Дослідницький семінар у галузі транспорту

Спеціальність: Транспортні технології (за видами)
Код дисципліни: 8.275.00.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Автомобільний транспорт
Лектор: Дмитрів Ігор Васильович, кандидат технічних наук, доцент
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою викладення дисципліни є формування у студентів здатності продукувати інноваційні наукові ідеї, оволодіти методологією наукової та педагогічної діяльності, вирішувати комплексні проблеми в процесі інноваційно-дослідницької та професійної діяльності, проводити оригінальні наукові дослідження у галузі транспорту на міжнародному та національному рівні. Внаслідок вивчення дисципліни здобувач вищої освіти набуде базових знань з основ висвітлення теоретичних засад науково-дослідної діяльності, та надання методичних рекомендацій щодо виконання конкретних видів наукових, навчально-дослідних, дисертаційних та інших робіт.
Завдання: ФК 1. Здобуття глибинних знань зі спеціальності, за якою аспірант проводить дослідження, зокрема, засвоєння основних концепцій, розуміння теоретичних і практичних проблем, історії розвитку та сучасного стану наукових знань за обраною спеціальністю, оволодіння термінологією з досліджуваного наукового напрямку.
Результати навчання: ЗН 1. Здатність продемонструвати глибинні знання історичних та сучасних концептуально-методолічних та методичних засад транспорту. УМ 1. Вибирати і застосовувати методологію та інструментарій наукового дослідження при здійсненні теоретичних і емпіричних досліджень у галузі транспорту. УМ 8. Вести наукову бесіду та дискусію українською і англійською мовою на належному фаховому рівні, презентувати результати наукових досліджень в усній та письмовій формі, організовувати та проводити навчальні заняття. АіВ 3. Здатність усвідомлювати та нести особисту відповідальність за одержані результати дослідження.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни: - Усі фахові дисципліни. Супутні дисципліни: - Теорія і практика наукових досліджень у галузі транспорту; - Планування експерименту й опрацювання отриманих результатів; - Системний аналіз на транспорті.
Короткий зміст навчальної програми: Метою навчальної дисципліни є висвітлення теоретичних засад методології науково-дослідної діяльності, а також конкретних рекомендацій щодо виконання окремих видів наукових, навчально-дослідних, дисертаційних та інших робіт. Передбачене вивчення наступних тем: 1. Ретроспектива розвитку автомобільного транспорту; 2. Наукова комунікація; 3. Бібліографічний апарат наукових досліджень; 4. Основи пошуку інформації в процесі наукової роботи; 5. Науково-метрична база Scopus; 6. Науково-метрична баз Web of Science; 7. Основи роботи в Google Scholar; 8. Референс-менеджери; 9. Дослідницька етика та академічна доброчесність; 10. Види наукових публікацій. Фахові видання України; 11. Вимоги до оформлення наукових праць у міжнародних наукових журналах „Філадельфійського списку”; 12. Монографії, навчальні посібники, методичні вказівки; 13. Загальна методика виконання дисертаційного дослідження; 14. Європейський стандарти вищої освіти.
Опис: 1. Ретроспектива розвитку автомобільного транспорту. 2. Наукова комунікація. 3. Бібліографічний апарат наукових досліджень. 4. Основи пошуку інформації в процесі наукової роботи. 5. Науково-метрична база Scopus. 6. Науково-метрична баз Web of Science. 7. Основи роботи в Google Scholar. 8. Референс-менеджери. 9. Дослідницька етика та академічна доброчесність. 10. Види наукових публікацій. Фахові видання України. 11. Вимоги до оформлення наукових праць у міжнародних наукових журналах „Філадельфійського списку”. 12. Монографії, навчальні посібники, методичні вказівки. 13. Загальна методика виконання дисертаційного дослідження. 14. Європейський стандарти вищої освіти.
Методи та критерії оцінювання: • поточний контроль (80%): письмові звіти з практичних робіт. підсумковий контроль (20%): тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінювання знань студентів з дисципліни "Дослідницький семінар у галузі транспорту" проводиться відповідно до робочого навчального плану у вигляді поточного та залікового контролів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Дмитрів І.В. Автомобільний транспорт. Теорія і практика наукових досліджень. Навчальний посібник. Національний університет „Львівська політехніка”. – Львів : СПОЛОМ, 2019. 316 с. 2. Дмитрів І.В. Теорія та технологія наукових досліджень: механічна інженерія : навч. Посібн. Львівський національний аграрний університет. Львів : СПОЛОМ, 2017. 212 с. 2. Дмитрів В.Т. Механіко-технологічні основи систем доїльних установок. Теорія та експеримент : монографія. Львів : СПОЛОМ, 2017. 350 с. 3. Адамчук В.В., Дмитрів В.Т., Дмитрів І.В., Лаврик Ю.М. Адаптивний мікропульсатор автоматизованого доїльного апарата. Теорія та експеримент : монографія. Львів. Нац. Аграрн. Ун-т. Львів : СПОЛОМ, 2016. 152 с. 4. Дмитрів В.Т., Адамчук В.В., Лаврик Ю.М., Дмитрів І.В. Енергоощадний пневмоелектромагнітний пульсатор автоматизованого доїльного апарата. Теорія та експеримент : монографія / В.Т. Дмитрів, В.В. Адамчук, Ю.М. Лаврик, І.В. Дмитрів. – Львів : СПОЛОМ, 2016. – 178 с. 5. Дорожовець М. Опрацювання результатів вимірювань: Навч. Посібник. Львів : Вид-во Національного університету „Львівська політехніка”, 2007. 624 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).