Педагогічна практика
Спеціальність: Прикладна фізика та наноматеріали
Код дисципліни: 8.105.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Прикладна фізика і наноматеріалознавство
Лектор: к.т.н. Кондир А.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Завдання навчальної дисципліни:
– на рівні пізнання студенти повинні продемонструвати знання фактів, термінології, структур, теорії, принципів, законів, закономірностей, тенденцій розвитку науки, необхідних для наукового обґрунтування процесів у рамках обраної спеціальності ( спеціалізації);
– на рівні розуміння студенти мають засвідчити свою спроможність представляти знання шляхом трансформації навчального матеріалу та інтерпретації основних категорій, законів, принципів для аудиторії студентів;
– на рівні застосування майбутні педагоги мають показувати уміння використовувати навчальний матеріал у конкретних умовах, спираючись на засвоєні теоретичні положення.
ІНТ. Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження на міжнародному та національному рівні.
Завдання навчальної дисципліни відповідно до освітньої програми
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК1. Знання сучасних методів проведення досліджень в педагогіки і в суміжних галузях.
ЗК 2. Критичний аналіз, оцінка і синтез нових педагогічних засобів.
ЗК 3. Уміння ефективно спілкуватися з широкою науковою спільнотою та громадськістю з актуальних питань педагогічної науки.
ЗК 4. Соціальна відповідальність за результати прийняття педагогічних рішень рішень;
ЗК 5. Ініціювання оригінальних педагогічних розробок.
ЗК 6. Лідерство та здатність як автономної, так і командної роботи під час реалізації проєктів.
Результати навчання: 1. Застосовувати системний підхід, інтегруючи знання з інших дисциплін та враховуючи нетехнічні аспекти, під час розв’язання теоретичних та прикладних задач обраної області наукових досліджень.
2. Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію розв’язання науково-прикладних задач з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних та виробничих інтересів.
3. З використанням набутих дослідницьких навичок здатність самостійного успішного проведення експериментальних досліджень.
4. Здатність самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення.
5. Здатність постійного навчання з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
6. Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи та досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
1. Риторика
2. Професійна педагогіка.
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
1. Якість вищої освіти (формування внутрішніх систем забезпечення якості)
2. Академічна доброчесність і якість освіти
Короткий зміст навчальної програми: Загальні положення щодо організації навчальних занять у ВНЗ. Нормативні основи організації навчального процесу у ВНЗ. Роль педагога в сучасному суспільстві. Психолого-педагогічні вимоги до особистості сучасного педагога. Основні характеристики взаємодії у соціальній роботі. Психолого-педагогічна характеристика викладача. Орієнтовна структура лекційного / практичного / лабораторного заняття. Культура і образно-виразна характеристика мовлення. Комунікативні характеристики професійного мовлення педагога.
Опис: Змістовий модуль 1. Розробка індивідуального плану проходження педагогічного практикуму з отримання професійних умінь і досвіду професійної діяльності.
Практичне заняття 1. Ознайомлення аспіранта з основними вимогами, нормативними документами та формами звітності за результатами педагогічної практики. Визначення мети і завдання педагогічного практикуму, окреслення основних видів робіт за участю керівника практикуму.
Практичне заняття 2. Укладання запланованих тем занять, з формулюванням мети занять та зазначенням дат їхнього проведення. Укладання короткої характеристики особливостей студентського колективу, в якому аспіранту належить проведення педагогічного практикуму.
Практичне заняття 3. Планування навчального процесу, а також навичок самоорганізації і тайм-менеджменту.
Змістовий модуль 2. Відвідування лекційних та практичних занять провідних викладачів кафедри.
Практичне заняття 4. Вивчення досвіду викладання провідними викладачами кафедри під час відвідування навчальних лекційних / практичних / лабораторних занять з дисциплін, що закріплені за кафедрою.
Практичне заняття 5. Способи структурування і представлення навчального матеріалу. Способи активізації навчальної діяльності. Особливості педагогічної риторики. Способи і прийоми оцінки навчальної діяльності у вищій школі. Специфіка взаємодії в студента з викладачем.
Змістовий модуль 3. Підготовка та проведення навчальних занять.
Практичне заняття 6. Підготовка і проведення лекційних / лабораторних / практичних занять за темою, визначеною науковим керівником, і відповідного напрямку наукових інтересів аспіранта.
Практичне заняття 7. Розробка змісту навчальних лекційних / практичних / лабораторних занять з дисципліни; проведення занять і їхній самоаналіз. Вибір і вивчення наукової літератури, навчально-методичних посібників, методичних рекомендацій тощо з дисципліни вибору.
Практичне заняття 8. Формулювання навчально-виховних цілей, вибору типу, виду заняття. Використання різних форм організації навчальної діяльності студентів. Діагностика, контроль і оцінка ефективності навчальної діяльності.
Змістовий модуль 4. Узагальнення досвіду організації навчально-виховного процесу у Національному університеті «Львівська політехніка».
Практичне заняття 9. Організація навчально-виховного процесу у вищій школі на прикладі кафедри ПФН.
Практичне заняття 10. Оцінка якості різних видів робіт студентів: прийом заліків, перевірка контрольних робіт, проведення індивідуальної роботи зі студентами, підготовка дидактичних матеріалів до занять, укладання завдань, розробка тестів тощо.
Змістовий модуль 5. Підведення і оформлення підсумків педагогічного практикуму з отримання професійних умінь і досвіду професійної діяльності.
Практичне заняття 11. Оформлення звітних документів – заповненого індивідуального плану і розгорнутого плану-конспекту проведених лекційного / практичного / лабораторного занять.
Практичне заняття 12. Захист звіту з педагогічного практикуму на комісії, призначеній завідувачем кафедри у складі 3-х членів з числа висококваліфікованих представників професорсько-викладацького складу кафедри, включно керівника практики.
Захист проходить у формі короткої доповіді аспіранта і відповідей на запитання членів комісії (питання комісії не повинні виходити за рамки тематики завдання на практику).
Засідання комісії оформляють протоколом,в який вноситься оцінка.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль -30 балів,
Семестровий контроль: захист звіту - 70 балів.
Критерії оцінювання результатів навчання: Під час контрольних заходів (практичне заняття, залік) відповіді аспірантів оцінюють за такими критеріями:
Питання вимагають від аспіранта вибору докладної відповіді серед 4-5 ймовірних варіантів та оцінюються за принципом "все або нічого":
мкб (максимальна кількість балів) - правильна відповідь,
0 балів - неправильна відповідь.
Теоретичні питання 3 рівня:
Мають на меті перевірку навичок аспіранта щодо розуміння теоретичного матеріалу. Відповідь по-можливості має бути повною та аргументованою.
Максимальну кількість балів (мкб) за питання отримує аспірант, що повністю висвітлив питання.
70-90 % від мкб – питання в цілому висвітлене, але є незначні неточності або інші недоліки.
50-70 % від мкб – відповідь на питання дано не в повному обсязі і/або є суттєві помилки .
30-50 % від мкб– зроблена спроба відповісти на питання, але зроблено грубі помилки і/або питання в цілому не висвітлене. Такої ж оцінки заслуговуватиме аспірант, якщо він робить неправильні висновки на основі логічних припущень, що містять правильні міркування.
10-30 % від мкб– зроблена невдала спроба відповісти на питання, лише окремі міркування і /або формули є вірними.
0 балів – жодна з записаних формул не має стосунку до даного питання, всі міркування є помилковими, або цілковито відсутні.
Відмінно – 88 … 100 балів.
Добре – 71 … 87 балів.
Задовільно – 50 … 70 балів.
Незадовільно – 0 … 49 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мукан Н. В. Конспект лекцій з дисципліни «Професійна педагогіка» для здобувачів
освіти третього освітньо-наукового рівня доктора філософії усіх
спеціальностей. / Н.В. Мукан, Дольнікова Л. В. – Львів, НУ
«Львівська політехніка», 2020. – 205 с.
2. Семенова А.В. / Словник–довідник з професійної педагогіки / За ред. Семенової А.В. // – Одеса, Пальміра, 2006. – 221 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).