Сучасні методи досліджень технологічних об'єктів та формування керуючих впливів

Спеціальність: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Код дисципліни: 8.174.00.O.005
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автоматизація та комп'ютерно-інтегровані технології
Лектор: професор, д.т.н. Фединець Василь Олексійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Сформувати у молодих науковців системні знання з сучасних методів теоретичних, експериментальних та експертних досліджень технологічних об’єктів, математичних методів планування експерименту та обробки його результатів, що дають змогу аналізувати, оцінювати й порівнювати альтернативи, генерувати оригінальні ідеї в науково-дослідницькій роботі з автоматизації та приладобудування чи суміжних областях.
Завдання: загальних: - здатність розв’язувати комплексні проблеми в галузі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій, проводити дослідницько-інноваційну діяльність, що передбачає глибоке переосмислення наявних та створення нових цілісних знань, а також практичне впровадження отриманих результатів; - здатність продемонструвати знання сучасних математичних методів проведення досліджень в галузі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій і в суміжних галузях; - ініціювання оригінальних дослідницько-інноваційних комплексних проектів; фахових: - здатність продемонструвати знання про тенденції розвитку і найбільш важливі нові наукові досягнення в галузі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій, а також у суміжних галузях; - здатність продемонструвати знання і розуміння сучасних наукових теорій і методів, та вміння їх ефективно застосовувати для аналізу, синтезу та оптимізації систем автоматизованого керування технологічними процесами та комп’ютерно-інтегрованих технологій; - здатність ефективно застосовувати методи аналізу, математичне моделювання, виконувати фізичні та математичні експерименти при проведенні наукових досліджень; - здатність аргументувати вибір методу розв’язування спеціалізованої задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення; - здатність застосовувати сучасні методи ідентифікації та побудови математичних моделей технологічних об’єктів, сучасні методи формування керуючих впливів;
Результати навчання: - знання сучасних методів проведення досліджень в області автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій а також у суміжних галузях; - знання тенденцій розвитку і найбільш важливих нових наукових досягнень у галузі автоматизації та комп’ютерно-інтегрованих технологій а також поглиблені знання у вибраній області наукових досліджень; - застосовувати сучасні наукові теорії і методи для розв’язування задач аналізу синтезу, оптимізації елементів і систем, характерних обраній області наукових досліджень; - досліджувати і моделювати явища та процеси в складних динамічних системах автоматичного керування технологічними процесами; - самостійно виконувати експериментальні дослідження та застосовувати дослідницькі навички для опрацювання результатів експериментів; - аргументувати вибір методів розв’язування науково-прикладної задачі, критично оцінювати отримані результати та захищати прийняті рішення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: – пререквізити: - основи наукових досліджень; теорія автоматичного керування; технологічні об’єкти та процеси виробництва; – кореквізити: - застосування методів оптимізації в задачах автоматизації; презентація результатів наукових досліджень.
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються питання класифікації об’єктів у відповідності з типом технологічного процесу, методи досліджень технологічних об’єктів (емпіричні теоретичні, експериментальні, експертні), вибір необхідних методів досліджень в залежності від особливостей технологічного процесу, класичні та статистичні методи планування досліджень, математичні методи оброблення експериментальних даних, методологія дослідження складних об’єктів, використання результатів для розроблення та дослідження системи керування технологічним об’єктом, розроблення математичних засад формування керуючих впливів систем керування технологічних об’єктів.
Опис: Постановка теми, проблеми, мети та задач дослідження. Об’єкт та предмет дослідження. Методи дослідження технологічних об’єктів. Вибір необхідних методів дослідження в залежності від особливостей технологічного об’єкта, Класичний та статистичний методи планування. Мінімізація числа досліджень. Математичні методи оброблення експериментальних даних. Методи системного аналізу в наукових дослідженнях. Використання результатів для розроблення та дослідження системи керування технологічним об’єктом. Розроблення математичних засад формування керуючих впливів систем керування технологічних об’єктів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль –виконання та захист практичних робіт і індивідуального науково-дослідного завдання (контрольної роботи), усне та фронтальне опитування). Залік – письмова робота, тестовий контроль)
Критерії оцінювання результатів навчання: - Поточний контроль (30%): індивідуальне науково-дослідне завдання, усне опитування; - Підсумковий контроль (70%, контрольний захід екзамен); письмово-усна форма (70 %).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Філіпенко А.С. Основи наукових досліджень /С.Ф. Філіпенко - Київ: Академвидав, 2005. - 208 с. 2. Романчиков В.І. Основи наукових досліджень / В.І. Романчиков - Київ, Видавництво «Центр учбової літератури», 2007. — 254 с. 3. Марцин В.С. Основи наукових досліджень: навч. посібник / В.С. Марцин, Н.Г. Міценко, О.А. Даниленко та ін. — Львів: Ромус-Поліграф, 2002.— 128 c. 4 . Організація науки і наукових досліджень в Україні [Електронний ресурс] / Инфо Пресса. – Режим доступу : http://www.infolibrary.com.ua/books-text-8390.html. 5. Методичні вказівки до виконання індивідуального науково-дослідного завдання (контрольної роботи) з дисципліни " Сучасні методи досліджень технологічних об’єктів та формування керуючих впливів" для студентів ІІІ рівня вищої освіти усіх форм навчання галузі знань 15 "Автоматизація та приладобудування"/ Укл.: Фединець В.О. – Львів, 2016. – 12 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).