Теорія і практика наукових досліджень у галузі транспорту
Спеціальність: Автомобільний транспорт
Код дисципліни: 8.274.00.M.030
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Дмитрів Ігор Васильович, кандидат технічних наук, доцент
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ФК 9. Здобуття глибинних знань з теорії механічних коливань, методології дослідження коливальних явищ у приводах і системах підресорювання автомобілів, динаміки руху, стійкості та керованості транспортних засобів;
Результати навчання: УМ 1. Вибирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних і емпіричних досліджень у галузі транспорту;
УМ 2. Проводити наукові дослідження та виконувати наукові проєкти на засадах ідентифікування актуальних наукових проблем, визначення цілей та завдань, формування та критичного аналізування інформаційної бази, обґрунтування та комерціалізації результатів дослідження, формулювання авторських висновків і пропозицій;
УМ 6. Здійснювати з використанням сучасних методів та засобів натурне і математичне моделювання інтелектуальних систем автомобіля;
АіВ 1. Здатність самостійно проводити наукові дослідження та приймати рішення;
АіВ 3. Здатність усвідомлювати та нести особисту відповідальність за одержані результати досліджень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни:
- Теорія і практика наукових досліджень.
Супутні дисципліни:
- Системний аналіз на транспорті;
- Дослідницький семінар у галузі транспорту;
- Теорія і практика наукових досліджень у галузі транспорту.
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи наукових досліджень. Загальна методологія опису технічних об'єктів в галузі транспорту. Елементи теорії математичної статистики опрацювання результатів досліджень. Багатофакторний дисперсійний аналіз. Статистичне визначення кореляційного зв'язку. Методика кореляційно-регресійного аналізу.
Особливості планування експерименту в галузі транспорту. Програмно-апаратне забезпечення наукових досліджень. Оформлення результатів наукових досліджень.
Опис: -
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (40%): письмові звіти з практичних робіт.
• підсумковий контроль (60%, екзамен): тестування (50%), усна складова (10%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Згідно навчального плану та робочої програми
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дмитрів І.В. Автомобільний транспорт. Теорія і практика наукових досліджень. Навчальний посібник. Національний університет „Львівська політехніка”. – Львів : СПОЛОМ, 2019. 316 с.
2. Дмитрів В.Т. Механіко-технологічні основи систем доїльних установок. Теорія та експеримент : монографія. Львів : СПОЛОМ, 2017. 350 с.
3. Кіндрацький Б.І. Мехатроніка автомобілів: навч. посібник. - Львів: КІНПАТРІ ЛТД, 2018. 168 с.
4. Адамчук В.В., Дмитрів В.Т., Дмитрів І.В., Лаврик Ю.М. Адаптивний мікропульсатор автоматизованого доїльного апарата. Теорія та експеримент : монографія. Львів. Нац. Аграрн. Ун-т. Львів : СПОЛОМ, 2016. 152 с.
5. Вимірювальні перетворювачі (сенсори) :підручник / В.М. Ванько, Є.С. Поліщук, М.М. Дорожовець, В.О. Яцук, Ю.В. Яцук; за заг. ред. проф. Є.С. Поліщука та проф. В.М. Ванька . – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. – 584 с.
6. Дорожовець М. Опрацювання результатів вимірювань: Навч. Посібник. Львів : Вид-во Національного університету „Львівська політехніка”, 2007. 624 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).