Управління регіонами в Європейському Союзі
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: -
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Здатність ясно та ефективно описувати інтенсивні, глибокі й
деталізовані результати наукової роботи. Знання специфіки
процесу інституціонального розвитку публічного управління,
його основних закономірностей, тенденцій та динаміки розвитку, взаємодії із інститутами громадянського суспільства, бізнесу в сфері публічного управління.
Здатність оцінювати впливи макросередовища на
функціонування держави. Практичного використання
інструментарію громадсько-політичної участі в публічному
управлінні, ведення політичного дискурсу та здійснення
політичного впливу.
Здатність застосування європейського досвіду врядування в
публічній сфері. Здатність ідентифікувати напрями
реструктуризації бізнесу на мікрорівні в основних галузях
економіки ЄС в умовах поглиблення регіональної інтеграції.
Уміння спілкуватись діловою науковою та професійною
мовою, застосовувати різні стилі мовлення, методи і прийоми
спілкування, демонструвати широкий науковий та професійний
словниковий запас.
Здатність формулювати власні авторські висновки, пропозиції
та рекомендації.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Педагогічна практика
Короткий зміст навчальної програми: Методологія формування й реалізації регіональної економічної політики в Європейському Союзі. Перспективи поширення інтеграційного процесу в Європі. Геополітичні пріоритети та механізми оптимізації трансформаційних процесів інтеграції України. Євроатлантичний альянс та Україна: співпраця, досвід країн-членів ЄС; науково-технічне позиціонування України.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль знань (30%)
Екзаменаційна робота (70%)
Рекомендована література: DG REGIO – сайт, присвячений міжнародним справам
http://ec.europa.eu/regional_policy/international/index_en.htm
Огляд сучасної регіональної політики – «Працюючи для
регіонів»
http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/presenta/
working2008/work_en.pdf
Додаткові статистичні показники і тренди
http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docoffic/official/reports/
interim6_en.htm
Історія регіональної політики http://ec.europa.eu/regional_policy/sources/docgener/panorama/pdf/
mag26/mag26_en.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Управління регіонами в Європейському Союзі
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 8.281.00.M.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Державна політика і врядування
Лектор: Буник Микола Зиновійович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Здатність концептуалізувати, розробляти та впроваджувати результати наукового
дослідження для генерації нових знань
2. Здатність створювати та обґрунтовувати нові знання шляхом проведення
дослідження, розширювати передові напрями розвитку теорії та практики публічного
управління, публікувати результати досліджень у провідних міжнародних виданнях
3. Спілкування та здатність ефективно представляти дослідницькі ідеї в усній і
письмових формах перед фаховою та не фаховою аудиторією
4. Відповідно використовувати інформаційні технології для менеджменту базами даних,
запису та презентації матеріалу
5. Підготовка проектних пропозицій із проблем публічної сфери, що включають
планування, розподіл і моніторинг заходів із визначенням інструментів, ресурсів для
розвитку проекту, його впровадження та оцінювання
6. Застосування європейського досвіду врядування в публічній сфері
7. Демонструвати детальне розуміння використовуваних методик і технологій наукового
дослідження
8. Аналізувати поточні навчальні потреби, пов’язані з дослідженням і з розвитком
загальних компетентностей; брати участь у відповідній навчальній діяльності
9. Демонструвати систематичне сприйняття та розуміння системи знань із теорії та
практики публічного управління та здатність їх використовувати у вирішенні
непередбачених задач
10. Розробляти пропозиції (проекти) до регіональних і галузевих програм соціальноекономічного розвитку, цільових перспективних програм і комплексів заходів, спрямованих
на підвищення ефективності соціально-економічного розвитку на основі методології
системного аналізу, виходячи із ресурсного забезпечення та механізмів впровадження
державно-управлінських рішень
11. Успішне засвоєння знань специфіки аналізу, обробки та інтерпретації інформації у
процесі інформаційно-аналітичної діяльності у професійній, науковій і науково-освітній
сферах
12. Успішно захистити дисертаційне дослідження
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Світовий досвід організації публічного управління та публічної служби
Проблеми децентралізації і реформування місцевого самоврядування
Історія, сучасний стан і проблеми публічного управління в Україні
Короткий зміст навчальної програми: Регіональний та локальний розвиток Європейського Союзу.
Система класифікації територіальних одиниць ЄС.
Генеза механізмів управління регіонами на зламі тисячоліть.
Інституційне забезпечення міжрегіонального співробітництва.
Реалізація загальноєвропейських стандартів управління на локальному рівні.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами оцінювання є усний та письмовий контроль
(участь у семінарських заняттях, виконання самостійної роботи).
Підготовка та представлення на семінарському заняття доповіді (до 10 хв., обсяг друкованого тексту: до 10 с., Times New Roman 12, інтервал 1; презентації (6-10 слайдів))
Рекомендована література: Грицяк І.А. Правова та інституційна основи Європейського Союзу: підручник (з грифом МОН України) / І.А. Грицяк, В.В. Говоруха, В.Ю. Стрельцов / за заг. ред. М. Бойцуна, І. Грицяка, Я. Мудрого, О. Рудіка, Л. Прокопенка, В. Стрельцова. – Х.: Вид-во ХарРІ НАДУ «Магістр», 2009. – 620 с.
Європейський Союз у ХХІ столітті: функціонування та розвиток: монографія / кол. авт.; за аг. ред. чл.-кор. НАН України, проф. В.С.Загорського, проф. О.Я.Красівського. – Львів: ЛРІДУ НАДУ, 2016. – 632 с.
Киричук О.С. Історія Європейської інтеграції: етапи, результати та досягнення. Політичні виклики європейської інтеграції. Курс лекцій для слухачів. – Львів, 2011. – 82 с.
Інституційні основи ЄС. Курс лекцій для слухачів спеціальності «Публічне адміністрування». – Лівів, 2011. – 49 с.