Реновація будівель
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.006
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: Доцент кафедри, доцент, - Юрій Ярославович Дубик
Асистент кафедри, к. арх., - Мар'яна Василівна Каплінська
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
• Знання типології та класифікації історичної забудови та принципів їх комплексного дослідження;
• знання новітніх технологій натурного дослідження та комп’ютерного моделювання історичних архітектурних об'єктів;
• знання методики та практики реновації (відновлення) історичних будівель, специфіки будівельних матеріалів та технологій в реставрації і реконструкції архітектурних об'єктів, елементів їх архітектурного вистрою;
• знання в галузі державної політики просторового планування, базові проблеми просторового планування та регіонального розвитку, вирішення завдань збереження історико-архітектурного середовища історичного міста;
• здатність формувати проектну реставраційну ідею і послідовно розвивати її в ході розробки проекту, забезпечувати в проекті рішення архітектурно-композиційних та актуальних соціальних та екологічних завдань створення здорового, доступного та комфортного середовища в історичному просторі;
• застосовувати актуальні методи, прийоми і технології реновації (відновлення) архітектурного та містобудівного об’єкту в ході проектних робіт, в тому числі, композиційного моделювання і комп’ютерного проектування;
• здатність захищати прийняті проектні рішення на засіданнях консультативних, науково-методичних, містобудівних рад державних та місцевих пам’ятко-охоронних інституцій
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: Архітектурне проектування (Реконструкція
житлового будинку), Реконструкція та реставрація архітектурних
об'єктів, охорона пам'яток архітектури, Технології в реставрації будівель та їх мистецького вистрою.
Ко-реквізит: Сучасні концепції та інновації в архітектури
та містобудуванні (КП), Комплексне дослідження і наукові засади
регенерації історичних містобудівних комплексів і ансамблів архітектурномістобудівного об'єкту, Методологія науково-проектного процесу збереження історичного міста.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Реновація будівель» ґрунтується на наступних розділах – попереднє вивчення об’єкту проектування, науково-дослідна робота з об’єктом, вивчення науково-практичних засад реставраційного проектування ансамблів пам’яток архітектури, формування концепції та виконання проектів реставрації пам’яткових містобудівних комплексів
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (25%)
Екзамен
- письмова (графічна) компонента (25%);
- усна компонента, захист роботи (50%).
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення
1. Прибєга Л.В.,. Охорона та реставрація об'єктів архітектурно-містобудівної спадщини України: методологічний аспект. 2009
2. Консервація і реставрація пам’яток архітектури. Методичний посібник. Укрреставрація. Київ-Львів. 1996.
3. Прибєга Л.В. Кам’яне зодчество України. Охорона та реставрація. – К., 1993.
Рекомендована література
Базова
1. Волошинець В. А., Бевз М. В. Реставраційне матеріалознавство. Видавництво: Львівська політехніка. 2017.
2. Прибєга Л.В.,. Історичні ареали поселень: сутність та методологічні засади охорони. Українська академія мистецтва. Вип. 8., 2001, с. 113-130.
3. Технічна експлуатація, реконструкція і модернізація будівель : навч. посібник для вишів / А. І. Гавриляк, І. Б. Базарник, Р. І. Кінаш, М. В. Котів ; за ред. А. І. Гавриляка. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2006.
4. Piotr Kozarski. Konserwacja domu. Polskie stowarzyszenie mykologow budownictwa. Wroclaw.1997.
5. Borusiewicz W. Konserwacja zabytkow budownictwa murowanego. – Warszawa, 1985.
6. Malachowicz E. Konserwacja i rewaloryzacja architektury w zespolach I krajobrazie – Wroclaw, 1994.
Допоміжна
1. Володимир Вуйцик. LEOPOLITANA . /ВНТЛ-Класика.- Львів. 2012.
2. Володимир Вуйцик. LEOPOLITANA /ВНТЛ-Класика.- Львів. 2013
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Реновація будівель (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.008
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: докт. філ. Кашуба О. М. , ст. викл. Якубовський В.Б
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
фахові компетентності:
СК02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.
СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування, проектуванні та дизайні інтер’єру
СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування.
СК08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування.
СК09. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Результати навчання: РН03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій
РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності
РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів
РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців
РН10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово
РН11. Приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики
РН12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів
РН13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проектуванні
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні: Архітектурне проектування громадських будівель і споруд; Комп’ютерне моделювання та анімація архітектурного середовища
Супутні і наступні: Реновація будівель; Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна дозволяє оволодіти основними навичками у проектуванні громадських та житлових об’єктів в умовах реконструкції, навчитись розробляти концепцію архітектурного об’єкту на різних структурних рівнях. Під час навчання формується професійний світогляд і творчий метод майбутнього архітектора, студенти опановують метод системно-синергетичного підходу в архітектурному проектуванні у проведенні передпроєктного аналізу ділянки, аналізу контексту та виявленні природних та антропогенних факторів довкілля, що впливають на формування сучасних архітектурних будівель і комплексів.
Під час вивчення дисципліни студенти застосовують на практиці основні методи проведення передпроєктного аналізу та архітектурного проектування з дотриманням таких основних етапів – ескіз-ідея, ескіз, проектні креслення. Спочатку студенти працюють над виконанням передпроєктних досліджень невеликими колективами (3-4 студенти). Надалі, використовуючи сучасні архітектурно-планувальні, композиційні та конструктивні прийоми, студенти індивідуально розробляють проект архітектурного об’єкту на основі попередньо розроблених концептуальних рішень на структурних рівнях «Територія – Комплекс – Подвір’я – Будівля» (для громадських об’єктів), «Житловий квартал – Житлова група – Житлове подвір’я – Житловий будинок» (для житлових об’єктів).
В результаті вивчення дисципліни студент набуває знань: основні фактори, які впливають на реконструкцію територій та об’єктів: фактори соціуму (соціальні, демографічні, естетичні); фактори довкілля природного та антропогенного відповідно до сучасної наукової картини світу; основні принципи реконструкції міських територій та об’єктів.
Опис: Вступна бесіда: найновіші світові тенденції проектування; система факторів, що впливають на архітектуру громадських та житлових об’єктів в умовах реконструкції. Видача завдання.
Ознайомлення з досвідом проектування архітектурних об’єктів різного типу в умовах реконструкції. Аналіз структури міських територій, визначення потенційних користувачів, аналіз системи громадського обслуговування.
Передпроєктний аналіз ділянки та контексту на опорному плані території.
Клаузура 1. Концепція проекту на рівні територія-комплекс. Врахування результатів передпроектних досліджень. Захист та аналіз клаузури.
Затвердження концептуальної моделі об’єкту. Робота над схемою генплану ділянки. Індивідуальні консультації.
Робота над концепцією функціонально-просторової організації об’єкту.
Клаузура 2. Концепція проекту на рівні будівлі. Розвиток і деталізація концепції реконструкції будівлі.
Захист та аналіз клаузури 2. Вибір проектного вирішення. Індивідуальні консультації
Робота над коригуванням схеми генплану, планувальними та об’ємно-просторовим вирішеннями будівлі
Вивчення сучасних конструктивних вирішень будівель. Розроблення конструктивного вирішення проектованої споруди.
Виконання креслень фасадів, розрізів. Розроблення схеми експозиції проекту. Дизайн архітектурного середовища та екстер’єру.
Попередня презентація креслень КП. Перегляд, обговорення. Остаточне оформлення проекту. Захист курсового проекту
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінювання двох клаузур та їх захистів, попередньої презентації виконаних креслень проекту.
Підсумковий контроль: перевірка курсового проекту, диференційований залік
Критерії оцінювання результатів навчання: наявність всіх необхідних креслень та візуалізацій;
професійність та якість виконання креслень та візуалізацій;
якість графічного оформлення курсового проекту;
рівень презентації курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Neufert. Podrencznik proektowania architektoniczno-budowlanego. - Warszawa «Arkady»: 2000. – 552 с., іл.
2.Архітектурне проектування: навч. посібник/ О. В. Чемакіна, Л. М. Бармашина, Г. І. Болотов, Д. М. Ільченко, О. В. Кравченко, В. І. Дриженко. - К. : НАУ, 2016. - 300 с.
3.Габрель М.М. Просторова організація містобудівних систем. К.: Видавничий дім А.С.С., 2004. - 400 с.
4.Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с.
5.Електронний навчально-методичний комплекс «Архітектурно-містобудівне проектування. Реконструкція житлового кварталу» / І. Я. Бардецький – Львів: ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13242
6.Електронний навчально-методичний комплекс «Архітектурно-містобудівне проєктування – Реконструкція громадського комплексу» / І. Я. Бардецький, – Львів : ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/enrol/index.php?id=11839
7. Куцевич В.В. та ін. Нормативно-методичні основи архітектурного проектування громадських будівель і споруд: навч. посіб. Київ, 2016. 111 c.
8.Лінда С. М., Моркляник О. І. Типологія громадських будівель і споруд : підручник / С. М. Лінда, О. І. Моркляник; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Львів : Вид-во Львів. політехніки, 2015. - 346 c.
9.Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. 328 с.
10.Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. 288 с.
11.Посацький Б.С. Основи урбаністики. Територіальне та просторове проектування: навч. посіб. Львів: Вид-во Львів. політехніки, 2011. 368 с.
12.Черкес Б. С. Національна ідентичність в архітектурі міста : монографія / Б. С. Черкес; Нац. ун-т "Львів. політехніка". - Л., 2008. - 268 c.
13.Чинь Франсис Д. К. Архитектура: форма, пространство, композиция / Франсис Д. К. Чинь; пер. с англ. Е. Нетесовой. – М.: Аст: Астрель, 2005. – 399 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Реновація будівель (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура будівель і споруд
Код дисципліни: 7.191.01.O.009
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.арх.,доц. Уляна ІВАНОЧКО
ст. викл. Іван БАРДЕЦЬКИЙ
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК04. Здатність використовувати інформаційні та комунікаційні технології.
ЗК05. Прагнення до збереження навколишнього середовища.
ЗК07. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК08. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
фахові компетентності:
СК02. Здатність розв’язувати проблеми архітектури та містобудування у нових або незнайомих середовищах за наявності неповної або обмеженої інформації з урахуванням аспектів соціальної та етичної відповідальності.
СК03. Здатність аналізувати, розробляти та впроваджувати архітектурно-містобудівні рішення з урахуванням соціально-демографічних, національно-етнічних, природно-кліматичних, інженерно-технічних чинників та санітарно-гігієнічних, безпекових, енергозберігаючих, екологічних, техніко-економічних вимог.
СК05. Здатність розробляти і реалізовувати проєкти у сфері архітектури та містобудування, проектуванні та дизайні інтер’єру
СК07. Здатність до проєктного моделювання і дослідження концептуальних, натурних та комп’ютерних моделей об’єктів архітектури та містобудування.
СК08. Здатність розробляти завдання на архітектурно-містобудівне проєктування, організовувати процес проєктування з використанням даних щодо натурних обстежень, обмірних робіт, містобудівного розрахунку об’єкту проєктування.
СК09. Здатність управляти робочими процесами у сфері архітектури та містобудування, які є складними, непередбачуваними та потребують нових стратегічних підходів.
Результати навчання: РН03. Здійснювати передпроєктний аналіз архітектурно-містобудівних об’єктів і територій;
РН04. Розуміти і застосовувати у практичній діяльності теоретичні і практичні засади проєктування інноваційних об’єктів містобудування, житлових, громадських, промислових будівель і споруд, реконструкції і реставрації архітектурних об’єктів, методи досягнення раціонального архітектурно-планувального, об’ємно-просторового, конструктивного рішення, забезпечення соціально-економічної ефективності, екологічності, енергоефективності;
РН07. Здійснювати проєктне моделювання, обирати цифрові технології та програмні засоби для розв’язання задач дослідницького та інноваційного характеру, розробки і реалізації проєктів у сфері архітектури та містобудування, оформлення відповідної наукової та технічної документації, виготовлення макетів і наочних ілюстративних матеріалів;
РН08. Організовувати роботу над комплексними архітектурно-містобудівними проєктами, співпрацю з замовниками та громадськістю при розробці, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів; зрозуміло доносити власні висновки та аргументацію до фахівців і нефахівців;
РН10. Обговорювати результати професійної діяльності, досліджень та інноваційних проєктів у сфері архітектури та містобудування державною та іноземною мовами усно і письмово;
РН11. Приймати ефективні рішення у сфері архітектури та містобудування, розробляти і порівнювати альтернативи, враховувати обмеження, оцінювати можливі побічні наслідки та ризики;
РН12. Знати і застосовувати у практичній діяльності законодавство і нормативну базу щодо проведення досліджень та розробки архітектурно-містобудівних проєктів;
РН13. Обґрунтовувати безпекові, санітарно-гігієнічні, екологічні, інженерно-технічні і техніко-економічні рішення і показники у комплексному архітектурно-містобудівному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре-реквізити:
Архітектурне проектування житлових будівель;
Архітектурне проектування громадських будівель і споруд.
Ко-реквізити:
Реновація будівель;
Сучасні концепції в архітектурі та містобудуванні.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна дозволяє оволодіти основними навичками у проєктуванні житлових об’єктів та їх комплексів в умовах реконструкції, навчитись розробляти концепцію архітектурного об’єкту на різних структурних рівнях. Під час навчання формується професійний світогляд і творчий метод майбутнього архітектора, студенти опановують метод системно-синергетичного підходу в архітектурному проектуванні у проведенні передпроєктного аналізу ділянки, аналізу контексту та виявленні природних та антропогенних факторів довкілля, що впливають на формування сучасних архітектурних будівель і комплексів.
Опис: Під час вивчення дисципліни студенти застосовують на практиці основні методи проведення передпроєктного аналізу та архітектурного проектування з дотриманням таких основних етапів – ескіз-ідея, ескіз, проєктні креслення. Спочатку студенти працюють над виконанням передпроєктних досліджень невеликими командами (3-4 студенти) з подальшим напрацюванням загальної концепції реконструкції та розвитку житлового кварталу. Надалі, використовуючи сучасні архітектурно-планувальні, композиційні та конструктивні прийоми, студенти індивідуально розробляють проєкт архітектурного об’єкту на основі попередньо розроблених концептуальних рішень на структурних рівнях «Житловий квартал (ЖК) – Житлова група (ЖГ) – Житлове подвір’я (ЖП) – Житловий будинок (ЖБ)».
В результаті вивчення дисципліни студент набуває знань: основні фактори, які впливають на реконструкцію територій та об’єктів: фактори соціуму (соціальні, демографічні, естетичні); фактори довкілля природного та антропогенного відповідно до сучасної наукової картини світу; основні принципи реконструкції міських територій та об’єктів.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: оцінювання двох клаузур та їх захистів, попередньої презентації виконаних креслень КП.
Підсумковий контроль: перевірка курсового проекту, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль. Клаузура №1 і №2. Критерії оцінювання:
Критерії оцінки:
• обґрунтованість прийнятих вирішень;
• взаємоузгодженість та вичерпність креслень концепції;
• якість графічного оформлення креслень концепції споруди;
• рівень захисту клаузури.
Курсовий проект: Критерії оцінки:
• наявність всіх необхідних креслень та візуалізацій;
• професійність та якість виконання креслень та візуалізацій;
• якість графічного оформлення курсового проекту;
• рівень презентації курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Архітектурно-містобудівне проектування. Реконструкція житлового кварталу» / І. Я. Бардецький – Львів : ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13242
2. Електронний навчально-методичний комплекс «Архітектурно-містобудівне проєктування – Реконструкція громадського комплексу» / І. Я. Бардецький, – Львів : ВНС НУ «Львівська політехніка» https://vns.lpnu.ua/enrol/index.php?id=11839$
3. Гнесь І.П. Багатоквартирне житло: тенденції еволюції: монографія / І.П. Гнесь. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 652 с.
4.Державні будівельні норми України. ДБН Б.2.2.-12:2019. Планування і забудова територій. – К.: Мінрегіон України, 2019.
5. Державні будівельні норми України. ДБН В.2.2-15-2019. Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення. – К.: Мінрегіон України, 2019.
6. Designing sustainable cities / edited by Rachel Cooper, Graeme Evans and Christopher Boyko. – Oxford: Wiley-Blackwell, 2009. – 320p.
7. Newman P. Cities as sustainable ecosystems: principles and practices / P. Newman, I. Jennings. – Washington: Island Press, 2008. – 284 s.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).