Управління командою проєкту
Спеціальність: Управління проектами
Код дисципліни: 7.073.13.O.004
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Управління проєктами
Лектор: Старший викладач Когут Ірина Василівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
ЗК4. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети;
ЗК5. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів);
ЗК6. Здатність генерувати нові ідеї (креативність);
ЗК7. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
фахові компетентності:
СК2. Здатність встановлювати цінності, бачення, місію, цілі та критерії, за якими організація визначає подальші напрями розвитку, розробляти і реалізовувати відповідні стратегії та плани;
СК3. Здатність до саморозвитку, навчання впродовж життя та ефективного самоменеджменту;
СК4. Здатність до ефективного використання та розвитку ресурсів організації;
СК6. Здатність формувати лідерські якості та демонструвати їх в процесі управління людьми;
СК8. Здатність використовувати психологічні технології роботи з персоналом.
ФКС 1.3. Здатність організувати процеси комунікації та використовувати сучасні інструменти фасилітації, коучингу для роботи з стейкхолдерами та командами проекту
Результати навчання: • У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПРН 10. Демонструвати лідерські навички та вміння працювати у команді, взаємодіяти з людьми, впливати на їх поведінку для вирішення професійних задач;
ПРН 11. Забезпечувати особистий професійний розвиток та планування власного часу.
ПРН 12. Вміти делегувати повноваження та керівництво організацією (підрозділом);
ПРН 1.3. Вміти налагоджувати, розвивати та узгоджувати взаємодію зі стейкхолдерами у процесі проектної діяльності
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: супутні навчальні дисципліни:
– Планування проектів та програм;
– Управління проектами
Короткий зміст навчальної програми: Ефективне управління командою проекту – це основа управління проектом. Зазвичай інвестори розглядають команду проекту, як головний чинник його успішної реалізації. Система управління командою проекту включає методи, процедури, програми управління процесами, пов'язаними з людськими ресурсами, і забезпечує їх постійне вдосконалення.
Основу концепції управління командою проекту в даний час складають зростаюча роль особистості працівника, знання його мотиваційних установок, вміння їх формувати і направляти у відповідності із завданнями, що стоять перед організаційною структурою управління проектом.
Опис: 1. Учасники та зацікавлені сторони проекту. Стратегії успішного керування зацікавленими сторонами проекту.
2. Особистість у проектному оточенні.
3. Команда проекту та особливості її формування. Основні стадії життєвого циклу команди проекту.
4. Формування структури проектної команди. Основні моделі організаційних структур.
5. Склад команди проекту та вимоги до учасників. Матриця відповідальності.
6. Ефективні проектні команди. Динамічне лідерство та ролі в проектній команді.
7. Мотивація команди проекту.
8. Конфлікти. Управління конфліктами в команді проекту.
9. Команда офісу управління проектами
Методи та критерії оцінювання: – письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування. Контрольна робота теоретичний блок. Контрольна робота практичний блок. (30%)
– письмова екзаменаційна робота, усна компонента (70%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання завдань в межах лабораторних занять здобувачами освіти оцінюється у 30 балів. Виконання екзаменаційного контролю здобувачами освіти оцінюється у 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Когут І. В. Управління командою проекту: навчальний посібник / І. В. Когут, П. Г. Ільчук, А. І. Якимів. – Львів: ФОП Піча С.В., "Новий світ - 2000", 2021. – 154 c.
2. Морозов В. В. Формування, управління та розвиток команди проекту (поведінкової компетенції): навч.посібн. / Морозов В.В., Чередніченко А.М., Шпильова Т. І.; за ред. В.В. Морозова. – К.: «Таксон», 2019. – 464 с. (Ун-т економіки та права «КРОК»).
3. Ковальчук Г. Р. Менеджмент конфліктів у діяльності машинобудівних підприємств / Н.Ю. Подольчак, Г.Р. Ковальчук. - Видавництво Львівської політехніки, 2018. – 192 c.
4. Кулініч І. О. Психологія управління: підручник / Кулінич І. О. – К.: Знання, 2019. – 415 с.
5. Кліффорд Ф - Грей, Ерік У. Ларсон Управління проектами: Практичне керівництво/ Пер. з англ — М: Видавництво «Справа і Сервіс», 2019. — 528 с
6. Виноградова О. В., Євтушенко Н.О. Групова динаміка та комунікації. Навчальний посібник. Київ: ДУТ, 2018. 223 с.
7. Калюжна Ю. В., Захарова К. В. Факторний аналіз формування позитивного соціально-психологічного клімату колективу. Проблеми системного підходу в економіці. 2019. Вип. 3(2). С. 108-112.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Управління командою проєкту (курсовий проєкт)
Спеціальність: Управління проектами
Код дисципліни: 7.073.13.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Управління проєктами
Лектор: Старший викладач Когут Ірина Василівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК 3. Здатність застосовувати одержані знання у реальних практичних ситуаціях у сфері менеджменту;
ЗК 4. Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями;
ЗК 6. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу;
ЗК 10. Здатність приймати обґрунтовані рішення у сфері менеджменту;
ЗК 12. Здатність мотивувати людей та рухатися до спільної мети;
ЗК 13. Здатність розробляти проекти та управляти проектами і програмами;
ФК 2. Поглиблені знання та розуміння теоретико-прикладної бази широкого спектру різновидів менеджменту;
ФК 3. Поглиблені знання теоретико-прикладних засад формування і розвитку ділової кар’єри у сфері менеджменту;
ФК 5. Поглиблені знання нормативно-правової бази функціонування організацій різних форм власності і видів діяльності та управління ними;
ФК 6. Уміння ідентифікувати, аналізувати та оцінювати вплив факторів внутрішнього та зовнішнього середовища на діяльність організації;
ФК 8. Уміння реалізовувати конкретні види управління на засадах виконання загальних функцій менеджменту, формування методів менеджменту, розроблення управлінських рішень, здійснення керівництва;
ФК 10. Здатність ініціювати, розробляти та управляти проектами розвитку організацій на засадах міжособистісної взаємодії та лідерства;
ФК 11. Здатність обирати та практично застосовувати широкий спектр інструментів у різних функціональних сферах менеджменту;
ФК 12. Уміння продемонструвати знання тенденцій науково-технічного прогресу та використовувати його результати у професійній діяльності у сфері менеджменту;
ФК 13. Здатність обирати та практично застосовувати сучасне програмно-технічне та інформаційно-комунікаційне забезпечення у сфері менеджменту.
ФКС 1. Поглиблені знання сучасної теоретико-методологічної та методико-прикладної бази управління проектами і програмами;
ФКС 2. Поглиблені знання вітчизняного і міжнародного нормативно-правового забезпечення проектної діяльності;
ФКС 4. Поглиблені знання і розуміння широкого спектру операцій, форм та видів проектної діяльності та взаємодії суб’єктів господарювання у бізнес-середовищі;
ФКС 9. Здатність використовувати сучасне програмне та інформаційно-комунікаційне забезпечення у сфері управління проектною діяльністю;
ФКС 11. Здатність забезпечувати інформаційно-документальний супровід проектної діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН1 (ЗН 1 Здатність продемонструвати поглиблені знання фундаментальних засад та сучасних тенденцій розвитку стратегічного, проектного, фінансового менеджменту)
РН2 (ЗН 2 Здатність продемонструвати поглиблені знання у сфері формування та розвитку ділової кар’єри та професійної етики.
РН2 (ЗН3 здатність продемонструвати знання та розуміння сучасних проблем розвитку суспільства)
РН3 (ЗН 6 Здатність продемонструвати знання та розуміння параметрів і факторів впливу на розвиток організацій, уміння досліджувати бізнес-середовище, здійснювати порівняльно-аналітичний моніторинг конкурентів і постачальників, діагностувати та встановлювати напрями підвищення конкурентоспроможності організації)
РН3 (ЗН 8 Здатність продемонструвати поглиблені знання сучасних методів обґрунтування проектних рішень на підставі формування та порівняння проектних альтернатив в умовах ризику, зумовленого невизначеністю бізнес-середовища та конфліктністю інтересів стейкхолдерів;
РН5 (ЗН 9 Розуміння ризиків проектної діяльності, стилів лідерства і керівництва проектами і програмами, можливостей розв’язання конфліктів у команді проекту)
РН5 (ЗН 9 Розуміння ризиків проектної діяльності, стилів лідерства і керівництва проектами і програмами, можливостей розв’язання конфліктів у команді проекту)
РН7 (УМ 2 Налагоджувати, розвивати та узгоджувати взаємодію зі стейкхолдерами (партнерами, споживачами, органами державної влади і місцевого самоврядування, замовниками, постачальниками, фінансово-кредитними, транспортними, логістичними, страховими, юридичними організаціями тощо) у процесі проектної діяльності)
РН8 (УМ 3 Застосовувати програмні засоби та інформаційні технології при виконанні проектів і програм)
РН9 (УМ 4 Здійснювати інформаційно-документальний супровід у процесі виконання проектів і програм)
РН10 (УМ 7 планувати, організовувати, контролювати, коригувати виконання проекту, програми та мотивувати команду проекту.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: супутні навчальні дисципліни:
Проектний менеджмент
Управління комунікаціями проекту
Короткий зміст навчальної програми: Основу концепції управління командою проекту в даний час складають зростаюча роль особистості працівника, знання його мотиваційних установок, вміння їх формувати і направляти у відповідності із завданнями, що стоять перед організаційною структурою управління проектом.
Опис: міст курсового проекту:
Розділ 1. Концепція проекту.
Розділ 2. Аналіз зацікавлених сторін проекту.
Роділ 3. Опис основних стадій розвитку проектної команди.
Роділ 4. Формування організаційної структури команди проекту. Обгрунтування її доцільності.
Розділ 5. Склад проектної команди. Опис функціональних обов’язків.
Розділ 6. Побудова матриці відповідальності.
Розділ 7. Вибір методів відбору персоналу команди проекту.
Розділ 8. Розробка системи мотивації команди проекту.
Розділ 9. Розробка внутрішньокопоративної культури команди проекту.
Розділ 10. Прогнозування можливих конфліктів у команді проекту та методи їх вирішення.
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування в студентів. Захист курсового проекту.
Під час дистанційної роботи (у тому числі за умов карантину) передбачається співбесіда зі студентами під час проведення відеоконференцій. Консультування проводяться в аудиторії або (у випадку дистанційного навчання) на домашньому комп’ютері. Курсовий проект пересилаються до ВНС, або на електронну пошту викладача через канал зв’язку @lpnu.ua. Дистанційні заняття проводяться на платформах MS Teams та ZOOM.
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання завдань в межах курсового проекту здобувачами освіти оцінюється у 70 балів.
Критерії оцінювання результатів виконання залікового контролю:
- оцінку 60-70 балів отримує здобувач освіти, котрий правильно та повністю виконав усі завдання КП, дав правильно та вичерпно відповіді на усі додаткові запитання викладача як в межах завдань, поставлених у даному КП. Допускаються незначні похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача, які в цілому не ставлять під сумнів високий рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною.
- оцінку 40-59 балів отримує здобувач освіти, котрий повністю виконав усі завдання КП, однак допустив незначні помилки у ході виконання контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача стосовно їх виконання як в межах завдань, поставлених у контролю так і в межах усіх тем дисципліни. Допускаються похибки у відповідях здобувача освіти на запитання викладача чи виконанні контролю, які можуть призвести до помилкового підсумкового результату виконання окремих завдань або ставлять під сумнів належний рівень знань здобувачем освіти усіх тем дисципліни дисципліною «Управління командою проекту»
- оцінку 1-39 балів отримує здобувач освіти, котрий не повністю виконав усі завдання екзаменаційного контролю, допустив значні помилки у ході виконання контролю або у відповідях на додаткові запитання викладача як в межах завдань, так і в межах усіх тем дисципліни.
- оцінку 0 балів отримує здобувач освіти, котрий не виконав усі завдання КП контролю, допустив значні помилки.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бушуєв С. Д. Управління проектами: Основи професійних знань та система оцінки компетентності проектних менеджерів / С. Д. Бушуєв, Н.С.Бушуєва (National Competence Baseline, NCB UA Version 3.0). — К.: ІРІДІУМ, 2018. — 208 с.
2. Морозов В. В. Формування, управління та розвиток команди проекту (поведінкової компетенції): навч.посібн. / Морозов В.В., Чередніченко А.М., Шпильова Т. І.; за ред. В.В. Морозова. – К.: «Таксон», 2019. – 464 с. (Ун-т економіки та права «КРОК»).
3. Ковальчук Г. Р. Менеджмент конфліктів у діяльності машинобудівних підприємств / Н.Ю. Подольчак, Г.Р. Ковальчук. - Видавництво Львівської політехніки, 2006. – 192 c.
4. Кулініч І. О. Психологія управління: підручник / Кулінич І. О. – К.: Знання, 2018. – 415 с.
5. Мазур И.И., Шапиро В.Д., Ольдерогге Н.Г. Управление проектами М.: Омега-Л, 2018. - 574 с.
6. Когут І.В., Ільчук П.Г., Якимів А.І. УПРАВЛІННЯ КОМАНДОЮ ПРОЕКТУ: навчальний посібник / І.В.Когут, П.Г.Ільчук, А.І.Якимів. – Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2021. – 154 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).