Мережеві інформаційно-комунікаційні технології

Спеціальність: Проектування та адміністрування інформаційних комунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.126.02.E.016
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: д.т.н., доцент Бешлей Микола
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Забезпечення студентів комплексними знаннями щодо функціонування сучасних мережевих технологій в галузі інфокомунікаційних систем
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері ІСТ при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризується невизначеністю умов і вимог. фахові компетентності: Здатність ефективно здійснювати параметризацію компонентів середовища розподілених інформаційних систем, формувати вимоги відповідності таких систем технічному завданню.
Результати навчання: - Здатність проводити аналіз об'єктів впровадження інформаційних технологій, моделювати процеси в розподілених інформаційних системах і мережах, впроваджувати проекти систем зі врахуванням особливостей їхнього використання в прикладних областях.. - Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). - Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. - Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. - Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань. - Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи мережних технологій Тестування та керування якістю інформаційно-комунікаційних мереж Технології інформаційно-комунікаційних мереж Проектування та розгортання інформаційно -комунікаційних мереж Проектування інформаційних систем
Короткий зміст навчальної програми: Основними завданнями вивчення дисципліни є формування у студентів цілісного погляду на сучасні мережеві інформаційно-комунікаційні технології, розуміння можливостей цих технологій та способів їх використання для вирішення своїх професійних завдань, зокрема розгортання, конфігурування та тестування у процесі життєвого циклу
Опис: Лекційні заняття 1. Аналіз методів побудови та функціонування мережевих інформаційно-комунікаційних технологій з програмним конфігуруванням інфраструктури 2. Способи реалізацій та безпека інформаційно-комунікаційної SDN-технології на світовому ринку телекомунікацій 3. Методи визначення затримки та втрат даних в програмно-конфігурованих мережах 4. Архітектура та основні принципи функціонування інтенційно-орієнтованих мереж як новітньої мережевої технології 5. Безпровідні мережеві технології 5G Лабораторні заняття 1. Налаштування програмно-конфігурованої мережі в середовищі Mininet. 2. Дослідження якості передачі статичного зображення у SDN мережі. 3. Моделювання та дослідження генерації VoIP трафіку у віртуальній SDN мережі. 4. Дослідження якості передачі відеопотоку у віртуальних SDN мережах. 5. Дослідження методів вимірювання втрат пакетів та затримки у віртуальних SDN мережах. 6. Дослідження та моделювання методу адаптивного клієнт- орієнтованого управління якістю послуг в інтенційноорієнтованій мережі. 7. Дослідження пропускної здатності 5G мережі в середовищі LTE toolbox при різних смугах частот.
Методи та критерії оцінювання: Тестування за пройденими темами (у віртуальному навчальному середовищі). Захист лабораторних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами. Екзаменаційний контроль (письмова компонента – розширені відповіді на запитання та розв’язок задач, усна компонента – опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Екзаменаційний контроль складається із двох компонент: 1) письмова – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 8 питань, на які студент повинен дати відповіді 2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку питань дає відповіді на будь які три питання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Г.Г.Швачич, В.В.Толстой, Л.М.Петречук, Ю.С.Іващенко, О.А.Гуляєва, Соболенко О.В. Сучасні інформаційно-комунікаційні технології: 2. Навчальний посібник. – Дніпро: НМетАУ, 2017. –230 с 3. В.П.Иващенко, Е.А.Башков, Г.Г.Швачич, М.А.Ткач. Современные коммуникационные технологии в модульных многопроцессорных системах. Монография. – Днепропетровск: ІМА-прес, 2012, - 240с. 4. Б. Ю. Жураковський, Н. В. Коршун. «Основи інфокомунікаційних технологій: навчальний посібник.». - 2015. Електронний навчально-методичний комплекс з дисципліни " Мережеві інформаційно-комунікаційні технології " https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=13855
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).