Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.042
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Архітектурне проектування
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.045
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: д.арх., проф. Віктор Проскуряков
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати творчі завдання дослідницького та/або інноваційного характеру в архітектури та містобудуванні.
загальні компетентності:
ЗК 01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК 02. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК 04.Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК 06.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК 07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК 08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
фахові компетентності:
СК 01. Здатність інтегрувати знання та розв’язувати складні задачі архітектури та містобудування у широких або мультидисциплінарних контекстах.
СК 02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
СК 03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.
СК 05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування.
СК 06. Здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування.
СК 07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування.
СК 08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування.
СК 09. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
СК 10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
РН 01. Мати спеціалізовані концептуальні знання, що включають сучасні наукові здобутки у сфері архітектури та містобудування і є основою для оригінального мислення та проведення досліджень.
РН 02. Мати спеціалізовані уміння/навички розв’язання проблем, необхідні для проведення досліджень та/або провадження інноваційної діяльності у сфері архітектури та містобудування з метою розвитку нових знань та процедур.
РН 04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності.
РН 05. Знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, в проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування.
РН 06. Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища.
РН 07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів.
РН 08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців.
РН 13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні.
РН 14. Здійснювати авторський нагляд за реалізацією проєктів у сфері архітектури та містобудування.
РН 15. Аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід щодо проєктування об’єктів архітектури та містобудування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Сучасні архітектурні теорії та доктрини, Архітектурне проектування;
Супутні і наступні навчальні дисципліни: Курсовий проект за темою магістерської кваліфікаційної роботи, Виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи передбачає поглиблення та розширення теоретичних знань та практичних навичок, отриманих впродовж навчання на першому (бакалаврському) та другому (магістерському) рівнях, роботу в умовах реального проектного виробництва, набуття практичних навичок і початкового досвіду роботи на посаді архітектора в проектній організації, освоєння сучасних методів і прийомів при розробці проектної та кошторисної документації із застосуванням інформаційних технологій. Студент має зібрати теоретичні і практичні відомості за темою магістерського дослідження, узагальнити інформацію та сформулювати висновки щодо її застосування у подальшій роботі. Під час практики студенти засвоюють сучасні форми та методи роботи у проектних організаціях та архітектурних відділах органів державного управління, набувають практичних навичок і досвіду укладання угод та ведення переговорів із замовником, розробки архітектурно-будівельної документації; збирають практичний матеріал для кваліфікаційної магістерської роботи.
Опис: Проведення організаційної зустрічі. Онайомлення з загальними функціональними обов'язками, правилами техніки безпеки на підприємстві та на конкретному робочому місці. Інструктаж про порядок проходження практики та з техніки безпеки і попередження нещасних випадків. Ознайомлення із режимом роботи, формою організації праці і правилами внутрішнього розпорядку, структурними підрозділами підприємства, штатним розкладом. Вивчення прав і обов'язків співробітника; вивчення посадових інструкцій. Узгодження цілей і завдань практики. Робота в підрозділах підприємства. Студенти працюють на підприємстві на посаді техніка-архітектора, проводять збір матеріалів за темою магістерського дослідження, виконують завдання практики. Підведення підсумків практики. Оформлення матеріалів, зібраних під час практики. Представлення керівнику практики письмового звіту, захист звіту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль здійснюється протягом всього періоду практики. До захисту звіту і отримання заліку студент допускається при умові виконання завдання у повному об’ємі, при наявності відгуку керівника практики з боку підприємства. Підсумковий контроль передбачає виконання індивідуального завдання, захист звіту, які необхідно подати на кафедру не пізніше, ніж через тиждень після закінчення практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальне завдання: відповідність темі дослідження; повнота даних; якість оформлення графічних матеріалів. Звіт з практики: повнота звіту; якість оформлення звіту; якість доповіді.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.ДБН В. 2.2-9-2018. Громадські будівлі та споруди. Основні положення. К.: Мінрегіонбуд України, 2018. 84 с.
2. Білоконь Ю.М., Фомін І.О. Наука і творчість в архітектурі. К.: Логос, 2006. 208 с.
3. Бойко Х.С. Типи будинків та архітектурні конструкції: Навчальний посібник. Л.: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 204 с.
4. Куцевич В.В. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c.
5. Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Л.: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с.
6. Михайленко В., Яковлєв М. Основи композиції (геометричні аспекти художнього формотворення). – К.: Каравелла, 2004. 304с.
7. Нойферт Е. Будівельне проектування. Д.: «Книжкова літера», 2016. 624 с.
8. Панченко, Т. Ф. Ландшафтно-рекреаційне планування природно-заповідних територій, монографія, Київ: Логос, 2015. 170 c.
9. Проскуряков В. Комплекс завдань та методичні вказівки до курсових проектів з дизайну архітектурного середовища громадських будівель і споруд для студентів Інституту архітектури ІІІ-V курсів: методичні вказівки. Л.: НУ «Львівська політехніка», 2009. 144с.
10. Черкес Б.С., Лінда С.М. Архітектура сучасності: остання третина ХХ – початок ХХІ століть: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. 384 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.046
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Містобудування
Лектор: доц., д. арх., професор кафедри МБ Юлія Володимирівна Ідак
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Основне завдання практики за темою магістерської кваліфікаційної роботи - сформувати у здобувачів вищої освіти програмних результатів навчання, а саме застосовувати набуті знання і розуміння предметної області та сфері професійної діяльності у практичних ситуаціях.
Завдання практики визначаються кафедрою, керівником практики, відображаються в календарному плані її виконання:
• ознайомлення студентів зі структурою і проблематикою науково-практичної роботи бази практики та її основними результатами;
• підготовка студентів до самостійного виконання професійних обов’язків на посаді архітектора, організації та здійснення власних наукових досліджень і розробок за спеціальністю;
• самостійна робота – збір, вивчення та узагальнення інформації з літературних джерел, пов’язаних з тематикою магістерської роботи
Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати таких компетентностей:
Інтегральної:
ІК. Здатність розв'язувати задачі та/або інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування.
Загальних:
ЗК02. Здатність спілкуватися державною мовою як усно так і письмово.
ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ФК09. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними та непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Результати навчання: У результаті проходження практики здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР01. Вільне спілкування з професійних питань державною мовою як усно так і письмово.
РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців.
РН10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово.
РН14. Розуміти порядок здійснення авторського нагляду за реалізацією проєктів у сфері архітектури та містобудування.
УМ09. Опираючись на чинне законодавство та вимоги до документації, користуючись нормами, технічними умовами, кошторисними довідниками:
- Оформляти замовлення на проектування;
- Комплектувати вихідні умови;
- Складати завдання на проектування;
- Складати кошторис на проектування;
- Складати договір із замовником.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Курсовий проект за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Короткий зміст навчальної програми: Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи – є завершальним етапом навчання на освітньо-професійному рівні – «магістр», який передує виконанню студентами кваліфікаційних робіт і передбачає збір матеріалів для виконання кваліфікаційних робіт, а також узагальнення й удосконалення здобутих студентами знань, практичних умінь і навичок, оволодіння професійним досвідом з метою їх підготовки до самостійної трудової діяльності.
Практика проводиться з відривом від теоретичного навчання на базах практики, науково-технічне оснащення яких спроможне забезпечити сучасні вимоги до підготовки фахівців відповідного освітнього рівня, а також умови їх подальшого професійного росту та кар’єри. Мета практики полягає у сприянні адаптації молодих фахівців до реальної професійної діяльності, опанування сучасних методів архітектурного проектування та інтеграції різноманітних знань у конкретні архітектурні концепції. Графічне опрацювання проектних концепцій у виробничій практиці відбуватиметься в таких програмах на вибір: MicrosoftWord, AutoCad, ArchiCad, PhotoShop, Lumion, Artlantis, 3DSMax.
Опис: Керівник від бази практики зобов’язаний:
- розподілити студентів за місцями проходження практики, враховуючи пропозиції студентів та замовлення від підприємств.
- у тісному контакті з керівником практики від кафедри організувати й контролювати виконання студентами індивідуальної програми і графіка проходження практики;
- забезпечувати проведення обов’язкового інструктажу з охорони праці (загального та на робочому місці), ознайомити студентів із правилами внутрішнього трудового розпорядку;
- забезпечувати облік виходів на роботу студентів-практикантів; про всі порушення трудової дисципліни, внутрішнього розпорядку повідомляти керівника практики від кафедри або безпосереднього завідувача кафедри;
- систематично контролювати виконання календарного плану на основі поточного аналізу виконаних завдань практики, оперативного вирішення поточних питань;
- перевірити звіти студентів про проходження практики і вирішити питання про допуск до захисту;
- після закінчення практики прийняти залік у складі комісії.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль здійснюється протягом усього періоду практики. До захисту звіту і отримання заліку студент допускається при умові виконання завдання у повному обсязі, при наявності відгуку керівника практики з боку підприємства.
Підсумковий контроль передбачає виконання індивідуального завдання, захист звіту, які необхідно подати на кафедру не пізніше, ніж через тиждень після закінчення практики.
Критерії оцінювання результатів навчання: 100 бальна система
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література:
Петришин, Г. П., Посацький, Б. С., Ідак, Ю. В., ред., 2021. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування. Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки.
Петришин, Г. П., Посацький, Б. С., Ідак, Ю. В., ред., 2022. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста. Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки.
Петришин, Г. П., ред., 2006. Історичні архітектурно-містобудівні комплекси: наукові методи дослідження: навч. посіб. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом «Архітектура». Львів: Видавництво Національного ун-ту «Львівська політехніка».
Ідак, Ю. В. та Бойко Х. С., 2013. Студентська наукова робота: метод. вказівки для підгот., виконання наук. роботи та участі у СНТК для студентів баз. напряму «Архітектура», «Мистецтво», «Реставрація творів мистецтв» усіх спец. Ін-ту архітектури. Львів : Видавництво Львівської політехніки.
Curdes, G., 2015. Spatial organisation of towns at the level of the smallest urban unit.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.043
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Практика за темою магістерської кваліфікаційної роботи
Спеціальність: Архітектура та містобудування (освітньо-наукова програма)
Код дисципліни: 7.191.00.O.044
Кількість кредитів: 10.50
Кафедра: Архітектура та реставрація
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна