Дослідницький семінар у галузі прикладної фізики та наноматеріалів
Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 8.105.00.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: ст. викладач Данилов Андрій Богданович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральна компетентність:
ІНТ. Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної
діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної
діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівні.
Спеціальні (фахові) компетентності:
ФК 2. Систематичні знання і розуміння сучасних наукових теорій і інноваційних технологій в області
наноматеріалознавства з метою їх ефективного використання у вирішенні прикладних задач фізики.
Результати навчання: Студент має продемонструвати
- Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівні.
-Систематичні знання і розуміння сучасних наукових теорій і інноваційних технологій в області наноматеріалознавства з метою їх ефективного використання у вирішенні прикладних задач фізики.
-Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі прикладної фізики та наноматеріалів;
-Знання основних методів зменшення енергоспоживання та доцільності використання нетрадиційних джерел енергії у розроблюваних технологічних схемах та конструкціях;
-Знання теорії і практики застосування нанооб’єктів у різних галузях приладобудування та енергетики.
вміти:
- самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: методи дослідження у прикладній фізиці та наноматеріалознавстві
- кореквізити: Новітні методи фізичних досліджень
Короткий зміст навчальної програми: Пошук та систематизація інформації за темою наукових досліджень. Традиційні та сучасні матеріали науки і техніки в галузі прикладної фізики. Методи комп’ютерної обробки та аналізу інформації наукових досліджень. Проблематика наукових досліджень за темою дисертаційної роботи аспіранта.
Опис: Тема 1. Пошук та систематизація інформації за темою наукових досліджень.
Заняття 1. Системний пошук інформації в мережі Інтернет
Тема 2. Традиційні та сучасні матеріали науки і техніки в галузі прикладної фізики
Заняття 2. Діелектрики і методи їх досліджень
Заняття 3. Напівпровідники і методи їх досліджень
Заняття 4. Низькорозмірні матеріали, нанокомпозити, сучасні методи отримання і дослідження
Заняття 5. Спектроскопія у видимій та інфрачервоній областях, раманівська спектроскопія. Аналіз спектрів.
Заняття 6. Плазмонний резонанс в нанооб’єктах та його застосування.
Заняття 7-8. Матеріали, що використовуються/отримуються здобувачем 3 рівня вищої освіти, методи їх досліджень.
Тема 3. Методи комп’ютерної обробки та аналізу інформації наукових досліджень
Заняття 9. Обробка та аналіз результатів електронної мікроскопії за
допомогою прикладних програм
Заняття 10. Обробка та аналіз результатів атомно-силової мікроскопії за допомогою прикладних програм
Заняття 11. Сучасні програмні продукти аналізу характеристик сонячних елементів на базі неорганічних матеріалів.
Заняття 12. Розрахунок спектрів розсіяння і поглинання при плазмонному резонансі.
Тема 4. Проблематика наукових досліджень за темою дисертаційної роботи аспіранта.
Заняття 13. Обговорення наукових методик, що використовуються аспірантом для вирішення поставлених задач, виділення основних напрямків досліджень
Заняття 14. Пошук вузьких місць у стратегії реалізації планів і способів вирішення проблем.
Заняття 15. Обговорення проміжного звіту за науково-дослідним завданням.
Методи та критерії оцінювання: Залік (письмова та усна компоненти), захист звіту за індивідуальним науково-дослідним завданням.
- поточний контроль (40%): захист звіту (20%), проміжний контроль (20%),
- підсумковий контроль (60%): залік – письмова компонента (50%), усна компонента (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Під час контрольних заходів (проміжний контроль, залік) відповіді оцінюються за такими критеріями:
Питання 1 і 2 рівня носять тестовий характер, вимагають вибору однієї правильної відповіді серед 4-5 ймовірних варіантів та оцінюються за принципом "все або нічого":7 мкб (максимальна кількість балів) - правильна відповідь,
0 балів - неправильна відповідь.
Теоретичні питання 3 рівня:
Мають на меті перевірку навичок щодо розуміння теоретичного матеріалу. Відповідь по-можливості має бути повною та аргументованою.
Практичні питання 3 рівня:
Мають на меті перевірку навичок щодо практичної роботи в програмному середовищі і полягає у виконанні необхідних кроків для досягнення поставленої практичної мети (повний розрахунок характеристик, підготовка до обробки і аналіз зображень тощо)
Максимальну кількість балів (мкб) за питання отримує аспірант, що повністю висвітлив питання.
70-90 % від мкб – питання в цілому висвітлене, але є незначні неточності або інші недоліки.
50-70 % від мкб – відповідь на питання дано не в повному обсязі і/або є суттєві помилки .
30-50 % від мкб– зроблена спроба відповісти на питання, але зроблено грубі помилки і/або питання в цілому не висвітлене. Такої ж оцінки заслуговуватиме студент, якщо він робить неправильні висновки на основі логічних припущень, що містять правильні міркування.
10-30 % від мкб– зроблена невдала спроба відповісти на питання, лише окремі міркування і /або формули є вірними.
0 балів – жодна з записаних формул не має стосунку до даного питання, всі міркування є
помилковими, або цілковито відсутні.
Відмінно – 88 … 100 балів.
Добре – 71 … 87 балів.
Задовільно – 50 … 70 балів.
Незадовільно – 0 … 49 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Свістельник І. Інформаційна культура студента : навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл. / Ірина Свістельник. – Київ : Кондор, 2012.– 182 с.
2. Про наукову і науково-технічну діяльність [Електронний ресурс]. – Електрон. дан. – К.: Верховна Рада України. – Режим доступу: http:// zakon1.rada.gov.ua/cgi-bin/laws/main.cgi?nreg=1977-12,.
3. Fischetti, Massimo and Vandenberghe, William. Advanced Physics of Electron Transport in Semiconductors and Nanostructures. - 2016. -497 p. DOI: 10.1007/978-3-319-01101-1.
4. Electron Microscopy and Analysis, Third Edition, Peter J. Goodhew, John Humphreys, Richard Beanland CRC Press, -2000. - 254 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).