Економіка і управління підприємством

Спеціальність: Смарт пристрої у радіоелектроніці і вбудовані системи
Код дисципліни: 7.172.10.O.008
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент і міжнародне підприємництво
Лектор: д.е.н., проф. Шпак Н.О.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є формування системи знань у сфері проблем функціонування і розвитку галузі зв’язку як елемента виробничої інфраструктури і інфраструктури ринку, а також ознайомлення з системою економічних показників та їх взаємозв’язком
Завдання: Вивчення дисципліни передбачає формування наступних компетентностей: загальні компетентності – здатність навчатися, сприймати набуті знання в предметній області та інтегрувати їх із уже наявними; – здатність здійснювати пошук та аналізувати інформацію з різних джерел; – уміння проводити дослідження на відповідному рівні, мати дослідницькі навички, що виявляються у здатності формувати (роблячи презентації, або представляючи звіти) нові продукти в обраній галузі, вибирати належні напрями і відповідні методи для їх реалізації, беручи до уваги наявні ресурси; – знання та розуміння предметної області та розуміння фаху. фахові компетентності: – базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін; – базові уявлення про сучасні комп'ютерні технології та інструменти інженерних і наукових розрахунків, оброблення даних, ЗD-графіки, моделювання та оптимізації, сучасні засоби інформаційних технологій; – базові уявлення про сучасні ресурси науково-технічної, довідникової та наукової інформації.
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: – Знання в галузі інформатики й сучасних інформаційних технологій; навички використання програмних засобів розробки, створення баз даних і використання інтернет-ресурсів; навички роботи у комп'ютерних мережах. – Володіння питаннями організації та управління виробництвом матеріалів, комплектуючих та пристроїв РТС. – Здатність аналізу техніко-економічних показників, надійності, ергономічності, патентної чистоти, потреб ринку та інвестиційного клімату. – Уміння використовувати засоби систем розробки та автоматизованого проектування, уміння аналізувати науково-технічну літературу, у тому числі іноземною мовою, щодо стану, тенденцій та розвитку електронної техніки та сучасних РТС. – Уміння аналізувати виробничу ситуацію щодо виконання норм і правил безпеки праці, здатність оцінювати вплив на довкілля техногенних факторів, властивих виробництву комплектуючих та пристроїв РТС. – Здатність оцінювати вплив технічних та організаційних факторів на продуктивність праці та ефективність виробництва РТС. – Уміння на основі конструкторської документації на пристрої РТС та нормативної документації галузі і підприємства розрахувати потреби виробництва РТС у матеріалах, комплектуючих, складі та кількості працюючих, технологічному обладнанні. – Уміння спілкуватись, включаючи усну та письмову комунікацію українською та іноземною мовами (англійською, німецькою, італійською, французькою, іспанською). – Здатність адаптуватись до нових ситуацій та приймати відповідні рішення. – Здатність відповідально ставитись до виконуваної роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізит: підприємництво та менеджмент; мікро- та макроекономіка Кореквізит: проектування телекомунікаційних систем та мереж; системи інформаційної безпеки
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни сприятиме формуванню та засвоєнню глибоких знань у студентів щодо: особливостей галузі зв’язку, її структури, понять капітальних та експлуатаційних витрат, основних фондів та оборотних засобів, форм, систем оплати праці, формування собівартості послуг зв’язку, прогнозуванню доходів та прибутку підприємств та оцінювання ефективності реалізації проектів у сфері телекомунікацій.
Опис: Тема 1. Підприємство як суб'єкт господарювання. Тема 2. Управління діяльністю підприємства. Тема 3. Основні засоби та оборотні активи підприємства. Тема 4. Персонал підприємства та ефективність його функціонування. Тема 5. Витрати та собівартість продукції Тема 6. Формування ціни продукції, доходів та прибутків підприємства Тема 7. Маркетингова діяльність на підприємстві. Тема 8. Фінансово-економічні результати та ефективність діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (100%): самостійні роботи, індивідуальні завдання, усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Разом - 100 Робота на практичних заняттях – 30 Написання письмових тестових завдань робіт – 50 Усна компонента підсумкового контролю - 20
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Кузьмін О. Є. та ін. Менеджмент: графічна і таблична візуалізація Навчальний посібник / О. Є. Кузьмін, О. Г. Мельник, І. С. Процик, С. Б. Романишин, Р. З. Дарміць. П’яте видання, виправлене та доповнене. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. 208 с. 2. Страпчук С.І., Миколенко О.П., Попова І.А., Пустова В.В. Менеджмент: навчальний посібник. Львів: Видавництво «Новий Світ – 2000», 2024. 356 с. 3. Непран, А. В.; Шевченко, І. Ю. Економіка підприємства : підручник : у 3 т. Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024. 4. Маркетинг : навч. посіб. / За ред. А. В. Вербицької, С. О. Полковниченко. Чернігів: НУ «Чернігівська політехніка», 2024. 276 с. 5. Михаліцька Н., Яцик М. Управління власним бізнесом: навчальний посібник у схемах і таблицях. Львів : Львівський державний університет внутрішніх справ, 2024. 480 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).