Маркетингові інструменти аналізу фармацевтичного ринку

Спеціальність: Фармація, промислова фармація
Код дисципліни: 8.226.00.M.026
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Технологія біологічно-активних сполук, фармації та біотехнологія
Лектор: к.фарм.н., доц. Конечна Р.Т.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - Здатність сформувати чіткі уявлення щодо методів і прийомів дослідження зовнішнього й внутрішнього середовища підприємства, методів та алгоритмів збору і аналізу інформації про фармацевтичний ринок і маркетингове середовище підриємства, звітування про результати досліджень, використання результатів маркетингових досліджень з метою забезпечення високої конкурентної позицї підприємства. - Знати теоретичні поняття, категорії, системи, інструментарій, алгоритми процесів проведення маркетингових досліджень; основні методи та методики проведення маркетингових досліджень ринку лікарських засобів, медичних виробів і супутніх товарів аптечного асортименту, а також технології проведення досліджень щодо поведінки ідивідуальних споживачів та організацій-споживачів, конкуренти, постачальників, посередників та інших суб'єктів фармацевтичного ринку.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Належні практики у фармації (належна виробнича практика, належна клінічна практика, належна клінічна практика, належна дистрибюторська практика). Нормативне забезпечення реєстрації нових лікарських засобів.
Короткий зміст навчальної програми: Система маркетингового аналізу фармацевтичного ринку. Процес управління фармацевтичним маркетингом. Ціна та цінова політика фармацевтичних підприємств. Збутова діяльність у системі фармацевтичного маркетингу. Вибір методів, інформаційне забезпечення та технологія маркетингового аналізу. Аналіз тенденцій розвитку ринку. Опрацювання та аналіз фармацевтичної маркетингової інформації, оцінка помилок дослідження. Система маркетингових комунікацій у фармації. Маркетингові дослідження, інформація, контроль. Міжнародний маркетинг.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль – 40 балів; • підсумковий контроль - 60 балів ( контрольний захід, іспит): письмово-усна форма
Рекомендована література: 1. Основи менеджменту і маркетингу у фармації: Навчально-методичний посібник для студентів вищих медичних, фармацевтичних навчальних закладів спеціальності 226 «Фармація» / Н.М. Косяченко, В.П. Горкуша, В.В. Кобрин, Н.П. Завадська. – К.: ВСВ «Медицина», 2018. – 49 с. 2. Маркетинг послуг: тексти лекцій: навч. посібник для здобувачів вищої освіти; за заг. ред. А.А. Котвіцької. – Х.: НФаУ, 2017. – 128 с. 3. Осовська, Г.В. Менеджмент організацій: підруч. для ВНЗ / Г.В. Осовська Л.Ц. Масловська, О.А. Осовський. – К.: Кондор, 2016. – 366 с. 4. Менеджмент та маркетинг у фармації: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закладів / В.В. Малий, Л.П. Дорохова, С.В. Жадько [та ін.]; за ред. В.В. Малого. – Х.: НФаУ; Оригінал, 2015. – 396 с. 5. Менеджмент і маркетинг у фармації: навч.посіб. / Л.А. Дмитренко, Н.П. Завдська, Н.М. Косяченко. – К.: ВСВ «Медицина», 2010. – 144 с.