяльності влади. Організаційно-правові аспекти публічного управління в Україні: матеріали VI Всеукр. наук.-практ. конф., м. Полтава, 23 квітня 2019 року. С. 181–183.
Навчально-методичне забезпечення:
1. Робоча програма навчальної дисципліни
2. Методичні вказівки для підготовки до семінарських занять та самостійної роботи.
3. Віртуальне навчальне середовище дисципліни.
Інформаційні ресурси:
1. Офіційний веб-сайт Національного агентства України з питань державної служби. URL : https://nads.gov.ua/
2. Офіційний веб-сайт Верховної Ради України. URL: http://rada.gov.ua/
3. Офіційний веб-сайт Кабінету Міністрів України. URL: http://www.kmu.gov.ua/
4. Офіційний веб-сайт Президента України. URL: http://www.president.gov.ua/
5. Єдиний державний реєстр судових рішень. URL: https://reyestr.court.gov.ua/
6. Єдиний державний вебпортал електронних послуг. URL: https://my.gov.ua/info/services
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).