Тенденції розвитку систем управління

Спеціальність: Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка
Код дисципліни: 8.152.00.M.037
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційно-вимірювальних технологій
Лектор: Яцук Василь Олександрович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладання дисципліни є вивчення тенденцій розвитку систем управління продукцією, послугами в контексті можливості створення та використання кіберфізичних систем збирання та опрацювання вимірювальної інформації про показники якості в реальному масштабі часу.
Завдання: За результатами вивчення дисципліни фахівець повинен знати тенденції розвитку і найважливіші нові наукові досягнення в області метрології, управління якістю, ринкового нагляду, інформаційно-вимірювальних засобів, комплексів та систем, систем управління та в суміжних галузях. Знати сучасні наукові теорії та методи оцінювання ризиків та вміти їх ефективно застосовувати для аналізу в галузі забезпечення якості на основі інформаційно-вимірювальних технологій.
Результати навчання: Здатність розв’язувати складні теоретичні проблеми та практичні задачі під час професійної діяльності у галузі автоматизації та приладобудування, метрології та інформаційно-вимірювальної техніки, метрологічного забезпечення приладами та засобами вимірювань, їх метрологічної перевірки і калібрування. Ефективно вирішувати прикладні діагностичні завдання галузей народного господарства, автоматизації процесів забезпечення якості продукції, товарів, послуг.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Метрологія та інженерія якості. Системи управління якістю
Короткий зміст навчальної програми: У межах дисципліни розглядаються основні вимоги до можливостей побудови найсучасніших інформаційно-вимірювальних систем з урахуванням можливих внутрішніх і зовнішніх ризиків. Розглядаються якісні та кількісні методи оцінювання ризиків, які можна використовувати під час автоматизації процесів виготовлення, продажу, функціонування та обслуговування систем управління якістю продукції, послуг. Вивчається також можливість побудови цифрових систем управління якістю продукції, послуг, методи і засоби метрологічного забезпечення на місці експлуатації з урахуванням можливих ризиків. Значна увага приділяється нормативному забезпеченню, включаючи визначення дієвості, результативності та ефективності систем управління якістю продукції, послуг залежно від встановлених та передбачуваних вимог усіх зацікавлених сторін.
Опис: Метрологія в межах сфери застосування стандартів ISO 9000 та ISO 9001 Оцінка відповідності та акредитація і метрологія Розвиток теорії оцінювання якості продукції Розвиток інформаційно-енергетичної теорії оцінювання показників якості продукції, послуг Сучасні вимоги до процесів вимірювання та вимірювального обладнання для забезпечення якості та задоволеності споживачів Тенденції розвитку систем управління якістю під час надання послуг в житлово-комунальній сфері Тенденції розвитку систем управління ризиками Тенденції розвитку методів загального оцінювання ризиків Особливості вибору методів загального оцінювання ризиків Особливості реалізації якісних методів пошуку та допоміжних методів під час оцінювання ризиків Особливості реалізації якісних методів функціонального аналізування під час оцінювання ризиків Особливості реалізації якісних методів аналізування сценаріїв під час оцінювання ризиків Особливості реалізації напівкількісних методів під час оцінювання ризиків Особливості реалізації якісно-напівкількісних методів під час оцінювання ризиків Особливості реалізації кількісних методів під час оцінювання ризиків
Методи та критерії оцінювання: У процесі викладання дисципліни використовуються такі методи оцінювання рівня знань: - поточний контроль, розв’язування задач; - оформлення індивідуальних робіт; - проведення семестрового іспиту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційний контроль - 70 балів Екзаменаційний контроль (письмова частина ) - 50 балів Екзаменаційний контроль (усна частина ) - 20 балів Поточний контроль - 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кваліметрія: навч. посібник / В.Р. Куць, П.Г. Столярчук, В.М. Друзюк. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. – 256 с. 2. ДСТУ ISO 9001:2015 (ISO 9001:2015 IDT) Системи управління якістю. Вимоги. Київ: ДП «УкрНДЦ». – 2016. – 22 с. 3. ДСТУ ISO 31000:2018 (ISO 31000:2018, IDT) Менеджмент ризиків. Принципи та настанови. [Електронний ресурс] Режим доступу: http://document.ua/menedzhment-rizikiv_-principi-ta-nastanovi-std40864.html (Дата доступу: 22.04.2020 р.) 4. ДСТУ IEC/ISO 31010:2013. Керування ризиком. Методи загального оцінювання ризику. Національний стандарт України (IEC/ISO 31010:2009, IDT). Київ: Мінекономрозвитку України, 2015. 73 с. 5. Метрологія та вимірювальна техніка, підручник / Поліщук Є.С., Дорожовець М.М., Яцук В.О., Ванько В.М., Бойко Т.Г.; за ред. проф. Поліщука Є.С. – 2-е вид., доп. та переробл. – Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2012. – 544 с. 6. Cyber-Physical Systems. Metrological Issues, Editors S. Yatsyshyn, B. Stadnyk, IFSA Publishing, Barcelona, Spane, 2016. 7. Про житлово-комунальні послуги. Закон України 2189-VIII, чинний. [Електронний ресурс] Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2189-19 Дата доступу: (05.03.2020 р.)
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).