Автоматизація вимірювань та діагностика електронних пристроїв та систем

Спеціальність: Електроніка
Код дисципліни: 7.171.03.E.015
Кількість кредитів: 7.00
Кафедра: Електронна інженерія
Лектор: Д.т.н., професор Григорій Іванович Барило
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета вивчення навчальної дисципліни полягає у вивченні загальних понять автоматизації вимірювань та технічної діагностики електронних пристроїв та систем, областях її застосування, можливостях і особливостях побудови сучасних діагностичних систем, формування у студентів цілісних уявлень про місце і роль проблеми надійності та діагностики в підвищенні ефективності експлуатації систем при переході до якісно нового принципу організації їх обслуговування – за фактичним технічним станом.
Завдання: Фахові компетентності професійного спрямування: ФКС1.1. Уміння вибирати компоненти та засоби електронної техніки для виконання заданих функцій. ФКС1.4. Здатність до розроблення технологій створення матеріалів з наперед заданими властивостями та направленої модифікації їхніх властивостей. ФКС2.2. Вміти обробляти біомедичну інформацію, створювати та експлуатувати медичні бази даних, експертні, моніторні системи. ФКС2.4. Здатність використовувати методи тестування медичних приладів і систем, розрахунків основних вузлів електронних і мікропроцесорних систем медичного призначення.
Результати навчання: Р14.1. Застосовувати набуті знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення завдань розвитку електронної техніки, використовуючи відомі методи. Р14.3. Застосовувати знання технічних характеристик, фізичних та технологічних особливостей створення та вдосконалення приладів електроніки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Проектування електронних приладів та систем. Системи автоматизованого проектування. Кореквізити: Програмно-керовані апаратні засоби електронної техніки.
Короткий зміст навчальної програми: Програма курсу "Автоматизація вимірювань та діагностика електронних пристроїв та систем" розглядає взаємозв'язок методів автоматизованих вимірювань з діагностикою електронних пристроїв. Ознайомлює здобувачів освіти із практичними можливостями автоматизації вимірювань та технічної діагностики електронних пристроїв та систем, областях її застосування, можливостях і особливостях побудови сучасних діагностичних систем, формування у студентів цілісних уявлень про місце і роль проблеми надійності та діагностики в підвищенні ефективності експлуатації систем при переході до якісно нового принципу організації їх обслуговування – за фактичним технічним станом.
Опис: Основи автоматизації експерименту. Технологічні вимірювання і засоби автоматичного контролю. Елементи теорії автоматичного регулювання. Класифікація автоматичних систем регулювання. Задачі аналізу і синтезу систем автоматичного регулювання. Сталість систем автоматичного регулювання. Мікропроцесорні засоби регулювання. Виконавчі пристрої. Основи проектування систем автоматизації. Функціональні схеми автоматизації. Зображення технологічного обладнання і комунікацій. Зображення приладів і засобів автоматизації. Позиційне позначення приладів і засобів автоматизації. Розробка функціональних схем. Вибір технічних засобів автоматизації Приклади розробки функціональних схем автоматизації типових об’єктів хімічної технології. Основи теорій технічного діагностування. Організація роботи з обслуговування та технічного діагностування електронних систем. Основи теорії та види технічного діагностування. Методи вимірювання діагностичних параметрів. Параметри діагностування електромеханічного обладнання. Вимірювання параметрів діагностування. Проектування технічних засобів діагностування електронного обладнання. Проектування технічних засобів діагностування. Алгоритми функціонування технічних засобів діагностування. Методи та засоби діагностування електронних систем та обладнань. Обгрунтування вибору методу та засобів технічного діагностування. Перспективи розвитку автоматизації вимірювань та діагностики електронних пристроїв та систем.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль: практичні роботи. • Підсумковий контроль: екзамен (письмова та усна компонента).
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (30%): виконання практичних робіт. екзаменаційний контроль (70%): письмова компонента.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Автоматизація аналізу вимірювальних пристроїв. Курс лекцій [Електронний ресурс] : навчальний посібник для здобувачів вищої освіти за освітньою програмою «Інформаційні вимірювальні технології та системи» спеціальності 152 «Метрологія та інформаційно-вимірювальна техніка» / Ю. М. Туз, Ю. С. Шумков, О. В. Козир ; КПІ ім. Ігоря Сікорського. – Електронні текстові дані (1 файл: 8,54 Мбайт). – Київ : КПІ ім. Ігоря Сікорського, 2022. – 318 с. 2. Програмна автоматизація вимірювань. Методичні вказівки до проведення лабораторних робіт для студентів спеціальностей 105 «Прикладна фізика» та 172 «Телекомунікації та радіотехніка» факультету радіофізики електроніки та комп’ютерних систем / Веремій Ю.П., Кононов М.В. – Київ: ФРЕКС Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2019. – 33 с. 3. Сучасні електромехатронні комплекси і системи : навч. посібник / Т. П. Павленко, В. М. Шавкун, О. С. Козлова, Н. П. Лукашова ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2019. –116 с. 4. Математичні методи оптимізації та інтелектуальні комп'ютерні технології моделювання складних процесів і систем з урахуванням просторових форм об'єктів : монографія / В. В. Грицик, А. І. Шевченко, О. М. Кісельова, С. В. Яковлев, П. І. Бідюк, HAHУкраїни Ін-т проблем штучн. інтелекту-Донецьк : Наука і освіта, 2011 - 479 с. 5. Бахрушин В.Є. Математичні основи моделювання систем: Навчальний посібник для студентів. - Запоріжжя: Класичний приватний університет, 2009. - 224 с. 6. А.К. Бабіченко, В.І. Тошинський, Ю.А. Бабіченко, В.І. Вельма, О.І. Зайцев, М.О. Подустов. Основи вимірювань та автоматизації технологічних процесів / За заг. ред. А.К.Бабіченко: Підручник – Х.: Вид-во НФаУ: Золоті сторінки, 2007 р. – 515 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).