Педагогічна практика
Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 8.121.00.O.013
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Соціальні комунікації та інформаційна діяльність
Лектор: Марковець Олександр Вікторович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати психолого-педагогічні основи організації навчально-виховного процесу у сучасній вищій освіті, методичні засади діяльності суб’єктів навчально-виховного процесу та психолого-педагогічної підготовки майбутніх фахівців в умовах вищого навчального закладу, суть дидактичних моделей навчання, засоби оптимальної організації учбової діяльності та управління нею, нові технології навчання
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка
Короткий зміст навчальної програми: Психолого-педагогічні основи організації навчально-виховного процесу у сучасній вищій освіті. Методичні засади діяльності суб’єктів навчально-виховного процесу та психолого-педагогічної підготовки майбутніх фахівців в умовах вищого навчального закладу. Наукова складова фахової підготовки студентів та діяльності викладача в умовах вищого навчального закладу
Методи та критерії оцінювання: письмово-усна форма (100%)
Рекомендована література: 1. Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України: Історія. Теорія/ А.М.Алексюк. - К.,1998. – 558 с.
2. Вихрущ В.О. Психодидактика вищої школи: інноваційні методи навчання/ В.О.Вихрущ, С.В.Гуменюк, О.А.Вихрущ-Олексюк. - Тернопіль: Крок, 2014. - 280 c.
3. Дидактичні системи у вищій освіті/[авт. - упорядник В.В.Бойченко]. - Умань: ПП Жовтий О.О., 2013. - 121 с.
4. Педагогічний практикум для аспірантів вищих навчальних закладів. - Хмельницький, 2015. - 62 с.
Педагогічна практика
Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 8.121.00.O.010
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні технології видавничої справи
Лектор: викладач кафедри ІТВС
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • Здатність продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у сфері інформаційних технологій на міжнародному та національному рівні.
• Здатність презентувати та обговорювати одержані результати наукових досліджень англійською мовою в усній та письмовій формі, вільно читати та цілковито розуміти англомовні наукові тексти.
• Здатність інтегрувати знання з інших дисциплін, застосовувати системний підхід та враховувати нетехнічні аспекти при розв’язанні інженерних задач та проведенні досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити
• Професійна педагогіка.
• Іноземна мова для академічних цілей.
Короткий зміст навчальної програми: Види навчального процесу.
Лекція.
Дидактичні прийоми.
Практичне заняття в системі підготовки фахівця.
Методологія виконання лабораторних робіт.
Засоби контролю знань і умінь студентів вищої школи.
Методи та критерії оцінювання: виконання завдань на практичних заняттях (40%)
підсумковий контроль (екзамен): письмово-усна форма (60%)
Рекомендована література: 1. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка: Підручник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко. – К.: Знання-Прес, 2003. – С.45-49.
2. Кузьмінський А.І., Омеляненко В.Л. Педагогіка у запитаннях та відповідях: Навчальний посібник. / А.І. Кузьмінський, В.Л. Омеляненко – К.: Знання, 2006. – С.9-13.
3. Лозова В. І., Троцко Г. В. Теоретичні основи виховання і навчання. / В.І. Лозова, Г.В. Троцко. – Xарків: “ОВС”, 2012. – 287с.
4. Мойсеюк Н. Є Педагогіка : навчальний посібник / Н. Є. Мойсеюк. – 5-те вид., доп. і перероб. – Київ : [б. в.], 2009. – 656 с.
5. Пальчевський С.С. Педагогіка: навч. посіб. /С.С. Пальчевський. -К.: Каравела, 2007. - 576 с.
6. Педагогіка: навч. посіб./Н.П.Волкова. – 4-те вид., стереотип. – К. :Академвидав, 2012. – 616 с. – (Серія «Альма-матер»)
7.Педагогіка: Навчальний посібник / Галузяк В.М., Сметанський М.І., Шахов В.І. - Вінниця: ТОВ фірма «Планер», 2012. – С. 8-24.
8. Євдокимов В.І., Агапова Т.П., Гавриш І.В., Олійник Т.О. Педагогічний експеримент.Харків:”ОВС”, 2001.-148с.
9. Щербань П.М. Прикладна педагогіка: Навч.-метод. посіб.- К.: Вища школа, 2002.- 215 с.
Педагогічна практика
Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 8.121.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційні системи та мережі
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Педагогічна практика
Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 8.121.00.O.011
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Програмне забезпечення
Лектор: Федасюк Дмитро Васильович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетентності:
ЗК 01 Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел.
ЗК 04 Здатність презентувати ідеї, інноваційні розробки і результати досліджень як в науковій так і в професійній спільноті.
ЗК 05 Здатність використовувати універсальні навички дослідника, а також організовувати та проводити навчальні заняття із використанням сучасних інформаційних технологій;
ЗК 06 Здатність до неперервного професійного розвитку на основі критичного самооцінювання з метою самовдосконалення та забезпечення якості освіти.
Фахові компетентності:
ФК №04 Здатність відстежувати тенденції розвитку інженерії програмного забезпечення та критично переосмислювати наявні технології.
ФК № 06 Здатність до застосування сучасних методологій, методів та інструментів інженерії програмного забезпечення в науково-педагогічній та науковій діяльності.
ФК № 08 Здатність здійснювати та організовувати науково-педагогічну діяльність у закладах вищої освіти.
Результати навчання: РН13 Організовувати і здійснювати освітній процес у сфері інженерії програмного забезпечення, його наукове, навчально-методичне та нормативне забезпечення, розробляти і викладати спеціальні навчальні дисципліни у закладах вищої освіти.
Знання: ЗН 1 Концептуальні та методологічні знання в галузі чи на межі галузей знань або професійної діяльності.
Уміння:
УН 1 Спеціалізовані уміння/навички і методи, необхідні для розв’язання значущих проблем у сфері професійної діяльності, науки та/або інновацій, розширення та переоцінки вже існуючих знань і професійної практики.
УН3 Критичний аналіз, оцінка і синтез нових та комплексних ідей.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
• Філософія і методологія науки;
• Професійна педагогіка.
кореквізити:
• Методи наукових досліджень і управління науковими проектами;
• Технологія оформлення грантових заявок та патентних прав.
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються ключові засади організації освітнього процесу в університеті; основні форми організації навчання в університеті; ключові засади контролю результатів навчання студентів в університеті; основні засади проведення навчальних занять (лекційних, практичних, лабораторних занять).
Опис: Відвідування лекційних занять.
Відвідування практичних/семінарських занять.
Підготовка і проведення лекційних занять.
Підготовка і проведення практичних занять.
Підготовка і проведення виховного заходу.
Підготовка звіту про проходження практики.
Захист звіту про проходження практики.
Методи та критерії оцінювання: Усне експрес-опитування, виконання індивідуального науково-дослідного завдання, оцінювання проведення лекційних, практичних та лабораторних занять за визначеними керівником педагогічного практикуму навчальними дисциплінами
• поточний контроль – усне опитування (70 %)
• підсумковий контроль (30%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий заліковий контроль включає урахування всіх видів діяльності здобувача освітньо-наукового рівня доктор філософії під час проходження практики, а саме:
1. Відвідування лекційних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття (2 занять) за схемою. Максимальна оцінка -10 балів.
2. Відвідування семінарських / практичних, лабораторних занять провідних науково-педагогічних працівників кафедри та аналіз відвіданого заняття за схемою (2 занять). Максимальна оцінка – 10 балів.
3. Підготовка плану-конспекту і проведення лекцій за обраною темою:
- Визначення триєдиної мети лекції – 3 бали
- Актуалізація знань – 3балів;
- Аргументування методів викладу навчальної інформації – 3 бали;
- Висновки – 3 бали;
- Подача завдання на самостійну роботу – 3 бали;
- Володіння майстерністю викладу навчальної інформації, візуальний супровід - 5 балів.
Максимальна оцінка – 20 балів.
4. Підготовка плану-конспекту і проведення семінарського / практичного/ лабораторного/ заняття за обраною темою:
- Визначення триєдиної мети практичного заняття – 3 бали;
- Обґрунтування вибору методів педагогічної взаємодії для досягнення мети – 3 бали;
- Висновки, виставлення оцінок – 3 бали;
- Підготовка дидактичного матеріалу і володіння майстерністю проведення заняття – балів.
Максимальна оцінка – 10 балів за 1 проведене заняття.
Проведення двох практичних занять – 20 балів.
Для оцінювання результатів педагогічної практики здобувачів освіти третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти застосовується інституційна шкала оцінювання Національного університету «Львівська політехніка»
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: . Педагогічна практика аспіранта. Методичні рекомендації щодо проходження педагогічної практики здобувачів освіти третього (освітньо- наукового) рівня за спеціальністю 011 Освітні педагогічні науки галузі знань Освіта / Педагогіка. / Укладачі: Н.В. Мукан, Т.М. Горохівська, Л.В., Дольнікова. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. 72 с.
2. Педагогіка: підручник / Ю.М.Козловський, В.Л.Ортинський, Л.В.Дольнікова. – Львів: Видавництво Львівської політехніки. 2020. – 372с.
3. Бобало Ю. Я. (ред.) (2018). Організаційне та кадрове забезпечення освітнього процесу: збірник нормативних документів Національного університету «Львівська політехніка». Львів, Україна: Видавництво Львівської політехніки.
4. СВО ЛП. (2019). Положення про організацію проведення практики студентів Національного університету «Львівська політехніка». Взято з: https://lpnu.ua/polozhennia-pro-orhanizatsiiu-provedennia-praktyky-studentiv.
5. Горохівська Т. М. Розвиток професійно-педагогічної компетентності викладачів фахових дисциплін технічних закладів вищої освіти : монографія. Дрогобич : Посвіт, 2020. 452 с.
6. Швай Р.І. Педагогіка творчості: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 200 с.
7. Методичні вказівки для самостійної роботи з дисципліни «Професійна педагогіка» для здобувачів вищої освіти третього освітньо-наукового рівня усіх спеціальностей / Укл. Дольнікова Л.В., Мукан Н.В. – Львів: НУ «Львівська політехніка», 2020.
8. Методичні рекомендації до виконання практичних робіт з навчальної дисципліни «Професійна педагогіка» для здобувачів вищої освіти третього освітньо-наукового рівня усіх спеціальностей / Укл. Дольнікова Л.В., Мукан Н.В. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020.
9. Сисоєва С.О. Основи педагогічної творчості: Підручник. – К.: Міленіум, 2006. – 344 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Педагогічна практика
Спеціальність: Інженерія програмного забезпечення
Код дисципліни: 8.121.00.O.012
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Системи автоматизованого проектування
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна