Педагогічна практика
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Педагогічна практика
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Подольчак Н. Ю.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Основними завданнями вивчення дисципліни “Педагогічний практикум” є:
- формування усвідомлення нової ролі вищої освіти в умовах глобалізації;
- ознайомлення з основними проблемами адаптації вищої освіти України до вимог Болонського процесу;
- засвоєння основних принципів організації навчального процесу у вищих навчальних закладах України;
- оволодіння практичними навичками та методами проведення занять;
- усвідомлення внутрішніх механізмів навчально-виховного процесу у вищому навчальному закладі;
- набуття навичок з планування та реалізації на практиці різних форм, методів, засобів навчання, враховуючи специфіку спеціальності;
- забезпечення власного педагогічного становлення здобувачів вищої освіти як викладачів;
- засвоєння теоретико-методологічних і методичних основ викладання на сучасному етапі розвитку вищої освіти;
- оволодіння організаційними формами, технологіями і методами навчання;
- розуміння ролі навчальних закладів у суспільстві, основних проблем дисциплін, що визначають конкретну область його діяльності;
- активізація навчальної діяльності студентів;
- оволодіння знаннями курсу, достатніми для аналітичної оцінки, вибору й реалізації освітньої програми, що відповідає рівню підготовленості студентів, їхнім потребам, а також вимогам суспільства.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Професійна педагогіка.
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Управління науковими проектами.
Короткий зміст навчальної програми: Загальна характеристика вищої освіти та її складових як системи і процесу
Тенденції та перспективи розвитку системи вищої освіти в Україні
Викладач і студент як основні суб’єкти процесу навчання.
Організація навчального процесу в системі підготовки фахівців
Лекція як форма організації навчання у ВНЗ
Методологічні та методичні засади проведення семінарських, практичних та лабораторних занять
Методика організації самостійної навчально- пізнавальної діяльності й індивідуальної роботи здобувачів вищої освіти у вузі
Методика організації науково-дослідної роботи та особливості організації практичної підготовки студентів у вузі
Контроль навчально- пізнавальної діяльності студентів.
Організація контрольних заходів перевірки рівня засвоєння здобувачами вищої освіти навчального матеріалу
Психолого-педагогічні аспекти здійснення виховної роботи у вищому навчальному закладі
Сучасні технології навчання у вищому навчальному закладі
Інноваційні педагогічні технології активізації навчання
Організація проблемного навчання
Інтеграція науково-дослідної роботи викладачів і студентів в умовах вищого навчального закладу.
Методи та критерії оцінювання: Контрольні роботи, усне опитування, підсумковий контроль (100%, контрольний захід, залік)
Рекомендована література: 1. Васянович Г. П. Педагогічна етика : Навч. посіб. – К. : «Академвидав», 2011. –248 с.
2. Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології : Навч. посіб. [2-е видання, доповнене] – К. : «Академвидав», 2012. – 352 с.
3. Карапузова Н. Д. Основи педагогічної ергономіки : Навч. посіб. / Н. Д. Карапузова, Є. А. Зімниця, В. М. Помогайбо. – К. : «Академвидав», 2012. – 192 с.
4. Лекції з педагогіки вищої школи : Навчальний посібник / За ред. В. І. Лозової. – 2-е вид., доп. і випр. – Харків : «ОВС», 2010. – 480 с.
5. Малихін О. В. Організація самостійної навчальної діяльності студентів вищих педагогічних навчальних закладів: теоретико-методологічний аспект : монографія / Олександр Володимирович Малихін. – Кривий Ріг : Видавничий дім, 2009. – 307 с.
6. Методика викладання у вищій школі : навчальний посібник / О. В. Малихін, І. Г. Павленко, О. О. Лаврентьєва, Г. І. Матукова. – Київ: КНТ, 2014. – 262 с.
7. Мешко Г. М. Вступ до педагогічної професії : Навч. посіб. – К. : «Академвидав», 2010. – 200 с.
8. Ортинський В. Л. Педагогіка вищої школи : Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / К. : Центр учбової літератури, 2009. – 472 с.
9. Теслюк В. М. Основи педагогічної майстерності : Навчальний посібник /В. М. Теслюк, П. Г. Лузан, Л. М. Шовкун. – К. : ДАККіМ, 2010. – 244 с.
10. . Фіцула М. М. Педагогіка вищої школи : Навч. посіб. [2-е видання, доповнене] – К. : «Академвидав», 2014. – 456 с.
Педагогічна практика
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.O.009
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Державна політика і врядування
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Педагогічна практика
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.O.010
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Публічне управління та публічна служба
Лектор: Петровський Петро Михайлович
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: В результаті проходження педагогічної практики у аспірантів формуються конструктивні, організаторські, комунікативні й дослідницькі вміння викладача закладу вищої освіти, необхідні для забезпечення провідних аспектів педагогічної діяльності: навчальної, методичної, виховної й дослідницької роботи та набуваються наступні компетентності:
загальні:
ЗК 1.3. Глибокі обґрунтовані знання методики викладання у вищій школі та здатність їх використання у навчальному процесі.
ЗК 1.5. Здатність ефективно висвітлювати, поширювати та передавати результати досліджень.
ЗК 1.8. Комунікативні навички викладання управлінської тематики та володіння майстерністю академічного письма.
фахові:
ФК 2.10. Розуміння та здатність застосовувати на практиці результати дослідницької, інноваційної діяльності.
Педагогічна майстерність викладати теоретичні та практичні положення науки публічного управління.
ПРН 3. Спілкування та здатність ефективно представляти дослідницькі ідеї в усній та письмових формах перед фаховою і не фаховою аудиторією. Розпізнавати термінологію та часто вживані вирази академічного письма, які вживаються у комунікативних ситуаціях академічного мовлення.
ПРН 8. Аналізувати поточні навчальні потреби, пов’язані з дослідженням та з розвитком загальних компетентностей; брати участь у відповідній навчальній діяльності.
ПРН 11. Успішне засвоєння знань специфіки аналізу, обробки та інтерпретації інформації в процесі інформаційно-аналітичної діяльності у професійній, науковій та науково-освітній сферах
Соціальні навички: комунікативні, ситуаційна обізнаність, лідерство, адаптивність, гнучкість, дипломатичність.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Філософія та методологія науки. Система публічного управління та адміністрування, Світовий досвід організації публічного управління та публічної служби. Методика викладання у вищій школі.
Короткий зміст навчальної програми: Відповідно до освітньо-наукової програми підготовки докторів філософії на педагогічну практику передбачено 180 годин (6 кредитів), зокрема це:
? ознайомлення з нормативними документами які регламентують освітній процес у закладах вищої освіти, кафедр та науково-педагогічних працівників (56 годин);
? підготовка навчально-методичних матеріалів до проведення аудиторних занять з навчальних дисциплін (72 годин);
? присутність на заняттях та аналіз (24 год);
? проведення аудиторних занять (24 годин);
? підготовка звітних матеріалів (4 години).
Для аспірантів/здобувачів зарахованих в аспірантуру з посад науково-педагогічних працівників, які мають педагогічний стаж, практика рішенням кафедри може бути скорочена або зовсім не проводитися (за умови надання позитивного характеристики з місця роботи).
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль здійснюється у кінці проходження практики шляхом оцінювання виконання аспірантом/здобувачем окремих компонентів: індивідуального плану проходження практики, оформлення звітної документації та захисту результатів практики на засіданні кафедри.
8. Оцінювання результатів практики: сумарна оцінка (за 100-бальною шкалою) складається з оцінок окремих компонентів:
- Виконання індивідуального плану проходження практики - до 60 балів;
- Оформлення звітної документації за практику – до 20 балів;
- Захист звіту за практику – до 20 балів.
Рекомендована література: 1. Білик В. В. Оновлення змісту освіти в умовах впровадження галузевих стандартів вищої освіти третього покоління [Електронний ресурс] / В. В. Білик // Ученые записки Крымского инженерно-педагогического университета. - 2014. - Вып. 45. - С. 77-80. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VzKipu_2014_45_17
2. Бистрова Ю.В. Інноваційні методи навчання у вищій школі України / Ю.В. Бистрова // Право та інноваційне суспільство. – 2015. - №1 (4). – С. 27-33.
3. Ізбаш С. Самоосвіта майбутніх викладачів вищої школи як андрагогічна проблема [Електронний ресурс] / С. Ізбаш, В. Черникова // Науковий вісник Мелітопольського державного педагогічного університету. Серія : Педагогіка. - 2016. - № 2. - С. 142-146. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvmdpu_2016 2 25
4. Каплінський В.В. Методика викладання у вищій школі: Навчальний посібник /В. В Каплінський. – Вінниця: ТОВ «Ніланд ЛТД», 2015 – 224 с.
5. Закон України «Про освіту». Від 5 вересня 2017 року
№ 2145-VIII . URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19
6. Закон України «Про вищу освіту». Від 1 липня 2014 року
№ 1556-VII . URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
7. Про затвердження Концепції розвитку педагогічної освіти: Наказ МОН України від 16 липня 2018 р. № 776. URL: https://mon.gov.ua/ua