Обліково-аналітичне забезпечення економічної безпеки на підприємстві

Спеціальність: Управління фінансово-економічною безпекою
Код дисципліни: 7.073.12.E.018
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: к.е.н., доц. каф. Карковська В.Я. д.е.н., проф. Сокіл О.Г.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: формування у студентів базових теоретичних знань та практичних навичок організації обліково-аналітичного забезпечення економічної безпеки підприємства, атакож оволодіння навичками аналізу причин та умов виникнення основних суспільно небезпечних явищ у діяльності підприємства.
Завдання: Основними завданнями вивчення дисципліни «Обліково-аналітичне забезпечення економічної безпеки підприємства» є навчити студентів правильно і раціонально використовувати принципи формування обліковоаналітичної інформації як підґрунтя прийняття управлінських рішень у системі економічної безпеки підприємства; забезпечити можливості набуття ними вмінь застосувати відповідні методи і прийоми бухгалтерського обліку та фінансового аналізу в процесі обліку, бюджетування та оцінювання ефективності діяльності, пов’язаної із забезпеченням стійкого та безпечного функціонування вітчизняних підприємств.
Результати навчання: розробляти механізм внутрішньої та зовнішньої взаємодії при вирішенні завдань забезпечення економічної безпеки установ, організацій, підприємств; розробляти інструкції, що регламентують всі види діяльності підрозділу економічної безпеки установ, організацій, підприємств; будувати структуру служби економічної безпеки установ, організацій, підприємств; розробляти заходи щодо усунення фінансово-економічної безпеки установ, організацій, підприємств
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: попередні навчальні дисципліни (Ризик – менеджмент. Стратегічний менеджмент); супутні і наступні навчальні дисципліни (Контролінг. Інформаційно-аналітичне забезпечення економічної безпеки)
Короткий зміст навчальної програми: Обліково-аналітичне забезпечення як складова функціонування системи економічної безпеки підприємства. Обліково-аналітична інформація як визначальний чинник у забезпеченні економічної безпеки підприємства. Обліково-аналітична діяльність у системі забезпечення економічної безпеки підприємства. Проблеми та перспективи обліково-аналітичного забезпечення економічної безпеки підприємства. Сутність, зміст та види ризиків економічної діагностики функціонування підприємств. Методологія одержання необхідної інформації для оцінки ризиків в економічній діагностиці діяльності підприємств. Оцінка ризику функціонування підприємств в невизначеному конкурентному середовищі. Оцінка ризиків управлінської діяльності підприємств.
Опис: Тема 1. Теоретико-методичні основи економічної безпеки підприємства Тема 2. Система економічної безпеки підприємства Тема 3. Обліково-аналітичне забезпечення економічної безпеки як механізм забезпечення ефективної діяльності підприємства Тема 4. Обліково-аналітична діяльність у системі обліково-аналітичного забезпечення економічної безпеки підприємства Тема 5. Обліково-аналітична інформація в системі обліковоаналітичного забезпечення економічної безпеки підприємства Тема 6. Обліково-аналітичне забезпечення економічної безпеки підприємства в умовах невизначеності та ризику його діяльності Тема 7. Звітність як інформаційна база обліково-аналітичного забезпечення економічної безпеки підприємства Тема 8. Інформаційні технології обробки даних у системі обліковоаналітичного забезпечення економічної безпеки підприємства Тема 9. Обліково-аналітичне забезпечення складових економічної безпеки підприємства Тема 10. Формування та реалізація стратегії економічної безпеки підприємства на основі обліково-аналітичного забезпечення
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль (40 %); екзаменаційний контроль (письмова компонента 60%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Підсумковий контроль знань студентів формується на підставі сумарного рейтингу, що включає рейтингові оцінки під час поточного контролю та рейтингову оцінку на екзамені (заліку).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Вуколов Э. А. Основы статистического анализа. – М.: ФОРУМ, 2008. 2. Кузьмін О.Є., Подольчак Н.Ю., Подольчак Н.І. Управління ризиками в інноваційній діяльності: Навч.-метод. Посіб. Львів, Вид-во НУ «ЛП», 2009. 3. Лук’янова В.В., Головач Т.В. Економічний ризик: Навч. пос. –К.: Академ-видав. 2007.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).