Елементи та матеріали інтер'єру
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.001
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: доц., к.арх. Пекарчук О.П.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК05. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ЗК06.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності)
фахові компетентності:
СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.
СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування, проектуванні та дизайні інтер’єру
СК06. Здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування.
СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування.
СК08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування.
СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування, проектуванні інтер’єру будівель.
Результати навчання: РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності.
РН05. Знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, у проєктах інтер’єрів, проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування
РН06. Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища, екстер’єру та інтер’єру будівель
РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів.
РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців.
РН12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів.
РН13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Проектування інтер`єру житлових і громадських будівель
Супутні та наступні: Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні. Архітектурне проектування
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни дозволяє легко оволодіти основними тенденціями в дизайні інтер’єрів та допоможе у виборі оздоблювальних матеріалів та створити унікальні елементи для інтер’єру. Викладено основні поняття та методи декорування внутрішніх поверхонь стін, підлоги, стелі: сучасні матеріали для оздоблення та декорування стінових поверхонь інтер’єру; сучасні матеріали та способи облаштування підлог і стель; сучасні способи облаштування освітлення в конструкціях; декоративні матеріали в інтер’єрі. Значну увагу приділено ознайомленню із світовими тенденціями дизайну та оздоблення інтер’єрів.
Дотримано певної схеми викладення матеріалу, яка дає змогу побудувати вивчення предмету за зростанням складності. Усі твердження супроводжено ілюстративними прикладами. Практичні завдання дозволяють глибше зрозуміти обґрунтування чи надати уявлення про практичне застосування матеріалів для різних поверхонь. Це суттєво сприятиме поліпшенню організації самостійної роботи студентів. Поєднано чіткість висвітлення матеріалу з різноманіттям застосувань. З одного боку, докладно подано безліч оздоблювальних матеріалів - від класичних (фарба, шпалери, керамічна плитка) до сучасних екологічно безпечних та ексклюзивних матеріалів (3D панелі, скляні підлоги, койр тощо). Це робить дисципліну привабливою для практичних застосувань і хорошою базою для виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Опис: Проектування санітарно-гігієнічних приміщень, розташування та типи. Види, матеріали, застосування сантехнічних приладів. Інженерні комунікації.
Сучасні матеріали оздоблення та декорування стін. Фарби і декоративні методи їх нанесення. Шпалери. Декоративні штукатурки. Керамічна плитка. Камінь. Дерево. Бетон. Скло. Акустичні панелі. Ексклюзивні матеріали.
Сучасні матеріали для облаштування підлог. Килимові покриття. Лінолеум. Підлоги з дерева. Ламіноване покриття. Керамічна плитка. Натуральний камінь. Штучний камінь. Наливні підлоги. Вінілова плитка. Підлоги зі скла. Покриття для спортивних підлог
Сучасні матеріали та способи облаштування стель. Кесонні стелі. Касетонні стелі. Стелі з гіпсокартонних конструкцій. Підвісні модульні стелі. Підвісні рейкові стелі. Натяжні стелі. Скляні стелі
Декоративно-художнє оздоблення інтер'єрів. Аксесуари в інтер'єрі. Повторне використання матеріалів в інтер'єрах громадських закладів.
Акваріуми і водойми в інтер'єрі. Призначення акваріумів та їх класифікація. Конструкція та склад обладнання акваріумів. Розміщення акваріумів в інтер'єрі. Оформлення акваріумів. Призначення та компоненти водойм.
Проектування спа-басейнів та саун. Класифікація, обладнання басейнів. Облаштування інтер’єрів басейнів. Класифікація саун, обладнання та матеріали декору приміщень сауни.
Проектування, типи зимових садів. Конструкції та матеріали для зимових садів. Комунікаційне обладнання, особливості проектування Ліфти. Ескалатори. Проєктування сходів. Методи розрахунку сходів. Огородження сходів.
Меблі в інтер'єрі. Види і класифікації меблів, конструктивні схеми. Функціональні основи проектування меблів. Використання м’яких меблів в інтер’єрі.
Елементи формування інтер’єрного простору: перегородки, вікна, двері. Проектування, типи перегородок. Проектування дверних і віконних отворів. Варіанти дизайну вікон.
Каміни в інтер’єрі. Історія розвитку та використання опалювальних систем у дизайні інтер’єру. Взаємодія художнього стилю, форми та функції. Типи камінів. Камінні аксесуари. Матеріали для проектування та обличкування камінів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення вибіркового усного опитування на лекціях і практичних заняттях, перевірка індивідуальних завдань, оцінювання презентації-виступу студента, участі у дискусії. Оцінка є сумою набраних студентом балів за поточну роботу протягом семестру. Підсумковий контроль: тести у ВНС НУЛП.
Критерії оцінювання результатів навчання: Завдання 1 Проект санвузла: ергономічне розташування та компоновка приладів;
дизайнерське вирішення інтер’єру; графічне оформлення.
Завдання 2: Презентація: повнота та наочність демонстрації результатів; обґрунтування прийнятих рішень.
Завдання 3: Проект інтер’єру: відповідність дизайн-ідеї ергономічним засадам дизайну; дизайнерське вирішення інтер’єру; дизайн-ідея елементу; графічне оформлення дизайн-проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Проектування інтер’єрів громадських будівель: Методичні вказівки . Укл.: Л.С.Грицюк, О.П.Пекарчук. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2009. – 44с.
2.Проектування санітарно-гігієнічних приміщень для житлових і громадських будівель: Методичні вказівки. Укл.: Л.С.Грицюк, О.П.Пекарчук. – Львів: Видавництво НУ«Львівська політехніка», 2013. – 52 с.
3.Проектування сходів: метод. Вказівки, уклад.: Л.С.Грицюк, О.П.Пекарчук. – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2012. – 44 с.
4.Проектування зимових садів: метод. Вказівки, уклад.: Л.С.Грицюк, О.П.Пекарчук. – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2014. – 32 с.
5.Проектування СПА-басейнів та саун: метод. вказівки. Уклад.: Л.С.Грицюк, О.П.Пекарчук. – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. – 40 с.
6.Сучасні оздоблювальні матеріали та аксесуари в інтер’єрі: метод. вказівки до самост. робіт. Уклад.: Л.С.Грицюк, О.П.Пекарчук. – Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2016. – 24 с.
7.Сучасні оздоблювальні матеріали в інтер'єрі житла: методичні вказівки. Укл. О.П.Пекарчук. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 51 с.
8.Грицюк Л.С., Пекарчук О.П. Інтер'єр. – Ч.2: Альбом-посібник до лекційних курсів – Львів. : Вид-во Львів. політехніки, 2011. – 74 с.
9.Даниленко В. Я. Дизайн. Підручник. – Харків: ХДАДМ, 2003. – 320 с. – 664 іл.
10.Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с.
11.Лінда С.М., Моркляник О.І. Типологія громадських будівель і споруд: Підручник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2015. 348 с.
12.Архітектура інтер'єру: 20+ : альбом реалізованих проектів інтер'єрів випускників НУЛП Ред. Л.Грицюк, В.Черняєва, В.Баб'як. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 109 с.
13.Проектування закладів харчування: навч. посіб. / Грицюк Л.С. та ін.: Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2012с. 184 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Елементи та матеріали інтер'єру
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.002
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.арх., доц. Леся ГРИЦЮК
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК01. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу.
ЗК02. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК05. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ЗК06.Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності)
Фахові компетентності:
СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.
СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування, проектуванні та дизайні інтер’єру
СК06. Здатність аналізувати міжнародний та вітчизняний досвід, збирати, накопичувати і використовувати інформацію, необхідну для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру у сфері архітектури та містобудування.
СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування.
СК08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування.
СК10. Здатність генерувати нові ідеї та розробляти інноваційні рішення у сфері архітектури та містобудування, проектуванні інтер’єру будівель.
Результати навчання: РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності.
РН05. Знати, розуміти та оцінювати характеристики сучасних будівельних матеріалів, виробів і технологій, враховувати їх особливості при розробці інноваційних проєктних рішень будівель і споруд, у проєктах інтер’єрів, проєктах благоустрою міських і ландшафтних територій, при реконструкції та реставрації пам’яток архітектури і містобудування.
РН06. Забезпечувати гармонізацію об’єктів архітектури і предметного середовища, зокрема із застосуванням принципів і методів теорії дизайну архітектурного середовища, екстер’єру та інтер’єру будівель
РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів.
РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців.
РН12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів.
РН13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре-реквізити:
Архітектурне проектування інтер`єру
Ко-реквізити:
Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні
Архітектурне проектування
Короткий зміст навчальної програми: Зміст дисципліни «Елементи та матеріали інтер'єру», який пропонується до уваги здобувачів другого рівня вищої освіти – магістра спеціальності «Архітектура та містобудування», дозволяє легко оволодіти основними тенденціями в дизайні інтер’єрів та допоможе у виборі оздоблювальних матеріалів та створити унікальні елементи для інтер’єру. Дисципліна призначена для підготовки сучасного висококваліфікованого фахівця в галузі архітектури та дизайну.
У дисципліні в логічній послідовності викладено основні поняття та методи декорування внутрішніх поверхонь стін, підлоги, стелі: сучасні матеріали для оздоблення та декорування стінових поверхонь інтер’єру; сучасні матеріали та способи облаштування підлог і стель; сучасні способи облаштування освітлення в конструкціях; декоративні матеріали в інтер’єрі. Значну увагу приділено ознайомленню із світовими тенденціями дизайну та оздоблення інтер’єрів.
Опис: У змісті лекцій послідовно розкрито базові теми дисципліни. Усі розділи логічно взаємопов’язані. Багато питань із розглянутих у дисципліні недостатньо висвітлено в сучасній навчальній літературі. Зокрема, це стосується нових технологій та оздоблювальних матеріалів. Значну увагу приділено термінологічній базі дисципліни. Дотримано певної схеми викладення матеріалу, яка дає змогу побудувати вивчення предмету за зростанням складності. Усі твердження супроводжено ілюстративними прикладами. Практичні завдання дозволяють глибше зрозуміти обґрунтування чи надати уявлення про практичне застосування матеріалів для різних поверхонь. Це суттєво сприятиме поліпшенню організації самостійної роботи студентів. Поєднано чіткість висвітлення матеріалу з різноманіттям застосувань. З одного боку, докладно подано безліч оздоблювальних матеріалів - від класичних (фарба, шпалери, керамічна плитка) до сучасних екологічно безпечних та ексклюзивних матеріалів (3D панелі, скляні підлоги, койр тощо). Це робить дисципліну привабливою для практичних застосувань і хорошою базою для виконання магістерської кваліфікаційної роботи.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення вибіркового усного опитування на лекціях і практичних заняттях, перевірка індивідуальних завдань, оцінювання презентації-виступу студента, участі у дискусії. Оцінка є сумою набраних студентом балів за поточну роботу протягом семестру. Підсумковий контроль: тести у ВНС НУЛП.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль
Завдання 1: Проект тераси – max 30 балів
Завдання 2: Презентація – max 20 балів
Завдання 3: Проект меблевого елементу – max 30 балів
Підсумковий контроль
підсумковий тест – max 20 балів
Разом за дисципліну 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Проектування інтер’єрів громадських будівель: Методичні вказівки до виконання графічної роботи та курсового проектування для студентів базового напрямку 060102 «Архітектура» спеціальності 120101 «Архітектура будівель і споруд»/ Укл.: Л.С. Грицюк, О.П. Пекарчук. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2009. – 44с.
2. Проектування сходів: метод. вказівки до занять з курсів "Сучас. оздоблюв. матеріали та аксесуари в інтер'єрі" та "Проектування елементів інтер'єру" для студентів спец. 7.06010201, 8.06010201 "Архітектура будівель і споруд" / М-во освіти і науки, молоді та спорту України, Нац. ун-т "Львів. політехніка" ; уклад.: Л. С. Грицюк, О. П.Пекарчук. – Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2012. – 44 с.
3.6. Архітектура інтер'єру: 20+ : альбом реалізованих проектів інтер'єрів випускників архітектурного факультету та Інституту архітектури Львівської політехніки ; Міністерство освіти і науки України, Національний університет "Львівська політехніка", Інститут архітектури ; за редакцією Лесі Грицюк, Василини Черняєвої, Володимира Баб'яка. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2018. 109 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).