Дослідницький семінар в галузі механічної інженерії
Спеціальність: Прикладна механіка
Код дисципліни: 8.131.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Робототехніка та інтегровані технології машинобудування
Лектор: Ступницький Вадим Володимирович
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у аспірантів наступних компетентностей:
Загальних:
1. Здатність розв’язувати складні науково-прикладні задачі та приймати рішення щодо використання результатів у практичній діяльності підприємств/установ у галузі механічної інженерії, або у навчальних процесах ВНЗ і наукових програмах НДІ, що передбачає застосування теорій та методів прикладної механіки і характеризуються комплексністю та невизначеністю.
2. Здатність до формування системного наукового світогляду, професійної етики та загального культурного кругозору. Здатність ініціювати та виконувати (індивідуально або в науковій групі) наукові дослідження, що приводять до отримання нових знань в галузі механічної інженерії такої якості, що задовольняють вимоги рецензентів на національному та міжнародному рівнях. Здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних наукових вітчизняних та закордонних джерел. Здатність ефективно використовувати у науковій практиці різні теорії в царині науково-прикладних досліджень за спеціальністю «Прикладна механіка». Здатність розв’язувати науково-прикладні задачі та приймати відповідні обґрунтовані рішення, формувати нові наукові ідеї та актуальні задачі в галузі механічної інженерії, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси. Здатність до використання інформаційних технологій та комп’ютерних програм у галузі механічної інженерії
Фахових:
1. Здобуття глибинних знань у галузі прикладної механіки, зокрема засвоєння основних концепцій розвитку механічної інженерії, розуміння теоретичних та практичних проблем, що стоять перед сучасним машинобудуванням, історії розвитку та сучасного стану наукових досліджень у цій галузі. Здатність виконувати оригінальні дослідження в галузі механічної інженерії та досягати наукових результатів, які створюють нові знання, із звертанням особливої уваги до актуальних задач/проблем та використанням новітніх наукових методів. Володіти знаннями в галузі механічної інженерії та фундаментальних наук, необхідними для освоєння дисциплін, що забезпечують знання за обраною спеціальністю та дисциплін вільного вибору аспіранта;
2. Здатність аналізувати дані проведених теоретичних та експериментальних досліджень в галузі прикладної механіки, які можуть бути великого обсягу та вимагати застосування потужних обчислювальних ресурсів. Набуття навичок реєстрації прав інтелектуальної власності.
3. Здатності до критики та оцінювання. Здатність інтерпретувати результати експериментів та брати участь у дискусіях із досвідченими механіками-науковцями стосовно наукового значення та потенційних наслідків отриманих результатів
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія і методологія науки
Методи дослідження у прикладній механіці
Аналітичні та числові методи досліджень в механічній інженерії
Короткий зміст навчальної програми: В рамках курсу «Дослідницький семінар у галузі механічної інженерії» аспіранти отримуватимуть навики постановки, формулювання та розробки наукових проблем з прикладної механіки, ознайомляться зі специфікою написання наукових текстів різних жанрів (реферування наукової літератури, виступ на науковій конференції, есе, наукова стаття, розділ колективної наукової монографії, індивідуальна наукова монографія, науковий проект рецензія на наукову статтю/монографію, огляд наукової публікації тощо), вправлятимуться у веденні наукових дискусії, аналізуванні різного типу наукових текстів (поданого у письмовій формі виголошеного як наукова доповідь), їх рецензуванні та редагуванні. Також аспіранти ознайомляться із вимогами, що ставляться редакторами до наукових матеріалів, які публікуються у часописах, які входять до наукових баз SCOPUS та WOS. Аспіранти навчатимуться писати наукові статті, готувати виступи і виступати на наукових конференціях, вести наукові дискусії, готувати до подання науково-дослідницькі чи науково- просвітницькі проекти тощо.
Методи та критерії оцінювання: Мінімальний пороговий рівень оцінки за роботу в семестрі (допуск до заліку) складає 30 балів. У разі отримання оцінки «неприйнятно» (нижче 29 балів) аспірант зобов’язаний повторно вивчити дисципліну. У разі отримання оцінки «незадовільно» аспірант має право на два перескладання: викладачеві та комісії. При цьому максимальна підсумкова оцінка після перескладання може бути лише «достатньо». Замість перескладання комісії аспірант може обрати повторне вивчення дисципліни.
Рекомендована література: Рекомендована література
Базова
1. Іванашко О. Є., Гошовська Д. Т. Методичні рекомендації до організації навчально-дослідницької діяльності студентів та написання наукових робіт / Волинський національний університет імені Лесі Українки, факультет психології. Луцьк, 2021. 90 с.
2. Каламбет С.В. Методологія наукових досліджень: Навч. посіб. / С.В. Каламбет, С.І. Іванов, Ю.В. Півняк Ю.В. – Дн-вськ: Вид-во Маковецький, 2017. – 191 с.
3. Василенко, Олена Миколаївна. "Методика написання наукової статті в журнал, що індексується у базі даних Scopus чи Web of Science." (2021). [Електронний ресурс] : http://elar.khmnu.edu.ua/bitstream/123456789/10517/1/Vasylenko_tezy.pdf.
Допоміжна
1. Самойчук К. О. Методика написання наукової статті здобувачами вищої освіти технічних спеціальностей в умовах військового стану. Удосконалення освітньо-виховного процесу в закладі вищої освіти : збірник науково-методичних праць ТДАТУ. 2023. Вип. 26. С. 231-240.
2. 3. Романчиков В.І. Основи наукових досліджень: Навч. посібник.- К.: Центр навчальної літератури, 2017.- 254 с..
3. Ковалів Ю. Абетка дисертанта. Методологічні принципи написання дисертації: посібник / Ю. Ковалів. – К.: Твім інтер, 2019. – 457с.
4. Колісніченко Е.В. Основи наукових досліджень. – Суми. – Сумський державний університет. – 2012. – 83 с.
5. Бірта Г.О., Бургу Ю.Г. Методологія і організація наукових досліджень. – К.: Центр учбової літератури, 2014 – 142 с.