Утримання та використання міської забудови
Спеціальність: Міське будівництво та господарство
Код дисципліни: 7.192.03.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н., доцент Парнета Богдан Зіновійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
- ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.;
- ЗК 04. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
фахові компетентності:
- СК04. Здатність управляти складними процесами в галузі будівництва та цивільної інженерії із урахуванням вимог охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт.
Результати навчання: РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РН07. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань.
КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
АіВ3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика;
• Математика;
• Будівельна техніка;
• Основи технічної експлуатації будівель та інженерних систем.
Короткий зміст навчальної програми: Основні правила благоустрою та утримання території в містах. Виконання робіт при будівництві, реконструкції та ремонті підземних інженерних мереж, споруд, шляхових покрить. Планові та аварійно-відновлювальні роботи на підземних інженерних мережах. Розташування об’єктів побутово–торгівельного призначення та рекламоносіїв. Літнє та зимове утримання і прибирання міських територій. Прибирання і утримання дворових територій. Порядок утримання елементів зовнішнього благоустрою. Машини для утримання і ремонту міських доріг. Освітлення міських територій. Інженерний благоустрій при реконструкції міст.
Опис: Вступ. Задачі курсу. Література до курсу. Виконання робіт при будівництві реконструкції і ремонті підземних інженерних мереж, споруд, шляхових покрить, встановлення малих архітектурних форм та елементів зовнішнього благоустрою. Контроль за термінами виконання робіт. Обов’язки виконавця робіт. Виконання робіт. Планові та аварійно-відновлювальні роботи на підземних інженерних мережах. Підготовка об’єктів до відновлення благоустрою. Розташування об’єктів побутово-торгівельного призначення та рекламоносіїв. Порядок розташування об’єктів зовнішньої реклами в населених пунктах. Вдосконалення, розташування і утримання реклами в населених пунктах. Утримання і прибирання вуличних, дворових територій, елементів благоустрою. Літнє та зимове утримання і прибирання міських територій.
Основні поняття і терміни в питаннях благоустрою і утримання територій. Прибирання і утримання дворових території. Порядок утримання елементів зовнішнього благоустрою. Відповідальність за порушення правил благоустрою і утримання території.
Машини для утримання і ремонту міських доріг та аеродромів. Машини для збирання і транспортування побутових відходів, організація їх роботи. Машини по догляду за зеленими насадженнями. Машини технічної служби.
Благоустрій територій автобусних зупинок. Транспорт в структурі населених пунктів. Озеленення придорожньої смуги. Освітлення міських територій.
Інженерний благоустрій при реконструкції міст.
Методи та критерії оцінювання: Усний, письмовий, тестовий контроль, практична перевірка, а також методи самоконтролю та самооцінки.
Форма семестрового контролю – екзамен
Критерії оцінювання результатів навчання: • письмові звіти з практичних робіт, тестування у ВНС, усне опитування (40%);
• підсумковий контроль (60 %, контрольний захід, екзамен): письмово-усна форма (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Електронний навчально-методичний комплекс, який використовується для забезпечення дисципліни "Утримання та використання міської забудови" (http://vns.lp.edu.ua/ course/ view.php?id=6279).
2. Гавриляк А.І., Петренко О.В. та ін. Основи технічної експлуатації будівель та споруд: Навчальний посібник. – Львів: «Простір-М», 2023. - 287 с.
3. Чуб О.А. Організація технології відновлення та утримання об’єктів міської забудови [Електронний ресурс]: навч.-метод.посібник для студ. ЗДІА спец. 7.092103 «МБГ» / О.А.Чуб; ЗДІА. – Запоріжжя: ЗДІА, 2011. – 230с.
4. Линник І. Е. Утримання і ремонт міських вулиць та доріг / І. Е. Линник. – Харків : ХДАМГ, 2010. – 127 с.
5. Кукса В.П., Титаев В.И. Справочник работника жилищно-експлуатационной организации. –Киев: Будівельник. 1985.
6. Технічна експлуатація будівель та споруд : навч. посібник /О. В. Якименко, К. О. Кіктьова ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2019. – 247 с.
7. Клименко Є.В. Технічна експлуатація та реконструкція будівель і споруд: Навчальний посібник. – К.: «Центр навчальної літератури», 2004. – 304 с.
8. Гавриляк А.І. та ін. Технічна експлуатація, реконструкція і модернізація будівель: підручник. Львів: НУ «Львівська політехніка», 2016. - 540 с.
9. Савйовський В.В., Болотских О.Н. Ремонт і реконструкція громадських будинків: навчальний посібник. Харків: Ватерпас, 2009. 288 с.
10. Бліхарський З.Я. Реконструкція та підсилення будівель і споруд: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2008.-108 с.
11. Черноносова Т. О. Утримання прибудинкових територій : конспект лекцій для студентів денної прискореної форми навчання спеціальності 192 – Будівництво та цивільна інженерія, освітня програма «Міське будівництво та господарство» / Т. О. Черноносова ; Харків. нац. ун-т міськ.госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2020. – 57 с.
12. ДБН 360 – 92** Державні будівельні норми України. Містобудування. Планування і забудова. – К.: Мінбудархітектура України. 2002. – 108 с.
13. ДБН Б.2.2 – 12:2019 Державні будівельні норми України. Планування та забудова територій. – К.: Мін-во регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. 2019. – 177 с.
14. ДБН 360-92*. Державні будівельні норми України. Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень.- К., 1992.
15. Про правила благоустрою м. Львова ( Ухвала ЛМР від 21.04.2011 р.)
16. Довідник ОСББ. Міжнародна фінансова корпорація. -2016. – 68с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Утримання та використання міської забудови (курсовий проєкт)
Спеціальність: Міське будівництво та господарство
Код дисципліни: 7.192.03.O.010
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Будівельне виробництво
Лектор: к.т.н., доцент Парнета Богдан Зіновійович
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
- ІНТ. Здатність розв’язувати задачі дослідницького та/або інноваційного характеру у сфері будівництва та цивільної інженерії.;
- ЗК 04. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
фахові компетентності:
- СК04. Здатність управляти складними процесами в галузі будівництва та цивільної інженерії із урахуванням вимог охорони праці та промислової безпеки під час виконання робіт.
Результати навчання: РН02. Приймати ефективні проєктні та технічні рішення, враховуючи особливості об’єкта будівництва, аспекти соціальної та етичної відповідальності, техніко-економічного обґрунтування, визначення оптимального режиму його функціонування та впровадження заходів із ресурсо- та енергозбереження.
РН07. Розробляти заходи з охорони праці та навколишнього середовища при проведенні досліджень та у виробничій діяльності.
ЗН2. Критичне осмислення проблем у галузі та на межі галузей знань.
КОМ1. Зрозуміле і недвозначне донесення власних знань, висновків та аргументації до фахівців і нефахівців, зокрема до осіб, які навчаються.
АіВ3. Здатність продовжувати навчання з високим ступенем автономії.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика;
• Математика;
• Будівельна техніка;
• Основи технічної експлуатації будівель та інженерних систем.
Короткий зміст навчальної програми: Основні правила благоустрою та утримання території в містах. Виконання робіт при будівництві, реконструкції та ремонті підземних інженерних мереж, споруд, шляхових покрить. Планові та аварійно-відновлювальні роботи на підземних інженерних мережах. Розташування об’єктів побутово–торгівельного призначення та рекламоносіїв. Літнє та зимове утримання і прибирання міських територій. Прибирання і утримання дворових територій. Порядок утримання елементів зовнішнього благоустрою. Машини для утримання і ремонту міських доріг. Освітлення міських територій. Інженерний благоустрій при реконструкції міст.
Опис: Структура будинкоуправління. Характеристика технічної дільниці. Розрахунок і схема послідовності огляду будівель технічної дільниці. Підбір необхідної кількості робітників основних будівельних професій для технічного обслуговування дільниці. Підбір необхідної кількості робітників (двірників) при ручному прибиранні технічної дільниці. Порядок розташування об’єктів зовнішньої реклами в населених пунктах. Оцінка вартості орендованого конструктивного елементу. Визначення річної орендної плати за орендований конструктивний елемент будівель і споруд.
Методи та критерії оцінювання: Усне опитування; оцінювання виконаного курсового проекту.
Форма семестрового контролю – залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінка семестрового контролю студента здійснюється за результатами підготовки та захисту курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Методичні вказівки до виконання курсового проекту з дисципліни «Утримання та використання міської забудови» для студентів спеціальності 8.092103 “Міське будівництво та господарство”.
/ Укл.: Б. З. Парнета, С. І. Віхоть, А. Я. Пенцак, О. В. Петренко. – Львів: Видавництво Львівської політех-ніки, 2022. – 32 с.
2. Електронний навчально-методичний комплекс, який використовується для забезпечення дисципліни "Утримання та використання міської забудови" (http://vns.lp.edu.ua/ course/ view.php?id=6279).
3. Гавриляк А.І., Петренко О.В. та ін. Основи технічної експлуатації будівель та споруд: Навчальний посібник. – Львів: «Простір-М», 2023. - 287 с.
4. Чуб О.А. Організація технології відновлення та утримання об’єктів міської забудови [Електронний ресурс]: навч.-метод.посібник для студ. ЗДІА спец. 7.092103 «МБГ» / О.А.Чуб; ЗДІА. – Запоріжжя: ЗДІА, 2011. – 230с.
5. Линник І. Е. Утримання і ремонт міських вулиць та доріг / І. Е. Линник. – Харків : ХДАМГ, 2010. – 127 с.
6. Кукса В.П., Титаев В.И. Справочник работника жилищно-експлуатационной организации. –Киев: Будівельник. 1985.
7. Технічна експлуатація будівель та споруд : навч. посібник /О. В. Якименко, К. О. Кіктьова ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2019. – 247 с.
8. Клименко Є.В. Технічна експлуатація та реконструкція будівель і споруд: Навчальний посібник. – К.: «Центр навчальної літератури», 2004. – 304 с.
9. Гавриляк А.І. та ін. Технічна експлуатація, реконструкція і модернізація будівель: підручник. Львів: НУ «Львівська політехніка», 2016. - 540 с.
10. Савйовський В.В., Болотских О.Н. Ремонт і реконструкція громадських будинків: навчальний посібник. Харків: Ватерпас, 2009. 288 с.
11. Бліхарський З.Я. Реконструкція та підсилення будівель і споруд: Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2008.-108 с.
12. Черноносова Т. О. Утримання прибудинкових територій : конспект лекцій для студентів денної прискореної форми навчання спеціальності 192 – Будівництво та цивільна інженерія, освітня програма «Міське будівництво та господарство» / Т. О. Черноносова ; Харків. нац. ун-т міськ.госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2020. – 57 с.
13. ДБН 360 – 92** Державні будівельні норми України. Містобудування. Планування і забудова. – К.: Мінбудархітектура України. 2002. – 108 с.
14. ДБН Б.2.2 – 12:2019 Державні будівельні норми України. Планування та забудова територій. – К.: Мін-во регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України. 2019. – 177 с.
15. ДБН 360-92*. Державні будівельні норми України. Містобудування. Планування і забудова міських і сільських поселень.- К., 1992.
16. Про правила благоустрою м. Львова ( Ухвала ЛМР від 21.04.2011 р.)
17. Довідник ОСББ. Міжнародна фінансова корпорація. -2016. – 68с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).