Управління науковими проєктами
Спеціальність: Математика
Код дисципліни: 8.111.00.M.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: д.е.н., доц. Новаківський Ігор Іванович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Інтегральні компетентність: знання теоретичних основ і оволодіння методичними підходами щодо вибору методів оцінки наукових проектів, форм їх документування та одержання соціального та економічного ефектів.
Загальні компетентності:
1. Вміння ініціювати, розробляти і реалізовувати комплексні інноваційні проєкти в сфері психології та дотичні до неї міждисциплінарні проекти, лідерство та відповідальність під час їх реалізації; забезпечувати дотримання прав інтелектуальної власності.
2. Здатність оцінювати результативність наукового проекту на різних його циклах;
Фахові компетентності:
1. Вміння обґрунтовувати напрямки розробки та використання наукових проектів.
Результати навчання: 1. Здатність планувати, управляти та оцінювати науковий проект, включаючи управління його командою, ресурсами та ризиками у встановлені строки.
2. Застосовування методів та інструментів управління науковими проектами за допомогою вибору джерел фінансування, формування команди проекту, визначення ключових показників проекту та наступного їх планування; контролювання етапів реалізації проекту та звітування донору.
3. Вміння використовувати суть проектного підходу для інших предметних областей за допомогою вдосконалених навичок спілкування та роботи в команді.
4. Здатність розробляти та реалізовувати наукові та/або інноваційні проєкти, які дають можливість переосмислити наявне та створити нове цілісне знання та/або професійну практику і розв’язувати значущі з урахуванням правових аспектів, лідерства, автономності та відповідальності, складати пропозиції щодо фінансування досліджень та/або проєктів, реєструвати права інтелектуальної власності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Методи дослідження у менеджменті.
кореквізити: Сучасна інвентика у науково-дослідній діяльності.
Короткий зміст навчальної програми: Формування дослідницьких умінь і професійних компетенцій, а також досвіду самостійної наукової діяльності, яка є однією з основних форм навчання, що надає можливість здобувачам вищої освіти розробляти наукові проєкти, реалізувати на практиці отримані знання.
Забезпечення методичної підтримки здобувачів вищої освіти при проведенні наукового дослідження. Інформаційне забезпечення на основі теоретичних і методологічних засад управління проектами.
Застосування сучасних інформаційних технологій, спеціалізованого програмного забезпечення у проектній діяльності, баз даних та інші електронні ресурси.
Опис: Загальна характеристика управління науковими проектами. Концепція управління проектами. Організація життєвого циклу та управління проектами. Основні форми організації структури проекту. Загальні підходи до планування і контролю проектів. Структуризація проекту. Управління якістю проекту та розповсюдження результатів. Сітьове і календарне планування проекту. Планування ресурсів, витрат і проектного бюджету. Управління ризиками у проектах. Управління якістю проектів. Створення та управління. дослідницькою групою. Програмне забезпечення процесу управління проектом.Бюджет проекту та управління його вартістю. Обґрунтування доцільності проекту.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове усне опитування на початку занять; оцінка активності студента у процесі занять, перевірка індивідуальних завдань, фронтальне стандартизоване опитування за тестами у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль – 80 балів (доповіді та презентації, розробка проекту виконання наукової роботи, 60 балів, усне-експрес-опитування та проходження тестів у ВНС – 20 балів).
Заліковий контроль – 20 балів (20 балів – усна компонента).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Петрович Й.М., Новаківський І.І. Управління інноваційними проектами: навч. посібник / Й. М. Петрович, І. І. Новаківський ; за заг. ред. Й. М. Петровича. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2016. – 316 с.
2. Петрович Й.М. Управління проектами: підручник. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2018. – 396 с.
3. Сазонець I. Л., Ковшун Н. Е. Управління науковими проектами: навчальний посібник. Київ: Центр учбової літератури», 2021. 208 с.
4. Гринченко М.А., Колісник М.Е. Управління проектом з використанням Microsoft Project : навчально-методичний посібник. Харків: НТУ «ХПІ», 2012. 76 с.
5. Project Management Institute (PMI) materials: http://www/pmi.org
6. Сьоме видання Настанови до зводу знань з управління проектами (Настанова РМВОК) та Стандарт з управління проектами ISBN: 978-1-62825-664-2 Project Management Institute, Inc. 14 Campus Boulevard Newtown Square, Pennsylvania 19073-3299 USA, 2021. Project Management Institute, Inc. https://pmiukraine.org/pmbok7
7. Бібліотеки та науково-інформаційні центри України. http://www.nbuv.gov.ua/portal/libukr.html
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).