Міжнародні стандарти забезпечення економічної безпеки

Спеціальність: Управління фінансово-економічною безпекою
Код дисципліни: 7.073.12.E.019
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Познякова Олена Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення навчальної дисципліни "Міжнародні стандарти забезпечення економічної безпеки" є розкриття ключових аспектів феномену міжнародних стандартів у забезпеченні економічної безпеки як країн Європейського союзу, так і України та формування розуміння його впливу на суспільство та економіку. Ця дисципліна спрямована на надання студентам необхідних знань і навичок, які дозволять їм впливати на запобігання та боротьбу з різними аспектами економіки, що загрожують економічній безпеці, зокрема у сфері виробництва, фінансовому секторі, формуванні стандартів якості. Вивчення цієї дисципліни також сприяє формуванню економічної безпеки нації у контексті євроінтеграції та перспективи участі у міжнародному співтоваристві. Крім того, метою цієї навчальної дисципліни є підготовка студентів до вирішення практичних завдань, пов'язаних з виявленням, аналізом та запобіганням ризикам, що виникають при ігноруванні міжнародних стандартів, що забезпечують економічну безпеку. Вивчення "Міжнародних стандартів забезпечення економічної безпеки" сприяє розвитку критичного мислення, комунікативних навичок і здатності аналізувати складні ситуації в сфері економіки та правопорядку. Метою дисципліни є підготовка студентів до ролі активних громадян, які можуть сприяти підвищенню рівня економічної безпеки та зростанню добробуту суспільства у європейському та світовому вимірі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів); ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу фахові компетентності: СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани; СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість; СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; СК10. Здатність до управління організацією та її розвитком.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; РН 2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення; РН 6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; РН 10. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач; РН 13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Тіньова економіка та економічна безпека
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни " Міжнародні стандарти забезпечення економічної безпеки" передбачає оволодіння знань та практичних навичок щодо економічної безпеки, яка стала невід'ємною частиною сучасних викликів міжнародного економічного та політичного середовища. Ця дисципліна дозволить студентам розглянути основні аспекти міжнародних стандартів, які забезпечують економічну безпеку, її вплив на економічну безпеку окремих країн та регіону та методи удосконалення їх взаємодії. Студенти зможуть визначити роль та важливість економічної безпеки для стабільності суспільства та держави, а також навчитися використовувати інструменти та підходи для захисту економічної системи від негативних впливів тіньової економіки. Під час навчання студенти вивчатимуть різні аспекти міжнародних стандартів, такі як міжнародні стандарти якості, міжнародні організації та угоди, кібербезпека та протидія відмиванню грошей і фінансування тероризму.. Основною метою дисципліни є підготовка студентів до аналізу та прийняття рішень у сфері економічної безпеки та боротьби її загрозами в різних сферах життя та діяльності, включаючи бізнес, державну службу, та громадську діяльність.
Опис: Лекційні заняття Назви тем 1. Основні принципи та концепції економічної безпеки 2 Роль та функції міжнародних організацій у забезпеченні економічної безпеки 3 Торгова політика та економічна безпека 4 Фінансова стабільність та економічна безпека 5 Кібербезпека та захист інформації 6 Енергетична безпека та геополітика енергоресурсів. 7 Кризове управління та реагування на економічні кризи 8 Соціальна відповідальність бізнесу та економічна безпека 9 Міжнародні стандарти захисту власності Практичні (семінарські, лабораторні ) заняття Назви тем 1. Основні принципи та концепції економічної безпеки 2 Роль та функції міжнародних організацій у забезпеченні економічної безпеки 3 Торгова політика та економічна безпека 4 Фінансова стабільність та економічна безпека 5 Кібербезпека та захист інформації 6 Енергетична безпека та геополітика енергоресурсів. 7 Кризове управління та реагування на економічні кризи 8 Соціальна відповідальність бізнесу та економічна безпека 9 Міжнародні стандарти захисту власності
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль на практичних заняттях проводиться з метою виявлення готовності студентів до занять у таких формах: • вибіркове усне опитування перед початком занять; • фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.; • фронтальна перевірка виконання домашніх завдань; • оцінка активності студентів у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.; • захист індивідуального науково-дослідного завдання . Контрольні запитання поділяються на: • а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; • б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; • в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; • г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; • д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення (наприклад, вивчених хімічних явищ). Під час контролю знань та умінь студентів дотримуюсь таких вимог: • індивідуальний характер контролю; • своєчасність та систематичність контролю; • об’єктивність та справедливість оцінювання; • врахування вікових особливостей студентів; • обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт та відповідей; • урізноманітнення форм та видів контролю. Підсумковий контроль являє собою іспит у письмовій формі з усною компонентою відповідно до затверджених на засіданні кафедри АФМ екзаменаційних завдань, з метою оцінки знань і навиків студента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів 100 Поточний контроль (ПК) 40 Екзаменаційна оцінка (ЕО) 60 сумарна оцінка (ПК+ЕО) Практичні заняття 20 Лабораторні роботи 20 За письмову роботу 45 За усну компоненту 15 Разом 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова Baldwin, R., & Wyplosz, C. (2019). The Economics of European Integration. McGraw-Hill Education. Baylis, J., Smith, S., & Owens, P. (2017). The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations. Oxford University Press. Block, F. (2018). Capitalism: The Future of an Illusion. University of California Press. Collier, P. (2008). The Bottom Billion: Why the Poorest Countries Are Failing and What Can Be Done About It. Oxford University Press. Frieden, J. A., & Lake, D. A. (2003). International Political Economy: Perspectives on Global Power and Wealth. Routledge. North, D. C., Wallis, J. J., & Weingast, B. R. (2009). Violence and Social Orders: A Conceptual Framework for Interpreting Recorded Human History. Cambridge University Press. Rodrik, D. (2011). The Globalization Paradox: Democracy and the Future of the World Economy. W. W. Norton & Company. Stiglitz, J. E. (2002). Globalization and Its Discontents. W. W. Norton & Company. Strange, S. (1996). The Retreat of the State: The Diffusion of Power in the World Economy. Cambridge University Press. Wolf, M. (2004). Why Globalization Works. Yale University Press. Допоміжна 1.International Organization for Standardization. (2015). ISO 31000:2018 - Risk management – Guidelines. Geneva: ISO. Retrieved from https://www.iso.org/standard/65694.html 2. International Organization for Standardization. (2015). ISO 27001:2013 - Information technology – Security techniques – Information security management systems – Requirements. Geneva: ISO. Retrieved from https://www.iso.org/standard/54534.html 3. International Organization for Standardization. (2015). ISO 22301:2019 - Security and resilience – Business continuity management systems – Requirements. Geneva: ISO. Retrieved from https://www.iso.org/standard/75106.html 4. Basel Committee on Banking Supervision. (2011). Basel III: A global regulatory framework for more resilient banks and banking systems. Basel: Bank for International Settlements. Retrieved from https://www.bis.org/publ/bcbs189.htm 5. Financial Action Task Force. (2012). International Standards on Combating Money Laundering and the Financing of Terrorism & Proliferation: The FATF Recommendations. Paris: FATF/OECD. Retrieved from https://www.fatf-gafi.org/recommendations.html 6.United Nations. (2004). United Nations Convention Against Corruption. New York: United Nations. Retrieved from https://www.unodc.org/unodc/en/treaties/CAC/ 7.International Atomic Energy Agency. (2016). IAEA Safety Standards: Safety of Nuclear Power Plants: Design (SSR-2/1, Rev. 1). Vienna: IAEA. Retrieved from https://www.iaea.org/publications/8936/safety-of-nuclear-power-plants-design 8. European Union. (2016). General Data Protection Regulation (GDPR) (Regulation (EU) 2016/679). Brussels: European Union. Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj 9. World Trade Organization. (1994). Agreement on Technical Barriers to Trade (TBT Agreement). Geneva: WTO. Retrieved from https://www.wto.org/english/docs_e/legal_e/17-tbt.pdf 10. International Labour Organization. (1981). Occupational Safety and Health Convention, 1981 (No. 155). Geneva: ILO. Retrieved from https://www.ilo.org/dyn/normlex/en/f?p=NORMLEXPUB:12100:0::NO::P12100_ILO_CODE:C155
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Міжнародні стандарти забезпечення економічної безпеки (курсовий проєкт)

Спеціальність: Управління фінансово-економічною безпекою
Код дисципліни: 7.073.12.E.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Познякова Олена Ігорівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета курсового проєкту – узагальнення, поглиблення і закріплення спеціальних знань студентів у сфері управління економічною безпекою фінансового і майнового ринку, розвиток навичок здійснення аналітичної роботи, самостійного дослідження теоретичних і прикладних аспектів з певної теми, творчого використання літературних джерел і узагальнення практичного матеріалу та логічного викладення інформації.
Завдання: Виконання курсового предмету передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: ЗК1. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні; ЗК2. Здатність до спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності); ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів); ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу фахові компетентності: СК1. Здатність обирати та використовувати концепції, методи та інструментарій менеджменту, в тому числі у відповідності до визначених цілей та міжнародних стандартів; СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани; СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації; СК7. Здатність розробляти проекти, управляти ними, виявляти ініціативу та підприємливість; СК9. Здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, приймати ефективні управлінські рішення та забезпечувати їх реалізацію; СК10. Здатність до управління організацією та її розвитком.
Результати навчання: У результатівиконання курсового пректу здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: РН 1. Критично осмислювати, вибирати та використовувати необхідний науковий, методичний і аналітичний інструментарій для управління в непередбачуваних умовах; РН 2. Ідентифікувати проблеми в організації та обґрунтовувати методи їх вирішення; РН 6. Мати навички прийняття, обґрунтування та забезпечення реалізації управлінських рішень в непередбачуваних умовах, враховуючи вимоги чинного законодавства, етичні міркування та соціальну відповідальність; РН 10. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач; РН 13. Вміти планувати і здійснювати інформаційне, методичне, матеріальне, фінансове та кадрове забезпечення організації (підрозділу).
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Міжнародні стандрати забезпечення економічної безпеки
Короткий зміст навчальної програми: Виконання курсового проекту з дисципліни " Міжнародні стандарти забезпечення економічної безпеки" передбачає оволодіння знань та практичних навичок щодо економічної безпеки, яка стала невід'ємною частиною сучасних викликів міжнародного економічного та політичного середовища. Ця дисципліна дозволить студентам розглянути основні аспекти міжнародних стандартів, які забезпечують економічну безпеку, її вплив на економічну безпеку окремих країн та регіону та методи удосконалення їх взаємодії. Студенти зможуть визначити роль та важливість економічної безпеки для стабільності суспільства та держави, а також навчитися використовувати інструменти та підходи для захисту економічної системи від негативних впливів тіньової економіки. Під час навчання студенти вивчатимуть різні аспекти міжнародних стандартів, такі як міжнародні стандарти якості, міжнародні організації та угоди, кібербезпека та протидія відмиванню грошей і фінансування тероризму.. Основною метою дисципліни є підготовка студентів до аналізу та прийняття рішень у сфері економічної безпеки та боротьби її загрозами в різних сферах життя та діяльності, включаючи бізнес, державну службу, та громадську діяльність.
Опис: Приклади тем 1. Основні принципи та концепції економічної безпеки 2 Роль та функції міжнародних організацій у забезпеченні економічної безпеки 3 Торгова політика та економічна безпека 4 Фінансова стабільність та економічна безпека 5 Кібербезпека та захист інформації 6 Енергетична безпека та геополітика енергоресурсів. 7 Кризове управління та реагування на економічні кризи 8 Соціальна відповідальність бізнесу та економічна безпека 9 Міжнародні стандарти захисту власності Практичні (семінарські, лабораторні ) заняття Назви тем 1. Основні принципи та концепції економічної безпеки 2 Роль та функції міжнародних організацій у забезпеченні економічної безпеки 3 Торгова політика та економічна безпека 4 Фінансова стабільність та економічна безпека 5 Кібербезпека та захист інформації 6 Енергетична безпека та геополітика енергоресурсів. 7 Кризове управління та реагування на економічні кризи 8 Соціальна відповідальність бізнесу та економічна безпека 9 Міжнародні стандарти захисту власності
Методи та критерії оцінювання: Підсумковий контроль являє собою усний захист курсового проекту відповідно до з метою оцінки знань і навиків студента
Критерії оцінювання результатів навчання: Максимальна кількість балів 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова Baldwin, R., & Wyplosz, C. (2019). The Economics of European Integration. McGraw-Hill Education. Baylis, J., Smith, S., & Owens, P. (2017). The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations. Oxford University Press. Block, F. (2018). Capitalism: The Future of an Illusion. University of California Press. Collier, P. (2008). The Bottom Billion: Why the Poorest Countries Are Failing and What Can Be Done About It. Oxford University Press. Frieden, J. A., & Lake, D. A. (2003). International Political Economy: Perspectives on Global Power and Wealth. Routledge. North, D. C., Wallis, J. J., & Weingast, B. R. (2009). Violence and Social Orders: A Conceptual Framework for Interpreting Recorded Human History. Cambridge University Press. Rodrik, D. (2011). The Globalization Paradox: Democracy and the Future of the World Economy. W. W. Norton & Company. Stiglitz, J. E. (2002). Globalization and Its Discontents. W. W. Norton & Company. Strange, S. (1996). The Retreat of the State: The Diffusion of Power in the World Economy. Cambridge University Press. Wolf, M. (2004). Why Globalization Works. Yale University Press. Допоміжна 1.International Organization for Standardization. (2015). ISO 31000:2018 - Risk management – Guidelines. Geneva: ISO. Retrieved from https://www.iso.org/standard/65694.html 2. International Organization for Standardization. (2015). ISO 27001:2013 - Information technology – Security techniques – Information security management systems – Requirements. Geneva: ISO. Retrieved from https://www.iso.org/standard/54534.html 3. International Organization for Standardization. (2015). ISO 22301:2019 - Security and resilience – Business continuity management systems – Requirements. Geneva: ISO. Retrieved from https://www.iso.org/standard/75106.html 4. Basel Committee on Banking Supervision. (2011). Basel III: A global regulatory framework for more resilient banks and banking systems. Basel: Bank for International Settlements. Retrieved from https://www.bis.org/publ/bcbs189.htm 5. Financial Action Task Force. (2012). International Standards on Combating Money Laundering and the Financing of Terrorism & Proliferation: The FATF Recommendations. Paris: FATF/OECD. Retrieved from https://www.fatf-gafi.org/recommendations.html 6.United Nations. (2004). United Nations Convention Against Corruption. New York: United Nations. Retrieved from https://www.unodc.org/unodc/en/treaties/CAC/ 7.International Atomic Energy Agency. (2016). IAEA Safety Standards: Safety of Nuclear Power Plants: Design (SSR-2/1, Rev. 1). Vienna: IAEA. Retrieved from https://www.iaea.org/publications/8936/safety-of-nuclear-power-plants-design 8. European Union. (2016). General Data Protection Regulation (GDPR) (Regulation (EU) 2016/679). Brussels: European Union. Retrieved from https://eur-lex.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj 9. World Trade Organization. (1994). Agreement on Technical Barriers to Trade (TBT Agreement). Geneva: WTO. Retrieved from https://www.wto.org/english/docs_e/legal_e/17-tbt.pdf 10. International Labour Organization. (1981). Occupational Safety and Health Convention, 1981 (No. 155). Geneva: ILO. Retrieved from https://www.ilo.org/dyn/normlex/en/f?p=NORMLEXPUB:12100:0::NO::P12100_ILO_CODE:C155
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).