Керування інфраструктурою та конфігурацією інформаційних-комунікаційних систем
Спеціальність: Проектування та адміністрування інформаційних комунікаційних мереж
Код дисципліни: 7.126.02.E.015
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційно-комунікаційних технологій
Лектор: д.т.н., доцент Бешлей Микола
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
загальні компетентності:
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері ІСТ при здійсненні професійної діяльності або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та/або здійснення інновацій, та характеризується невизначеністю умов і вимог.
фахові компетентності:
Здатність розробляти сховища великих даних, розробляти і використовувати інструментальні засоби інтеграції різнотипних даних у наборах великої розмірності, видобувати знання шляхом інтеграції та аналізу великих даних, отриманих з різноманітних та різнорідних джерел інформації, здійснювати їх інтелектуальну обробку і створювати прикладні інформаційні продукти.
Результати навчання: - Здатність будувати моделі інформаційних потоків, проектувати інформаційні технології комп’ютерних мереж, використовуючи стандарти розроблення інформаційних систем.
- Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською).
- Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях.
- Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення.
- Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
- Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Мережеві інформаційно-комунікаційні технології
Проєктування та розгортання інформаційно-комунікаційних мереж
Тестування та керування якістю інформаційно-комунікаційних мереж
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна “Керування інфраструктурою та конфігурацією інформаційних-комунікаційних систем ” належить до числа базових дисциплін при підготовці фахівців у галузі інформаційно-комунікаційних технологій. В дисципліні викладаються основи по управлінню хмарних технологій, виділення необхідних обчислювальних ресурсів, здійснення моніторингу відповідних віддалених сервісів.
Отримані знання студенти повинні вміти застосувати при проектуванні інформаційних систем, моніторингу віддалених сервісів і адмініструванню інформаційних систем
Опис: Лекційні заняття
1. Керування та конфігурація IP-адресацією, комутацією
маршрутизацією в інформаційних-комунікаційних системах
2. Інформаційні-комунікаційні системи для розгортання розумних
інфраструктур
3. Методи та засоби моніторингу інформаційно-комунікаційних
мереж
Лабораторні заняття
1. Конфігурація інформаційних-комунікаційних систем.
Планування ІР-адресації.
2. Конфігурація та керування безпровідною системою охоронної сигналізації maks pro та IoT відеокамерою
3. Підключення та моніторинг пристроїв IoT
4. Програмування та керування вбудованими системами IoT для розгортання розумних інфраструктур
5. Дослідження системи моніторингу та керування параметрів інфокомунікаційних систем з використання засобу ZABBIX
Самостійна робота
Опрацювання лекційного матеріалу
Підготовка до лабораторних робіт
Формування екзаменаційних білетів
Методи та критерії оцінювання: Захист лабораторних робіт у вигляді опитування за оформленими звітами.
Екзаменаційний контроль (письмова компонента – тести і індивідуальна задача, усна компонента – опитування за переліком питань, які підлягають вивченню і виносяться на семестровий контроль.
Критерії оцінювання результатів навчання: Захист лабораторних робіт – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 5 питань, на які студент повинен дати відповіді. Кожне питання оцінюється у 1,5 бал. В результаті правильної відповіді на всі питання студент отримує 8 балів. Екзаменаційний контроль складається із двох компонент: 1) письмова - – проводиться у письмовому вигляді у форматі PDF форми. PDF форма містить відомості про студента та 8 питань, на які студент повинен дати відповіді. Перші сім питань є тестовими і оцінюються у 5 балів, останнє питання розгорнуте – оцінюється у 5 балів 2) усна – проводиться у формі опитування, де студент відповідно до заздалегідь затвердженого переліку.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Bernard Golden «Amazon web services for dummies. 1st Edition» , September 2013, 384 p.
2. Sander Berkouwer, Joachim Nasslander «Server Core Remote Management», 2009, 28 р.
3. Oliver Ossip «A comparison of Over-the-Air Update approaches for the ESP32 and ESP8266
Development Boards», 2020, 32 р.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).