Економіка і управління підприємством

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 7.171.03.O.007
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: к.е.н., доцент Смолінська Наталія Володимирівна
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: розуміння основних принципів функціонування підприємства в економічному контексті та оволодіння необхідними знаннями і навичками для успішного управління підприємством. Ця дисципліна охоплює такі аспекти, як основні фонди підприємства, витрати, фінанси, маркетинг, операційний менеджмент, стратегічне управління, людські ресурси та інші, що допомагають студентам отримати повний обсяг знань про економічний контекст, в якому функціонують підприємства, а також про методи управління, які допомагають їм досягати успіху.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК7. Навички міжособистісної взаємодії. ЗК8. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК1. Здатність оцінювати рівень існуючих технологій електронної промисловості у галузі професійної діяльності, ефективність технічних рішень. СК8. Здатність оцінювати проблемні ситуації у сфері розробки, конструювання, налагодження, функціонування та експлуатації електронних компонентів, пристроїв і систем, формулювати пропозиції щодо вирішення проблем.
Результати навчання: Програмні результати навчання: Р1. Реалізовувати проекти модернізації виробництва і технологій у сфері електроніки, впровадження новітніх інформаційних, комунікаційних та мультимедійних технологій. Р3. Співпрацювати із замовником при формулюванні технічного завдання та обговоренні технічних рішень і результатів виконання проектів, вести аргументовану професійну та наукову дискусію Р4. Розробляти маловідходні, енергозберігаючі та екологічно чисті технології з урахуванням вимог безпеки життєдіяльності людей, раціонального використання сировинних, енергетичних та інших видів ресурсів. Р6. Забезпечувати професійний розвиток членів колективу з урахуванням світового рівня наукових та інженерних досягнень в сфері розробки та експлуатації електронних компонентів, пристроїв і систем. Р8. Здійснювати та координувати розробку, підбір, використання та модернізацію необхідного обладнання, інструментів і методів при організації виробничого процесу з урахуванням технічних та технологічних можливостей, сучасних наукоємних методів, засобів та технічних рішень. Р9. Координувати роботу колективів виконавців в галузі наукових досліджень, проектування, розробки, аналізу, розрахунку, моделювання, виробництва та тестування електронних компонентів, пристроїв і систем з урахуванням вимог дотримання громадянських та моральних цінностей, прав і свобод людини, верховенства права. Р10. Обирати оптимальні методи досліджень, модифікувати, адаптувати та розробляти нові методи. Р11. Аналізувати техніко-економічні показники, надійність, ергономічність, патентну чистоту, потреби ринку, інвестиційний клімат та відповідність проектних рішень, наукових та дослідно-конструкторських розробок визначеним цілям та нормам законодавства України. Р12. Узагальнювати сучасні наукові знання в галузі електроніки та застосовувати їх для розв’язання складних науково-технічних задач, доведення отриманих рішень до рівня конкурентоспроможних розробок, втілення результатів у бізнес-проектах. Р13. Організовувати та керувати дослідницькою, інноваційною та інвестиційною діяльністю, бізнес-проектами та виробничими процесами з урахуванням технічних, технологічних та економічних факторів. Комунікація: К1. Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською); К2. Здатність використання різноманітних методів, зокрема сучасних інформаційних технологій, для ефективно спілкування на професійному та соціальному рівнях. Автономія і відповідальність: АВ2. Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань; АВ4. Здатність демонструвати розуміння основних екологічних засад, охорони праці та безпеки життєдіяльності та їх застосування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Супутні і наступні навчальні дисципліни: Автоматизація вимірювань та діагностика електронних пристроїв та систем.
Короткий зміст навчальної програми: У даному курсі розглядається підприємство як самостійний суб`єкт, що господарює, створений для ведення виробничо-господарської діяльності з метою одержання прибутку та задоволення суспільних потреб. Метою дисципліни «Економіка підприємства» є виклад ключових розділів та основ ресурсного забезпечення, управління, організації та ефективності господарювання у первинній ланці господарства, сукупності теоретичних і практичних знань з управління ринковою економікою. Програма розроблена відповідно типовій програми дисципліни «Економіка та управління підприємства» та відповідно до вимог кредитної системи організації викладання дисципліни. Вона має кредити, які включають: - виробниче підприємство в аспекті управління та ресурсного забезпечення діяльності; - технічна база, організація, планування, результати та напрями розвитку підприємства.
Опис: Підприємство як суб'єкт господарювання. Основні фонди підприємства. Оборотні фонди підприємства. Персонал підприємства. Фінансові та нематеріальні ресурси підприємства. Витрати та собівартість продукції. Управління виробничо-господарською діяльністю підприємства. Інвестиційна діяльність підприємства. Управління фінансовою діяльністю підприємства. Фінансово-економічні результати діяльності підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Лекційні та практичні заняття: інформаційно-рецептивний метод; репродуктивний метод; евристичний метод; метод проблемного викладу. Самостійна робота: репродуктивний метод; дослідницький метод.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний та заліковий контроль. Методи оцінювання знань: вибіркове експрес оцінювання залишкових знань студента; оцінка активності студента у процесі практичних занять, перевірка контрольного зрізу знань, фронтальне стандартизоване опитування за тестами у ВНС.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Грибик І. І. Економіка та управління підприємством: теорія і практики: підручник / І. І. Грибик, В. Я. Гавран, Н. В. Смолінська, М. Ф. Гончар. – Львів: Растр-7, 2022. – 240 c. 2. ВНС №03829 18.03.2021- Національний університет "Львівська політехніка" (ЕНМК "Економіка і управління підприємством"); 3. Економіка підприємства: підручник / під заг. ред. д.е.н., проф. Л. Г. Мельника. Суми : ТОВ «ВТД «Університетська книга». 2024. 874 с. 4. Економіка підприємства : підручник / під заг. ред. д.е.н., проф. Ковальської Л.Л. та проф. Кривов’язюка І.В. Київ : Видавничий дім «Кондор», 2020. 700 с. 5. Балановська Т.І., Троян А.В. Управління бізнесом : навчальний посібник. Київ: НУБіП України, 2019. 401 с. 6. Економіка підприємства: навчальний посібник / уклад. : Н. В. Романченко, Т. В. Кожемякіна, К. В. Пічик ; Нац. ун-т "Києво-Могилянська академія". - Київ : [НаУКМА], 2018. - 302, [1] с. : іл. Рогач С.М., Суліма Н.М., Гуцул Т.А. Економіка підприємства (в схемах і таблицях): Навч. посібник. – К.: «ЦП «КОМПРИНТ», 2017. – 508 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).